Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi värjäämättömät maantienväriset hiukset tekevät ulkonäöstä epäsiistin? Mitä voisin tehdä hiuksilleni?

Vierailija
18.03.2024 |

Kasvatin pitkästä aikaa kokonaan oman värin hiuksiini ja se vaikutti ulkonäkööni todella negatiivisesti. Ennen värjäsin vaaleaksi, mutta hintojen noustessa ei ole varaa ja en halua kemikaaleja elimistööni. Olen todella ruman harmaavarpusen näköinen nykyisen hiusvärini myötä. Mitä tälle voisi tehdä? Joku sävyttävä shampoo? Onko kukaan kokeillut hiusten vaalennusta sitruunalla tai muulla luonnonmukaisella menetelmällä? Mitä tehdä hiuksille jotka näyttää kamalilta mutta ei halua värjätä?

Olen pitänyt nuorempana ajoittain ruskeita ja vaaleita hiuksia ja on ollut myös mielenkiintoista huomata tällöin ero miesten käytöksessä. Vaaleahiuksisena minua on lähestytty baarissa useita kertoja, luonnollisilla ruskeilla hiuksilla ei koskaan, ei kertaakaan. Tällä ei ole minulle enää väliä koska olen avioliitossa, mutta on ollut outoa huomata miten hiusten väri todella muuttaa koko ulkonäön! 

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kysymys oli mikä.

Vierailija
2/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään kasviväreillä. Mulla ainakin oma väri näytti jotenkin likaiselta koko ajan vaikka olisin just pessy hiukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kysymys oli mikä.

Kysymys on sellainen lause jossa on kysymysmerkki perässä. 

Vierailija
4/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kysymys oli mikä.

:D

Vierailija
5/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vasta onkin kivaa jos on allerginen hiusväreille mutta harmaantuu ja näyttää sitten epäsiistiltä jos ei ole vielä siinä iässä jossa se on jo sallittua. Välillä olisi hyvä jos useampi jättäisi värjäämättä, maantiehiiret ja harmaapäät eivät pistäisi samalla tavalla silmiin tai olisi kummajaisia.

Mutta älä ainakaan sitruunaa heti laita, se saattaa aiheuttaa auringossa palamisen! Se ei kai ees toimi kunnolla, en tiedä, mutta ohjeiden mukaan pitäisi istua auringossa ja on vaikea saada laitettua mehua päähän ilman että sitä valuu päänahkaan. 

Vierailija
6/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Värjään kasviväreillä. Mulla ainakin oma väri näytti jotenkin likaiselta koko ajan vaikka olisin just pessy hiukset.

Pahimmat värit ikinä. Älä erehdy värjäämään niillä. Luonnollinen väri on paras tai lähellä niitä. Mieluummin leikkuuta nätti malli.

Vierailija
7/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites joku sävyttävä hiusnaamio? Nekään ei kyllä ihan edullisia ole varsinkin jos haluaa tuloksen mikä oikeasti näkyy tai on paljon hiusta päässä.

Suoravärit on hellävaraisia(sitä noissa värinaamioissakin on) mutta ei välttämättä tartu luonnonväriseen hiukseen. Niillä voisi kuitenkin päästä edullisemmin jos löytää hyvän tummemman sävyn mitä voi laittaa pienen määrän hoitoaineen sekaan. 

Sitruuna+aurinko yhdistelmä voi toimia myös mutta kuulostaa tosi kuivattavalta.

Vierailija
8/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin sitruunalla, minulla jätti hiukset kellertäviksi. Sitten kokeilin sitruunaa ja aurinkoa tuli parempi lopputulos.

Lopulta päädyin leikkaamaan todella lyhyeksi ja se sopi hyvin.

Vierailija
9/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan sitruunaa laita, kuivattaa. Minusta hiukset eivät tee yleisilmeestä ankeaa, jos käytät pukeutumisessa ja meikeissä itsellesi sopivia kirkkaampia värejä. Minulla on nyt vaaleita raitoja, mutta oma väri on ollut myös pitkään ja olen tykännyt siitäkin.

Vierailija
10/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma. Puolet hiuksista on nyt omaa väriä. Menen kampaajalle kysymään mitä kannattaa tehdä.

Vierailija
11/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahimmat värit ikinä. Älä erehdy värjäämään niillä. Luonnollinen väri on paras tai lähellä niitä. Mieluummin leikkuuta nätti malli.

Kasviväreilläkö ei mielestäsi saa omaa väriä lähellä olevaa sävyä? Ja miten niin pahimmat?

Vierailija
12/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamubussissa on platinablondeja, korpinmustia ja mandariininoransseja päitä ja jos muuten tyylikkäällä naisella on kauniisti leikatut ja hyvin hoidetut maantienväriset niin hän on heittämällä bussin tyylikkäin ja haluttavin leidi. Ja keskii-ikäiselle haluan kertoa että harmaat suortuvat on ok mutta juurikasvu on aina hoitamattoman näköinen, hiukset näyttää siltä kuin niitä ei olisi pesty..

M 44v

Vierailija
13/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on kokonaisuudesta. Vaatteiden, meikkien ja asusteiden värit pitää mätsätä oman värisiin hiuksiin. 

Hoida hiuksia muuten. Esim. kookosöljyllä. 

Vierailija
14/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusväreissä on myös eroja. Itse käytän Garnier olia sarjan väriä joka on ammoniakiton ja ei kuivata hiuksia, eikä haise miltään. Niistä voisi löytyä joku vaalea sävy joka kuitenkin tarttuu hyvin käsittelemättömään hiukseen. 

Mutta luulen että kukaan muu ei ajattele hiuksistasi rumasti niinkuin sinä! 

Vierailija
15/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 20 vuotta värjännyt itse hiukseni. Nytkin odottaa 2 pakettia väriä n. 7e kappale hintaan. 

Vierailija
16/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvempi meikki sopii värjäämättömän hiuksen kanssa. Ei näytä harmaavarpuselta, mutta eipä kovin helposti liian meikatultakaan. 

Vierailija
17/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvivärit eivät ole synteettisiä turvallisempia.

Vierailija
18/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiusväreissä on myös eroja. Itse käytän Garnier olia sarjan väriä joka on ammoniakiton ja ei kuivata hiuksia, eikä haise miltään. Niistä voisi löytyä joku vaalea sävy joka kuitenkin tarttuu hyvin käsittelemättömään hiukseen. 

Mutta luulen että kukaan muu ei ajattele hiuksistasi rumasti niinkuin sinä! 

Ammoniakki ei todellakaan ole hiusvärin pahin kemikaali.

Vierailija
19/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvivärit eivät ole synteettisiä turvallisempia.

Juuri näin. Ovat pahimpia. Näin sanoi kampaajaystäväni. Sanoi myös että överivärit vanhentuvat, ja eivät sovi suomalaisille ( musta, platinablondi ja kirkkaanpunainen)

Vierailija
20/72 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut sitruunaa, kasvivärejä ja kaikkia muitakin mainittuja, ja minulla ne eivät vaikuta yhtään.

Olen päätynyt tekemään itse hyvin ohuita raitoja kuukauden välein, mikä on hellävaraisin keino.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän