Mitä mieltä ToriDiilistä ja uusimmista uudistuksista?
Itseäni mietityttää tuo rahojen siirto ja se ettet saa rahoja heti ennen kun ostaja tarkistanut tuotteen. Alkaako tässä nyt sit kädenvääntö tuotteen kunnosta ja hinnanalennuksista/rahojen palauttamisesta?
Eikö enää voi olla myynti-ilmoituksessa ns nouto tai postitus vaihtoehto? Itse sain ainakin sellaisen kuvan, että se on joko tai.
Mitä mieltä olette tosta uudistuksesta ja muutenkin uudistuksista? Appi ainakin herjaa jatkuvasti virheitä.
Kommentit (615)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä se linkki jonka yllä lupasin. Ei foliohattukamaa ollenkaan.
https://tuki.tori.fi/hc/fi/articles/17671291329298-ToriDiili-Mihin-pank…Katso sieltä tämä kohta:
K: Pankki kertoo, että tietoihini on pääsy 180 päivän ajan tai pidempään. Mitä se tarkoittaa?
Pankki käyttää yleistä PSD2 API-integraatiota, jotta Tink (palvelu, jota käytämme) voi noutaa tilitiedot. Jos käyttämämme Tink olisi pankki ja se haluaisi integroida toisen pankin tili- ja tapahtumatietoihin, se voisi saada nämä tiedot jatkuvasti 180 päivän ajan. Tämä on EU-asetus, joka mahdollistaa avoimen pankkitoiminnan, jossa rahoituslaitokset ovat velvollisia jakamaan tietoja. Se ei tarkoita, että Tink tekee tätä. Tämä on vain asia, mitä pankki sallii PSD2-sääntelyn puitteissa. Tori voi käyttää perustilin tietoja kahden tunnin ajan
ÄLÄ KÄYTÄ MITÄÄN PASKADIILIÄ !!!
Vierailija kirjoitti:
Lisää oikeita kokemuksia kaivataan? Onko toiminut vai not?
Kuka on niin typerä että edes ottaa tuon käyttöön? Kukaan täysjärkinen ei ala jakaa pankkitietojaan.
Minä kokeilin nyt ostajana toridiili-ostosta ekaa kertaa. En muuten ikinä osta torista postituksella mitään, vaan pelkästään noutamalla jotta voin tarkistaa tuotteen kunnon ostotilanteessa. Nyt oli ne ilmaset postit ja niin edullinen tuote, että koitin onneani. Myyjällä oli kaksi tuotetta, jotka halusin, ja sovittiin viestillä että hän laittaa ne samaan pakettiin enkä tehnyt niistä erillisiä tarjouksia.
Toridiilin palvelemaksu oli noin 8% tuotteen hinnasta eli 25e ostoksesta 2e. Tuohan on ostajalle kannattavaa vaan jos tuotteen myyntihinta on niin edullinen, ettei pari euroa päälle haittaa, eli myyjien pitää hinnoitella vielä halvemmin.
Tää on kyllä rehelliselle ostajalle hyvän oloinen systeemi, jos ei muuten ostaisi postituksella. En kyllä ostajana kehtais valittaa tuotteesta ellei se olis ihan roskaa, mut tokihan tuonne mahtuu kaiken maailman huijaria.
Mulla on käynyt kauppa ihan ok uudistuksen jälkeenkin. Välillä ollut vähemmän yhteydenottoja, mutta niin ollut myös aikaisemminkin. Muutamia toridiili-kyselyjä on tullut, mutta olen vastannut niihin suoraan etten käytä kyseistä palvelua, vaan toimitus tapahtuu normaalisti postitse ellei ostaja pääse tuotetta noutamaan. Selkeä ja rehellinen kuvaus myytävästä tuotteesta sekä reilusti laadukkaita kuvia ja "tunnistettu henkilö" ominaisuus päälle, niin kauppa kyllä käy. Välillä toki vähän hitaammin, mutta eipä tässä mikään kiire ole kun ilmoitukset on livenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvää päivää näitä toridiilistä vinkuvia ostajia. Ilmoituksissani lukee että postitan vain tavalliseen tapaan enkä lähetä tai tee kauppaa Toridiilillä, niin silti jo useampi tyyppi on alkanut vänkäämään tuosta. Ei ole pakko ostaa!! Mikä ihmisiä vaivaa?
Mikään ei mene kaupaksi ja nythän haun järjestys on erilainen defaultina kuin ennen. Ennen jos hain vaikka hakusanalla sukset, oli järjestys defaultina uusimmasta ilmoituksesta vanhimpaan. Nyt uudistuksen jälkeen hakutulokset järjestyvät relevanssin mukaan eli siksi niitä kohteiden katselukertoja tulee huomattavasti vähemmän kuin ennen: ihmiset eivät löydä ilmoituksia kun Tori tyrkyttää ai:n logiikan mukaan parhaita tuloksia ensimmäisiksi. Uskomatonta pskaa.
Mulle on tullut toistaiseksi vain pari Haluan ostaa tuotteesi ToriDiili-palveluna ilmoitusta, mutta jätän suosiolla vastaamatta niihin. I
Aivan sama vaikka tulisi, en ota diiliä vaikka maksaisivat minulle tuplamaksun tavaroista.
Vierailija kirjoitti:
Sitä diiliä kysytään nyt vielä pari päivää kun postit sillä on ilmaiset. Mutta kohta ilmaisjakso loppuu ja diiliä ei enää kysytä juurikaan.
En kyllä koskaan ottaisi mitään diiliä vaikka maksaisivat postimaksut aina, ihan absurdi koko diili.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko ottaneet käyttöön toridiiliä?
Ei todellakaan, eikä oteta koskaan.
Miksi ottaisin jonkun hämärän diilin? Siinä nyt ei ole mitään järkeä.
Typerä tv mainos ei paranna toria millään tavalla, aivan sekava, kamalaa sillisalaattia.
Vinkkinä teille, ketkä kauppaatte n. 1-6 v lasten vanhoja vaatteita, joista pyydätte pientä summaa. Jos olisitte valmiit antamaan ilmaiseksi, niin kysykää päiväkodista, onko tarvetta. Monissa päiväkodeissa on pula ehjistä vaihtovaatteista, kengistä, hatuista yms. Menevät hyvään käyttöön, meidän päiväkodissa on oltu iloisia, kun annoimme lapsen pieneksi käyneet kumpparit, kevätkengät, vaatteet jne heille. :)
Ketuttaa, miten monimutkaiseksi on mennyt. Helpommalta tuntuu jopa laittaa vaatejätekeräykseen vaatteet kuin kaupata torin kautta.
Toridiili vaatii aivan älyttömiä oikeuksia asiakkaan tilitietoihin, en ymmärrä mihin tori niitä tarvitsee. Kuulostaa vaan niin poskettomalta ajatukselta että ainakaan minä en moista diiliä ota itselleni käyttöön. Kannattaa muidenkin katsoa tarkkaan mitä oikeuksia tori vaatii ja miettimään pari kertaa ennenkuin hyväksyy.
Myyjänä vähän pelkään että ostajat alkaa palautella toridiilillä ostettuja tuotteita samaan tapaan kuin verkkokaupan ostoksia kuulemma palautetaan. Eli klikkaillaan hetken mielijohteesta sitä ja tätä tilaukseen, ja kotona sitten mietitään että mihin on oikeasti varaa ja mitä huvittaa pitää. Reilua toki jos voi palauttaa selkeästi viallisen ostoksen, mutta minusta käytetyn tavaran kauppaan kuuluu että tuotetta ei palauteta siksi että ostos ns. kaduttaa, tai edes siksi että vaate tai kenkä onkin omaan käyttöön väärää kokoa. Olen sitä mieltä että jos tuote on sitä mitä ilmoituksessa lukee, niin silloin ostoksen pitäisi olla sitova, en ainakaan halua lähetellä kamaa sovitukseen tai muuten fiilisteltäväksi.
Myyn itse lähes pelkästään lastenvaatteita ja -tarvikkeita. Niissä hinnat on yleensä pienehköjä - myyn yhden lapsen käyttämät hyvälaatuiset vaatteet noin 10-20 prosentilla ap hinnasta. Postituksessa on niin paljon hommaa että on usein ihan siinä ja siinä kannattaako myyntirumbaan edes ryhtyä, vai olisiko helpompi kipata kamat jonnekin lahjoituslaatikkoon. Jos paketit alkaa vielä palautua niin sitten viimeistään loppuu myynti mun osalta.
Kertokaa palvelua käyttäneet myyjät onko paketit palautuneet heppoisesta syystä? Tai ostajat, onko matala kynnys muuttaa mieltään ostoksen suhteen?
Minä olen nyt myynyt muutamia vaatteita toridiilillä, katsotaan saanko rahat vai en, sitä odotellessa. Voin kertoa kunhan ensimmäiset kaupat on hoidettu loppuun, että miten toimii vai toimiiko. Ajattelin nyt hetken testata tätä. Toki myyn myös ilman diiliäkin.
Päivityksen myötä osa sivun toiminnoista on rikki. Yritin muokata ilmoituksia laskeakseni hintoja, mutta muokkaa ilmoitusta linkki vie ainoastaan error 404 sivulle. Toridiili on varmaan ihan kiva idea, mutta sivun käytettävyyden kannalta olisi parempi että perustoiminnot olisi kunnossa.
Minä myyn tai siis myin pelkästään niin että ostaja noutaa tai sopii treffit lähelle, tarkastaa tuotteen siinä ja maksaa saman tien.
Muu on liian hankalaa ja riskialtista. Ja mitään veivaamista ja palauttamisia tms en ala virittelemään.
Ostin viiden euron tuotteen ToriDiilillä. Diilimaksu oli 2€ eli 40% tuotteen hinnasta. Oli ensimmäinen ja viimeinen diili minun osaltani.
Vierailija kirjoitti:
Ostin viiden euron tuotteen ToriDiilillä. Diilimaksu oli 2€ eli 40% tuotteen hinnasta. Oli ensimmäinen ja viimeinen diili minun osaltani.
Olihan sen kaupan voinut sopia muullakin tavalla. En itse suostu myymään diilillä, enkä osta sillä.
Miten niin ei pysty? Juuri tänään laitoin ilmoituksen, enkä käyttänyt tuota toridiiliä. Ihan noudolla mennään.