Miksi värjäämättömät maantienväriset hiukset tekevät ulkonäöstä epäsiistin? Mitä voisin tehdä hiuksilleni?
Kasvatin pitkästä aikaa kokonaan oman värin hiuksiini ja se vaikutti ulkonäkööni todella negatiivisesti. Ennen värjäsin vaaleaksi, mutta hintojen noustessa ei ole varaa ja en halua kemikaaleja elimistööni. Olen todella ruman harmaavarpusen näköinen nykyisen hiusvärini myötä. Mitä tälle voisi tehdä? Joku sävyttävä shampoo? Onko kukaan kokeillut hiusten vaalennusta sitruunalla tai muulla luonnonmukaisella menetelmällä? Mitä tehdä hiuksille jotka näyttää kamalilta mutta ei halua värjätä?
Olen pitänyt nuorempana ajoittain ruskeita ja vaaleita hiuksia ja on ollut myös mielenkiintoista huomata tällöin ero miesten käytöksessä. Vaaleahiuksisena minua on lähestytty baarissa useita kertoja, luonnollisilla ruskeilla hiuksilla ei koskaan, ei kertaakaan. Tällä ei ole minulle enää väliä koska olen avioliitossa, mutta on ollut outoa huomata miten hiusten väri todella muuttaa koko ulkonäön!
Kommentit (72)
Koska ne pitää leikata itse latvoista säännöllisesti. Sakset. Lisäksi pesu, ei silikonia.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä värjännyt hiuksiani, koska luonnollinen hiusvärini kelpaa itselleni ja se riittää. Hiukseni ovat toki puhtaat ja kammatut.
Vasta sitten kun harmaita hiuksia alkaa ilmestyä, niin voin harkita värjäämistä...
N37
Tästä tuli mieleen, että välillä olen itsekin, joskin harvoin miettinyt hiusten värjäämistä. On kyllä kiinnostanut, että miltä mahtaisi näyttää mustana, hiukset vaan on löysillä kiharoilla joten ei olisi ihan peri suomalaisen näköinen silloin. Pikku nappulana olin vehnäpelto blondi ja sukulaistädit sun muut kuulemma kovin ihastelivat kiharoitani silloin, mutta aikaa myöten alkoi hiukset tummua tavallisen ruskeiksi.
Itseä ei oikeastaan harmaantuminen pelota, kiinnostaisi saada sellaset platinanharmaat kiharat, suvussa miehet melkein kaikki ovat jonkin sortin platinanharmaita kun ikää tulee tarpeeksi.
M30.
Jos vaatteet on ostettu blondihiuksilla, ei ne sovi maantienväriselle. Puserot kannattaa uusia ensin. Suorat tasaiset hiukset näyttää siistimmiltä kuin sekava liuhuletti.
Olen katsellut itseäni peilistä reilun vuoden verran luonnollisen värisillä hiuksilla. Kesti aikansa tottua, mutta kun lähtökohta oli se, että hiuksista oli jäljellä ehkä puolet aiemmasta, niin väri ei kauheasti haitannut, ei edes ne satunnaiset harmaat, joita värin alta paljastui.
Nyt kun hiukset ovat taas vahvat, alkavat harmaat raidat harmittaa, vaikka tiedän, että ne kuuluvat ikään. Värjäys ei ole vaihtoehto, joten pitää vain koittaa sopeutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Värjään kasviväreillä. Mulla ainakin oma väri näytti jotenkin likaiselta koko ajan vaikka olisin just pessy hiukset.
Kasvivärit eivät ole synteettisiä turvallisempia.
Ovat. Todellakin ovat. Kasviväreistä voi toki allergikko saada oireita, mutta niistä aiheutuva reaktio ei ole henkeä uhkaava. Toisin kuin synteettisten värien aiheuttamat reaktiot voivat hyvinkin olla ja niistä voi saada oireita sellainenkin henkilö, joka ei ole allerginen millekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamubussissa on platinablondeja, korpinmustia ja mandariininoransseja päitä ja jos muuten tyylikkäällä naisella on kauniisti leikatut ja hyvin hoidetut maantienväriset niin hän on heittämällä bussin tyylikkäin ja haluttavin leidi. Ja keskii-ikäiselle haluan kertoa että harmaat suortuvat on ok mutta juurikasvu on aina hoitamattoman näköinen, hiukset näyttää siltä kuin niitä ei olisi pesty..
M 44v
"- bussin tyylikkäin ja haluttavin -"
Mies istumassa bussissa ja tarkkailemassa naisten haluttavuutta on luotaantyöntävä ilmiö.
Samaa minä teen, mutta miehistä. En tuijottele, mutta katselen ja laitan merkille asioita. Myös muualla kuin bussissa. Nainen olen.
Siistimmän oloinen on, kun leikkaus on kunnollinen, eli jos vaikka pitkät hiukset niin latvat siistit jne.
En tiedä miten taipuisampiin hiuksiin saa itse tehtyä raidat, mutta suoriin hiuksiin on helppoa.
En käytä huppua tmv. vaan kampaan hiusvärin suoraan hiuksiin. Eli sekoitan raita-aineen, ja kampaan hiukset suoriksi ja piikkikampaan väriä ja vedän n. 1cm (ei siis ihan hiusten tyvestä) kertavedolla hiuksiin, ja sama viereen jne.
HUOM: teen omaa väriä (maantie) lähellä olevia raitoja, näyttävät ns. "aurinkoraidoilta" jolloin lopputlos luonnollinen.
Ja vinkki: kannattaa poimia ihan päälimmäiset hiukset, siis ihan pienesti päällimmäisiä suortuvia hiusklipsillä pään päälle, sitten raidat niiden alla oleviin hiuksiin, niin juurikasvua ei tule/lopputulos luonnollinen. Ja puhun nyt suortuvista, ei niin että oma väri "kypäränä" raitojen päällä, vaan laskeutuu hieman suortuvia raitojen päälle. Onpas vaikea selittää, ehkä teen youtubeen videon joskus...! :D
Netissä on paljon esimerkkejä miten raidat voi tehdä kotona, minusta hupun kanssa säätäminen on hankalaa. Väri levittyy piikkikamalla hyvin, voi testata vaikka ennen suihkua shampoolla kuinka se "raita-aine levittyisi omiin hiuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Aamubussissa on platinablondeja, korpinmustia ja mandariininoransseja päitä ja jos muuten tyylikkäällä naisella on kauniisti leikatut ja hyvin hoidetut maantienväriset niin hän on heittämällä bussin tyylikkäin ja haluttavin leidi. Ja keskii-ikäiselle haluan kertoa että harmaat suortuvat on ok mutta juurikasvu on aina hoitamattoman näköinen, hiukset näyttää siltä kuin niitä ei olisi pesty..
M 44v
💕 kiitos.
T. Harmaavarpunen
Terveellä, aidosti vahvalla itsetunnolla varustetulla naisella ei ole tarvetta muuttaa itseään millään kemikaaleilla.
T. Mies 39
Onnittelut, että olet päässyt värjäyskierteestä! Älä nyt sorru siihen takaisin. Itse tekisin sinuna balayage raidoitukset hiuksiin. Näyttää luonnolliselta ja kirkastaa ilmeen.
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut, että olet päässyt värjäyskierteestä! Älä nyt sorru siihen takaisin. Itse tekisin sinuna balayage raidoitukset hiuksiin. Näyttää luonnolliselta ja kirkastaa ilmeen.
Se maksaa 200-300€ pitkiin hiuksiin, joten ei ainakaan halvempi vaihtoehto.
Jos sinulla on nyt vihdoinki oman väriset hiukset, eivätkä ne ole vielä harmaantuneet, niin iän tuomalla kokemuksella kehotan nauttimaan siitä niin kauan kuin se kestää. Se oli suunnilleen elämän parasta aikaa. Sitten kun tukka alkaa harmaantua, joudut värjäämään sitä loppuelämäsi, ellet halua näyttää mummolta.
T. Kokemusta on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se maksaa 200-300€ pitkiin hiuksiin, joten ei ainakaan halvempi vaihtoehto.
YouTubesta löytyy yksinkertaisia tutoriaaleja. Jos ei itse pysty, pyytää kaveria tekemään. Siitä hyvä tekniikka, että juurikasvusta ei tarvitse välittää, niin ei tarvi jatkuvasti uusia.
Cultivatorsilta löytyy oikein hyviä tummia kylmiä sävyjä, kasviväri, käytän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiiltosävytys. Sekin maksaa kymppejä, mutta siitä ei tule kierrettä, kun väri kuluu tasaisesti pois.
Onko tämä vain vaaleille hiuksille? En ole ikinä kuullut tuollaisesta.
Onko mitään keinoa saada omasta hiuksesta paksumpaa? Värjäys hiusta turvottaa, mutta se on nyt pois laskuista
On tummemmillekin hiuksille.
Minulla oli nuorena paksu, kiiltävä, kuparinvärinen tukka. Jossain vaiheessa punaisuus alkoi hävitä ja aloin värjätä. Olin värjäyskierteessä varmaan 15 vuotta. Olen kasvattanut luonnollista hiusta noin vuoden ja tukka on surkean värinen. Punatukkainen ei harmaannu vaan päästä kasvaa neljän värisiä hiuksia. Ensinnäkin tosi ohuita valkoisia lieruja, jotka kihartuu ja nousee pystyyn. Niitä joskus nypin irti kun on aivan turhia karvoja. Toiseksi ohuita blondeja hiuksia (!?). Paksuja ja vahvoja kuparin värisiä on muistoksi muutama siellä täällä. Ja sitten on suurin osa niitä ei minkään värisiä. Lopputulos on väsähtänyt ja ankea. Värjäämään en ala. Tukka on niin paksu, että värjäykseen menee ihan törkeästi aikaa ja rahaa. Enkä halua enää niitä kemikaleja enkä sitä vaivannäköä. Miesten katseiden loppuminen ei haittaa vähääkään.. kun nekin on täällä mainittu. Helpottavaa vaan kun saa nykyään olla rauhassa.
Se mikä harmittaa, on että tukka näyttää puhtaanakin likaiselta. Se on outoa.
Haluaisin kuitenkin jotain piristystä. Toimisikohan joku värishampoo? Itseäni haluan piristää. Olisi kivempi katsoa peiliin.
Olisin ihan tyytyväinen jos koko tukka muuttuisivalkoiseksi, mutta siihen taitaa mennä vielä vuosikymmen.
Itse olen allerginen ppd-johdannaisille väreille.
Värjäsin hiuksia yhdessä vaiheessa vaalennusaineilla, mutta olen nyt luopunut niistäkin, koska en halua kemikaaleja päähäni.
Vaaleaan pohjaan olen käyttänyt biozellin sävytteitä, mutta ne eivät peitä juurikasvua.
Aion antaa oman värin kasvaa ja minulla on juurikin maantienharmaa sävy. Hyvillä shampoolla ja hoitoaineilla saa hiuksiin ryhtiä ja kampaajalla kannattaa käydä leikkauttamassa hyvä malli, kuten joku ehdottikin.
Harmaat saavat tulevaisuudessa minulla näkyä.
Minäpä olen aina ollut tyyli-ikoni enkä aidosti välitä lainkaan, mitä joku parturikampaaja minun hiusteni väristä sanoo. Olen nyt ollut värjäämättä hiuksiani yli vuoden, ja omasta mielestäni "tyvikasvu" on aika herkullisen näköinen itse asiassa.
Tilaa sellaisia ohuita clipsipidennyksiä, vaaleampia kuin omat hiuksesi, ja laita hiuksiin kun teet vaikka jonkun kivan lettikampauksen. Tai nutturan. Ne saa pois ja paikalleen aina kun itse haluaa. Niitä on sellaisia missä on useampaa väriä raitoina samassa suortuvassa .
Miten onnistut laittamaan ne raidat joka kerta oikeaan kohtaan? Niin että se raita jatkuu kokoajan samasta kohtaa? Eikö se ole vaikeaa?