Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori kyselijät: Onko myynnissä/vapaana

Vierailija
18.03.2024 |

Ottaa päästä kun ihmiset ei ymmärrä Torissa olevien tavaroiden olevan myynnissä.  Ei sittenkään ymmärrä vaikka ilmoituksessa lukisi myytävänä tai lukisi :  ilmoitus poistetaan kun tuote on myyty tms.  Ensimmäinen viesti on usein: Onko vapaana tai onko vielä myynnissä. SIIS ON VAPAANA JA MYYNNISSÄ.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Ehkä myyjällä menee hetki viestitellessä ostajan kanssa ja sitten vasta poistetaan myynti-ilmoitus. Siksi kysellään. Huoh. Jos joku laittaakin viestin et on kiinnostunu ja sinä poistatkin ilmoituksen samalla sekunnilla. Kyllä mä ainakin kysyisin eka, et onko vielä myytävänä vai sovitko jo kaupat jonkun kanssa, etkä ole ehtiny vielä poistaa. Meillä oli tavara myynnissä, tuli esim. 4 viestiä eri ostajaehdokkailta, eka alat ensimmäiselle vastaamaan, no hän siirsikin jo rahat, eli myyty. Ja muille viestiä, et meni jo ja sitten ilmoituksen poisto. 

Vierailija
22/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä kysyin postikuluja, en tingannut, sain vastauksen. Lähetin osoitteeni ja kysyin tilinumeroa tai mobilepaytä. Viikkoa myöhemmin kysyin maksutietoja uudelleen. Tästä on nyt reilu viikko.

Ilmoitus on edelleen torissa. JOS vielä tuolta myyjältä mitään kysyn, niin kysyn kyllä että onko tuote myynnissä. Harmi että sen verran harvinaisempi juttu, ettei voi vain siirtyä seuraavaan myyjään.

Myyjä on myynyt toiselle mutta ei jostain syystä ole jaksanut poistaa ilmoitusta tai sitten viesteissäsi oli jotain mikä aiheutti epäluottamusta ja hän ei halua myydä juuri sinulle.

Itseäni aina epäilyttää ihmiset jotka ovat Torissa toisella nimellä, esim. nimimerkkinä on Hilkka Z. mutta sitten kun saat osoitetiedot, nimi onkin Pirjo X.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kysyn onko tuote vielä myynnissä, ja jos on, niin laitatko tilinumerosi niin maksan sen heti.

Tämä onkin hyvä keino osoittaa myyjälle, että olet tosiaan ostoaikeissa etkä vain katselemassa, suosittelen muillekin.

Vierailija
24/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ärsyttää eniten tinkaajat. Varsinkin sellaiset, jotka eivät usko, että hinta on se mikä on. Sanovat, että tarjoan --e ja tulen tänään hakemaan. Sitten kun en enää vastaa, niin huhuillaan, että olisin nyt tulossa hakemaan tuotetta (hänen hintaansa), vaikka ei ole kaaliin mennyt, että en anna alennusta. 

Itse aloitan kyselyn, että onko tuote vapaana, olen kiinnostunut ostamaan ja ehdotan/kysyn aikaa milloin voisi noutaa tms. En tinkaa ikinä. Niin paljon ärsyttää itseäni noi persaukiset ja huonotapaiset.

Ah, nämä tinkaajat on kyllä oma lukunsa. Joskus jopa aggressiivisia, "maksan summan x, anna osoite nyt niin tulen hakemaan!!!!". 

Pahin oli tyyppi, jonka kanssa oli sovittu nouto ja hinnasta ei ollut mitään puhetta ensimmäisessä viestissä mainitun ilmoituksenmukaisen summan xx lisäksi. Tyyppi tulee ovelle ja haluaa maksaa käteisellä, mukana

Noi aggressiiviset on melkein pelottavia. Sellaisten kanssa olen sopinut kaupat jonnekin julkiselle paikalle, koska en halua antaa yhteystietoja tai omaa osoitetta. 

Vierailija
25/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä kysyin postikuluja, en tingannut, sain vastauksen. Lähetin osoitteeni ja kysyin tilinumeroa tai mobilepaytä. Viikkoa myöhemmin kysyin maksutietoja uudelleen. Tästä on nyt reilu viikko.

Ilmoitus on edelleen torissa. JOS vielä tuolta myyjältä mitään kysyn, niin kysyn kyllä että onko tuote myynnissä. Harmi että sen verran harvinaisempi juttu, ettei voi vain siirtyä seuraavaan myyjään.

Myyjä on myynyt toiselle mutta ei jostain syystä ole jaksanut poistaa ilmoitusta tai sitten viesteissäsi oli jotain mikä aiheutti epäluottamusta ja hän ei halua myydä juuri sinulle.

Itseäni aina epäilyttää ihmiset jotka ovat Torissa toisella nimellä, esim. nimimerkkinä on Hilkka Z. mutta sitten kun saat osoitetiedot, nimi onkin Pirjo X.

MInä olen Torissa vanhalla kutsumanimelläni joka on just tyyliin Hilkka vaikka olenkin Pirjo. Välillä joku on kysynytkin etkö olekaan Hilkka. Pitäisi varmaan muuttaa toi Torin nimi vaikka on ainoa muisto kadonneesta nuoruudesta

Vierailija
26/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on torissa yhteinen käyttäjätunnus miehen nimellä. Ihan siksi, että minä aloin saada myynti-ilmoituksiin niin asiattomia yhteydenottoja alastonkuvien pyytelystä ties mihin "tarjouksiin" saakka ihan vain siksi, että käyttäjänimi oli naisen etunimi. Miehen käyttäjätilillä tehtyihin myynti-ilmoituksiin näitä ei koskaan tullut ja muutenkin kauppojen tekeminen tuntuu olevan ihmisille "helpompaa" tai jotenkin suoraviivaisempaa, jos kuvittelevat asioivansa miehen kanssa.

Vierailija
27/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, samaa mieltä kuin moni muukin, ei ne tuotteet aina ole enää vapaana vaikka se ilmoitus siellä onkin. Johonkin pidempään olleisiin ilmoituksiin varsinkin ihan relevantti kysymys, ne on hyvin voineet vaan unohtua. En minä itsekään poista ilmoitusta heti kun on kaupat sovittu, koska varsin usein se eka ostaja peruukin. Kaikkein halutuimpiin tuotteisiin on tosin pakko kirjoittaa että varattu, koska muuten yhteydenottoja satelee liikaa. 

Vierailija
28/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän torissa toista nimeäni ja sukunimestä on vain etukirjain. Syynä on se, että olen joskus kärsinyt stalkkerista ja nyt haluan varmistaa, ettei minua ala kukaan häiriköimään. Minulla on kuitenkin "tunnistettu" kaupankävijän merkki, joten toivottavasti se riittää.

Vierailija
29/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän sen ilmoituksen siellä niin kauna että tuote todella on haettu ja maksettu.

Vierailija
30/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on torissa yhteinen käyttäjätunnus miehen nimellä.

Sama, pahin oli silloin aikoinaan kun torissa vielä näkyi puhelinnumero. Yksi ostaja oli selvittänyt osoitteeni ja tuli omatoimisesti pimpottelemaan ovikelloa ostohousut jalassa. Ei kuitenkaan halunnut ostaa tuotetta vaan jotain muuta.

Vierailija
31/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyn aina onko vapaana vielä ja että voisin ostaa jos on. Ehkä se on jotenkin sellainen keskustelun avaus. Mutta olen kokenut itse näitä myös, että kysytään onko vapaana ja sitten kadotaan kuin pieru saharaan. Ihmeelliset turhan kyselijät.

Vierailija
32/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti suositut tuotteet menee nopeasti, ja vaikka tavara olisi vielä myymättä voi siinä olla nouto/postitus sovittuna ja useampi henkilö jonossa. Moni kirjoittaakin silloin jo esittelytekstiin tai otsikkoon että tuote on varattu, mutta eivät kaikki. Omasta mielestäni tuntuisi tyhmältä viestitellä että ostan ja haen tänään ja myyjä joutuisi selvittämään että ei onnistu kun on jonoakin jo. Itse kyllä laitan muutakin tietoa samalla kun kysyn onko tuote myynnissä (esim. milloin voisin hakea tai että ostan postituksella tai muuta tarpeellista).

Vierailija
33/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori-viesti: Haluaisin ostaa myynnissä olevan tuotteesi.

Myyjän vastaus: Sori, on jo myyty

kun tämän on saanut vastaukseksi pari kertaa, laittaa automaattisesti kyssän "Onko yhä myynnissä?"

Eli vika laiskoissa kauppiaissa, ap.

Vierailija
34/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä sitten, jotkut vaan laittaa eka viestin jotenkin ja siitä keskustelu sitten jatkuu, mikäli myyjä on riittävän älykäs sitä jatkamaan eikä takerru avaukseen.

Niin no ostaja se tässä ei tuntunut olevan riittävän älykäs tajutakseen onko myynnissä vai eikö.

Vierailija
35/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on

Joo se on kumma homma, että jos lukee naisen nimi ja puhelinnumero, niin melko usein on joku joka koittaa kepillä jäätä. Kun joskus etsin asuntoa, niin siellä vasta törkeimmät ehdotukset tuli. Huvittavin oli kun joku vanha äiti etsi pojalleen "kämppistä" joka olisi tehnyt ruokaa, pessyt pyykkiä ja siivonnut asunnon vuokraa vastaan. Sitten oli myös joku äijä joka oli vailla kahta pa noa yhtä vuokrakuukautta vastaan. Että kyllä sitä vaan löytyy kaikenlaista kokeilijaa ja ehkä joku noihin suostuu. Minä en.

Nyt olen tyytyväinen, kun tuolla torissa ei näy enää mitään henkilötietoja pakolla.

Siinä ensimmäisessä kysymyksessä aika hyvin tulee selville millaisen ostajan/myyjän kanssa on tekemisissä, mutta pelkkä "onko vapaana?" on aika tylsä, kun et tiedä onko kysyjä tosissaan vai kuluttaako vain aikaa.

Vierailija
36/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä ole fiksua kirjoittaa heti otsikkoon VARATTU? Helpottaisi monen, etenkin myyjän, elämänkulkua. 

Vierailija
37/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole huuto.netissä näitä ongelmia. Siksi myyn ja ostan vain siellä.

Vierailija
38/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tori-viesti: Haluaisin ostaa myynnissä olevan tuotteesi.

Myyjän vastaus: Sori, on jo myyty

kun tämän on saanut vastaukseksi pari kertaa, laittaa automaattisesti kyssän "Onko yhä myynnissä?"

Eli vika laiskoissa kauppiaissa, ap.

Mutta toisaalta jos mietit, niin sama vaiva tuossa kummassakin on. Sä kysyt ja saat vastauksen.

Torissa voisi olla sellainen automaattinappi, mitä painamalla sulta menisi myyjälle ilmoitus, että olet kiinnostunut tuotteesta ja myyjä painaisi nappia, että se on vapaa tai on varattu tai jo ostettu. Ja siitä sitten jotain keskustelua jos haluaa. Olisi nopeampaa painaa yhtä nappia kuin naputella jotain nönnötinönnööolenkohteliaskeskustelijakiitosmoi.

Vierailija
39/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sitä ole fiksua kirjoittaa heti otsikkoon VARATTU? Helpottaisi monen, etenkin myyjän, elämänkulkua. 

Millä lailla? 

minä en edes avaa niitä viestejä jotka tulee liian myöhään.

Vierailija
40/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole huuto.netissä näitä ongelmia. Siksi myyn ja ostan vain siellä.

Tuo oli erittäin hyvä alusta. Harmi vain, että ahneuksissaan sössivät hommat ja siellä on tosi vähän nykyään myynnissä tarvaraa Toriin verrattuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan