Miksi värjäämättömät maantienväriset hiukset tekevät ulkonäöstä epäsiistin? Mitä voisin tehdä hiuksilleni?
Kasvatin pitkästä aikaa kokonaan oman värin hiuksiini ja se vaikutti ulkonäkööni todella negatiivisesti. Ennen värjäsin vaaleaksi, mutta hintojen noustessa ei ole varaa ja en halua kemikaaleja elimistööni. Olen todella ruman harmaavarpusen näköinen nykyisen hiusvärini myötä. Mitä tälle voisi tehdä? Joku sävyttävä shampoo? Onko kukaan kokeillut hiusten vaalennusta sitruunalla tai muulla luonnonmukaisella menetelmällä? Mitä tehdä hiuksille jotka näyttää kamalilta mutta ei halua värjätä?
Olen pitänyt nuorempana ajoittain ruskeita ja vaaleita hiuksia ja on ollut myös mielenkiintoista huomata tällöin ero miesten käytöksessä. Vaaleahiuksisena minua on lähestytty baarissa useita kertoja, luonnollisilla ruskeilla hiuksilla ei koskaan, ei kertaakaan. Tällä ei ole minulle enää väliä koska olen avioliitossa, mutta on ollut outoa huomata miten hiusten väri todella muuttaa koko ulkonäön!
Kommentit (72)
Mulla sama, mutta mulle se mikä sopii on tumma. Näytän todella väsähtäneeltä luonnollisella tuhkan/harmahtavan sävyisellä maantienvärisellä tukalla, mutta heti jos värjään kunnolla tummaksi, aletaan katsoa perään ja saan kohteliaisuuksia ulkonäöstäni. Joskus ärsyttää laittaa niitä kovia kemikaaleja päähän 6 viikon välein, mutta toisaalta, en ole vielä valmis harmaaksi hiirulaiseksikaan.
Älä vain sorru värjäyskierteeseen uudelleen, kun olet siitä jo päässyt. Minä arvelen, ettet ole vielä tottunut omaan väriisi kunnolla ja siksi kuvittelet itse niiden olevan jotenkin huonot. Jos ne eivät oikeasti ole likaiset, niin miksipä ne olisivat epäsiistit. Paremminkin sellaiset kirjavat monen väriset tai huonosti värjätyt hiukset ovat epäsiistin näköiset.Jos hiuksesi eivät ole vielä kokonaan oman värisensä, niin voisithan leikkauttaa pois sen verran, että värjätyt hiukset lähtevät kokonaan pois.
Minä käytin Plantur39 vai mitä se nyt on, sävyttää ruskeammaksi hiuksia. Jostain syystä se ei enää tartu minun hiukseen. En tiedä mitä tapahtui, keski-ikä?
Tunnistan kyllä aloittajan tuskan, tuntuu ettei erotu seinästä. Kiiltoa lisäävät tuotteet sitten rasvoittaa ohuen lasimaisen hiuksen äkkiä.
Värjätä en enää halua, sen verran alkoi päänahka värjäykseen reagoida.
En ole koskaan värjännyt hiuksiani ja en ole mielestäni epäsiisti. Kummallinen aloitus?
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama, mutta mulle se mikä sopii on tumma. Näytän todella väsähtäneeltä luonnollisella tuhkan/harmahtavan sävyisellä maantienvärisellä tukalla, mutta heti jos värjään kunnolla tummaksi, aletaan katsoa perään ja saan kohteliaisuuksia ulkonäöstäni. Joskus ärsyttää laittaa niitä kovia kemikaaleja päähän 6 viikon välein, mutta toisaalta, en ole vielä valmis harmaaksi hiirulaiseksikaan.
Tumma sopii myös minulle, korostaa silmiä. Mutta jatkuva värjääminen, ei kiitos.
Ehkä jotain vähän tummempaa raitaa, hillittyä raitaa tms kasvoja kehystämään on ollut mielessä.
Sitten sanotaan, että hyvä leikkaus, mistäs niitä saa? Oma mielikuvitus ei riitä hahmottamaan oikeanlaista ja kampaajat mielellään istuttaa mun ikäiset jo liian tätimäiseen muottiin.
En ole ikinä värjännyt hiuksiani, koska luonnollinen hiusvärini kelpaa itselleni ja se riittää. Hiukseni ovat toki puhtaat ja kammatut.
Vasta sitten kun harmaita hiuksia alkaa ilmestyä, niin voin harkita värjäämistä...
N37
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut sitruunaa, kasvivärejä ja kaikkia muitakin mainittuja, ja minulla ne eivät vaikuta yhtään.
Olen päätynyt tekemään itse hyvin ohuita raitoja kuukauden välein, mikä on hellävaraisin keino.
Miten kannattaa tehdä raitoja kotona? Foliolla, hupulla, vapaalla kädellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut sitruunaa, kasvivärejä ja kaikkia muitakin mainittuja, ja minulla ne eivät vaikuta yhtään.
Olen päätynyt tekemään itse hyvin ohuita raitoja kuukauden välein, mikä on hellävaraisin keino.
Miten kannattaa tehdä raitoja kotona? Foliolla, hupulla, vapaalla kädellä?
En ole kokeillut muita kuin raidoitushuppua. Onhan siinä oma vaivansa, mutta päänahka ei kärsi ja raidat tulee tasaisesti.
En ole ikinä ajatellutkaan. Vastaan kysymykseen: siksi kun et ole tottunut niihin.
Kiiltosävytys. Sekin maksaa kymppejä, mutta siitä ei tule kierrettä, kun väri kuluu tasaisesti pois.
Itse olen laittanut silloin tällöin raitoja muuten luonnollisen värisiin hiuksiin. Piristää kummasti! Nämäkin olen yrittänyt laittaa niin että näyttäisi mahdollisimman luonnolliselta, eikä jäisi selkeää juurikasvua näistäkään. Näyttää lähinnä siltä, että aurinko olisi paahtanut luonnollisia raitoja hiuksiin. Värjäyskerteeseen en enää aio astua mukaan.
Kokeile Biozellin sävyttävää hoitoainetta sävyssä Frozen mocha. Tuo vähän sävyä ja kiiltoa maantienvärisiin hiuksiin. Edullinen, marketeista.
Vierailija kirjoitti:
Kiiltosävytys. Sekin maksaa kymppejä, mutta siitä ei tule kierrettä, kun väri kuluu tasaisesti pois.
Onko tämä vain vaaleille hiuksille? En ole ikinä kuullut tuollaisesta.
Onko mitään keinoa saada omasta hiuksesta paksumpaa? Värjäys hiusta turvottaa, mutta se on nyt pois laskuista
Vierailija kirjoitti:
Kokeile Biozellin sävyttävää hoitoainetta sävyssä Frozen mocha. Tuo vähän sävyä ja kiiltoa maantienvärisiin hiuksiin. Edullinen, marketeista.
Minun kokemuksen mukaan sotkuista hommaa. Plantur apteekista oli parempi, siihen asti kun se lakkasi tarttumasta
Vierailija kirjoitti:
Aamubussissa on platinablondeja, korpinmustia ja mandariininoransseja päitä ja jos muuten tyylikkäällä naisella on kauniisti leikatut ja hyvin hoidetut maantienväriset niin hän on heittämällä bussin tyylikkäin ja haluttavin leidi. Ja keskii-ikäiselle haluan kertoa että harmaat suortuvat on ok mutta juurikasvu on aina hoitamattoman näköinen, hiukset näyttää siltä kuin niitä ei olisi pesty..
M 44v
"- bussin tyylikkäin ja haluttavin -"
Mies istumassa bussissa ja tarkkailemassa naisten haluttavuutta on luotaantyöntävä ilmiö.
https://www.prisma.fi/tuotteet/110147862/schwarzkopf-blonde-s1-blondspr…
Olen suihkuttanut tuota joihinkin osioihin, ihan toimiva ja helppo tapa, mua värjäämisessä tympii se työläys. Yritin joskus olla omalla hiusvärillä, mutta hiuksista katosi rakenne kokonaan ja niistä tuli pehmeää mössöä, joka oli vielä harmaan sameaa ja likaisen näköiset heti pesun jälkeenkin. Päätin, että yritän sävytteillä, hopeahoitoaineella jne. saada niihin eloa ja rakennetta. Kampaamossa mulle laitettiin kerran hopeajauhetta (mustikasta tehty), joka vaalensi hiuksia kivasti. Se sekoitetaan hoitoaineeseen, en ole varma, tarttuuko täysin värjäämättömään.
Olen itse vaalentanut tummanblondeja hiuksia tekemällä parin minuutin naamion c-vitamiinipore tableteista. Sen jälkeen kunnolla hoitoainetta. Myös hopeashampoo auttaa ja hunajapohjainen shampoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamubussissa on platinablondeja, korpinmustia ja mandariininoransseja päitä ja jos muuten tyylikkäällä naisella on kauniisti leikatut ja hyvin hoidetut maantienväriset niin hän on heittämällä bussin tyylikkäin ja haluttavin leidi. Ja keskii-ikäiselle haluan kertoa että harmaat suortuvat on ok mutta juurikasvu on aina hoitamattoman näköinen, hiukset näyttää siltä kuin niitä ei olisi pesty..
M 44v
"- bussin tyylikkäin ja haluttavin -"
Mies istumassa bussissa ja tarkkailemassa naisten haluttavuutta on luotaantyöntävä ilmiö.
Miehet nyt vieläkin vaan luulee, että naiselle paras palkka ja kehu on se, että häntä halutaan panna
Hyviä vinkkejä tässä ketjussa! Jäin miettimään samaa kuin #23, eli tarvitset aikaa tottua uuteen tyyliin. Mutta nyt kun väri on oma, niin pitäisikö miettiä meikkityylin päivitystä? Ehkä oma hiustenväri korostaa ihon ja silmien väriä eri tavalla ja siksi et nyt koe näyttäväsi itseltäsi. Entä vaatteiden värit? Näitä kannattaa katsella päivänvalossa eikä kylppärissä.
Lisäksi jos oma väri tuntuu pliisulta ja samealta, niin oletko kokeillut lisätä kiiltoa, esimerkiksi kampauksen viimeistelyyn kiiltosuihketta?
Kampaajalla on syynsä sanoa niin, kasvivärit kun kilpailevat heidän myymiensä paljon kalliimpien palveluiden kanssa.
Tosiasiassahan kasvivärit on aivan loistavia, kun siis kyse on puhtaasta kasviväristä. Ja niillä saa hyvin monenlaisia värejä, useimmat on hyvin hillittyjä ja luonnollisia. Ei se hennapunainen todellakaan ole mikään ainoa vaihtoehto. Itse olen värjännyt harmaita peittoon keski/tummanruskeasta tukasta Cultivators-kasvivärillä, joka sisältää indigoa ja hennaa. Loistavasti toimii, eikä hiuksen kuntokaan kärsi kuten kampaajien tai kaupan kestoväreistä. Ainoa miinus on, että onhan se vähän sotkuista puuhaa se itse värjääminen, vihreät kasvipuurot päässä pari tuntia.
Tuokin on älytön yleistys, että vahvat värit aina vanhentavat eivätkä sovi suomalaisille. Platinablondi sopii yllättävän monellekin, ja neljäsosa suomalaisista on värianalyysityypiltään talvia, joille sopiii hyvin musta ja muut hyvin tummat. Ja jos on niitä, joille ei muuten sovi, niin meikillä saa sopimaan jos kovasti haluaa sitä vahvaa väriä. Itse en menisi kampaajalle, joka ajattelee noin vanhanaikaisesti.