Miten älykkäänä pidät itseäsi?
Kommentit (71)
Testattu useissa psykologisissa testeissä
Nuorena sitä kuvittelee kaikenlaista.
Vanhemmiten alkaa tajuta todellisuutta paremmin, ettei olekkaan niin super kuin luulee.
Itse olen älykkäämpi kuin kuvittelenkaan.
Älykkyystestit ei kerro mistään mitään.
Älykkyys on niin moninainen asia että sitä on mahdoton mitata millään mittareilla.
Vähän kuin maailman vahvin mies voittaisi kaikki tappelussa. Tai maailman viisain ihminen osaisi piirtää tai säveltää.
On olemassa huippuälykkäitä murhaajia ja muita psykopaatteja.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kuvitella, että suurin osa av mammoista on keskivertoa älykkäämpi.
Itse olen keskivertoa tyhmempi. Olen aina lapsesta asti sen tiennyt.
Valitettavasti saattaa olla. Tyhmien paikat netissä ovat nykyään niitä joissa voi kirjoittaa vain tekstarin pituisia viestejä. Useimmat ihmiset ovat tyhmentyneet viime vuosina. Sairastettu korona voi viedä 3 pistettä ÄO:sta. Netin käyttö tyhmentää myös.
Maailman viisain mies on todistetusti pohjois korean johtaja.
Vierailija kirjoitti:
Jos pidät itseäsi keskitasoista älykkäämpänä, niin miten perustelet sen?
Mulle on tehty älykkyystestit osana toista tutkimusta ja tiedän sen myötä äo:ni, joka on keskiarvoa korkeampi.
On testattu virallisesti useampaan kertaan. Lisäksi opiskelin suht vaivatta pari teknisen alan maisterintutkintoa hyvin arvosanoin, ja menestyn hyvin vaativassa työssä.
Monille kommentoijille voisi myös vinkata, että jo 105 äo on keskimääräistä älykkäämpi. Turha siis huudella nerojen perään ainoina sallittuina vastaajina. Ja kyllä, älykkyyttä voi mitata suht luotettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Älykäs selviää tilanteesta, johon viisas ei joudu.
- n67v -
Vierailija kirjoitti:
Älykkyys on niin moninainen asia että sitä on mahdoton mitata millään mittareilla.
Vähän kuin maailman vahvin mies voittaisi kaikki tappelussa. Tai maailman viisain ihminen osaisi piirtää tai säveltää.
No olipa jännä kommentti. Miten tuo liittyy tähän kysymykseen, että on olemassa huippiälykkäitä psykopaatteja?
Vierailija kirjoitti:
On testattu virallisesti useampaan kertaan. Lisäksi opiskelin suht vaivatta pari teknisen alan maisterintutkintoa hyvin arvosanoin, ja menestyn hyvin vaativassa työssä.
Monille kommentoijille voisi myös vinkata, että jo 105 äo on keskimääräistä älykkäämpi. Turha siis huudella nerojen perään ainoina sallittuina vastaajina. Ja kyllä, älykkyyttä voi mitata suht luotettavasti.
Tosiasiassa 105 lasketaan vielä keskitasoiseksi.
Kyselyn tulos on surkuhupaisa tietäen palstan tason 😂
Tässä varmaan vastaava kuin kysyttäessä, oletko keskimääräistä parempi autoilija...
Vierailija kirjoitti:
Juu, nykyään puhutaankin enemmän kognitiivisesta kyvykkyydestä psykologisen testaamisen yhteydessä, eikä äo:ta edes pitäisi kertoa asiakkaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on tehty älykkyystestit osana toista tutkimusta ja tiedän sen myötä äo:ni, joka on keskiarvoa korkeampi.
Vähän vai selvästi yli keskitasoisen?
Pidän itseäni ihan tutkitustikin keskimääräistä älykkäämpänä. Tyytyväisempi olisin, jos olisi myös viisautta, joka taas on eri asia kuin älykkyys. Nuo tutkimusmetoditkin painottuvat matemaattiseen älykkyyteen ja avaruudelliseen hahmottamiseen. Tunneäly, empatia, humanismi ja kielellinen älykkyys ei niinkään painotu tutkimuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen älyllisesti paljon lahjakkaampi kuin yksikään Persu. Mikä ei tosin vaadi paljoa.
Olen keskimääräistä älykkäämpi. Siksi PS, jokaisissa vaaleissa alkaen vuodesta 2011. Konservatismi, oikeistolaisuus, tervehenkinen realismi maailmankatsomuksena. Ei milliäkään periksi vasurisuvakismille. Woke on kuolema.
Tämä uikutus ei nyt varsinaisesti puolla älykkyyttäsi millään tavalla. Päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
ÄOni on testattu kaksi kertaa, tulokset olivat 144 ja 146. Niinpä kiltisti kerron tulokseksi keskiarvon 145, mutta jos jollekulle tulee siitä parempi olo, voidaan mennä tuolla alemmalla lukemalla, eli 144.
Luulisi sitten sinun osaavan edes kirjoittaa oikein. Päin p*rsettä meni.
Vierailija kirjoitti:
Puolet suomalaisista on keskimääräistä tyhmempiä.
Valitettavasti.
Sehän menee ihan oikein. Mietipäs asiaa tilastolaskennan kannalta niin ehkä ymmärrät. Keskimääräinen...siitä viisaampia ja siitä tyhmempiä on aina se noin puolet. Hiffasitko? Omasta mielestään keskimääräistä viisaampia on aina varmasti enemmistö, samoin kuten esim. fiksuja autolijoita.
Olen mielestäni keskivertoa tyhmempi, olisi pitänyt aiemmin vähentää työntekoa ja yrittäjänä laskuttaa roimasti enemmän varsinkin varakkailta asiakkailta, no niin teinkin loppuaikoina ja onnistuin kiertämään verot loppuaikoina, senkin neuvoi kyllä hyvä ystävä. Autolla ajaessa tulee ajettua ylinopeutta joka kerta. Mutta on niitä muitakin typeryksiä. Lauantaina ajelin Helsinkiin vesisateessa ja jotkut pöhlöt eivät älynneet laittaa valoja päälle. No minulla on tapa että heitän pitkät valot päälle jos minun edessä joku köröttelee valoitta.
Oon pari kertaa tehnyt tuon mensan kotitestin. Nyt tuli jotain 128 pistettä, viimeksi tein varmaan lähes 10 vuotta sitten, silloin tuli se yli 130 pistettä. Joten vähän tässä on muuttunut kai iän myötä tyhmemmäksi. Vähän jos harjoittelisi niin, ymmärtäisi mikä logiikka noissa lopun vaikeissa kysymyksissä on. Mutta noillakin pisteillä kuuluu jo keskimäärin sinne 98% keskivertoa älyykkäämpään osaan, joten siitä olen tyytyväinen. Ja nämä tulokset ei takaa mitään koulumenestystä. C oli pitkästä matematiikasta, muut A ja B arvosanoja. Lähinnä mensan testi mittaa ihmisen loogisen päättelykyvyn, joka on ilmeisesti sitten ihan hyvä.
Vaikea kuvitella, että suurin osa av mammoista on keskivertoa älykkäämpi.
Itse olen keskivertoa tyhmempi. Olen aina lapsesta asti sen tiennyt.