Miten älykkäänä pidät itseäsi?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Puolet suomalaisista on keskimääräistä tyhmempiä.
Valitettavasti.
Mutta keskimäärin suomalaisten ÄO on top kympissä maailmanmitassa.
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu, että yli puolet pitää itseään keskivertoa älykkäämpänä, kun todellisuudessa keskitasoa älykkääämmät on vähemmistä. 🙈 Tämän vuoksi moni ihminen on minäminä harhoissa elävä pätijä ,ilman oikeata älyä..
Keskitasoa älykkäämpiä on 50% suomalaisista.
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu, että yli puolet pitää itseään keskivertoa älykkäämpänä, kun todellisuudessa keskitasoa älykkääämmät on vähemmistä. 🙈 Tämän vuoksi moni ihminen on minäminä harhoissa elävä pätijä ,ilman oikeata älyä..
Onhan valtaosa autolla liikkuvistakin keskimääräistä parempia kuskeja.
Vierailija kirjoitti:
Älykkyystestit ei kerro mistään mitään.
Älykkyys on niin moninainen asia että sitä on mahdoton mitata millään mittareilla.
Vähän kuin maailman vahvin mies voittaisi kaikki tappelussa. Tai maailman viisain ihminen osaisi piirtää tai säveltää.
On olemassa huippuälykkäitä murhaajia ja muita psykopaatteja.
Älykkyys ja moraali ovat eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On testattu virallisesti useampaan kertaan. Lisäksi opiskelin suht vaivatta pari teknisen alan maisterintutkintoa hyvin arvosanoin, ja menestyn hyvin vaativassa työssä.
Monille kommentoijille voisi myös vinkata, että jo 105 äo on keskimääräistä älykkäämpi. Turha siis huudella nerojen perään ainoina sallittuina vastaajina. Ja kyllä, älykkyyttä voi mitata suht luotettavasti.
Tosiasiassa 105 lasketaan vielä keskitasoiseksi.
Suomalaisten keskimääräinen ÄO on 104. Muutama Aasialainen maa on edellä, sitten tulevat suomalaiset.
Tehkää tämä Mensan kotitesti, niin ei tarvitse arvailla. Itse oon tehnyt pari kertaa tämän testin. Toisen kerran meni vähän yli 130 ja toisen kerran vähän alle. Sen tekee puoleen tuntiin, olikohan 40 kysymystä. M46
Vierailija kirjoitti:
Älykkyys on niin moninainen asia että sitä on mahdoton mitata millään mittareilla.
Vähän kuin maailman vahvin mies voittaisi kaikki tappelussa. Tai maailman viisain ihminen osaisi piirtää tai säveltää.
Vankilat ovat täynnä alhaisen älykkyysosamäärän ihmisiä. Älykkyystesteillä voidaan mitata älykkyysosamäärää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pidät itseäsi keskitasoista älykkäämpänä, niin miten perustelet sen?
En pidä itseäni nerona ja tiedän, että on paljon älykkäämpiäkin kuin minä, mutta uskon olevani älykkäämpi verrattuna keskivertotallaajaan. Olin aina koulussa luokkani parhaita, vaikka en ollut mitenkään erityisen ahkera. Koulussa minulla oli usein tylsää, koska mielestäni siellä edettiin aivan liian hitaasti. Samoin olen pystynyt nousemaan ryysyistä rikkauksiin perustamalla oman menestyneen yrityksen.
Mielestäni en ole erityisen älykäs mutta minulla on hyvä muisti.Olen laiska mutta läksyt luin ja tein aamulla koulumatkalla bussissa, tunnin matka oli. Kokeissa meni hyvin ja luokan paras tai toiseksi paras keskiarvo oli ja silloin sain stipendejä yläasteen ja ammattikoulussakin. Laiskuus jatko- opintoihin sai siirtymään työelämään ja pärjäsin hyvin ja joskus ajattelin että onneksi en lukenut pidemmälle, ei ole pomojen, päälliköiden tai johtajien huolia eikä paineita. Näen että joku puolituttu on kateellinen kun olen vapaalla, rahat riittää, en valita, he eivät tiedä mitä teen, en paljon mitään. Se varmaan minusta tekee tyhmemmän kun en ole ollut kunnianhimoinen. Elämä on ollut ja on mukavaa, stressitöntä, edes yrittäjänä en kokenut stressiä. rahastahan se tulee. Asiakkaita oli paljon ja aika meni nopeasti. Nyt vapaalla on todella mukavaa, työt alkanee syksyllä taas ja toivottavasti viimeinen talvi työelämässä.
Olen joutunut tekemään erilaisia kuvio- ja päättelytehtäviä hakiessa pariin firmaan ja oppilaitokseen. Olen pärjännyt niissä reilusti keskivertoa paremmin suhteessa niihin, jotka ovat tulleet valituksi. Mensan virallista testiä en ole tehnyt, mutta kotitestistä sain 138. En koe olevani huippuälykäs, mutta omaan mielestäni hyvät päättelytaidot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vankilat ovat täynnä alhaisen älykkyysosamäärän ihmisiä. Älykkyystesteillä voidaan mitata älykkyysosamäärää.
Onko se sitten viisautta vai älykkyyttä mutta älykkäimmät ei jää kiinni koskaan. On kyseessä ylinopeus, vakuutuspetos tai doping, niitä harrastetaan paljon mutta harvat jää kiinni. Ne tyhmimmät siellä linnassa tosiaan on.
Olen keskimääräistä älykkäämpi, helppo havaita, kun koko elämäni ajan olen ymmärtänyt asiat huomattavasti nopeammin kuin suuri osa ihmisistä ja yleensä oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta suurin on "älykkyydeltään" keskitasoisia, koska asettuu normaalijakaumalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pidät itseäsi keskitasoista älykkäämpänä, niin miten perustelet sen?
Mulle on tehty älykkyystestit osana toista tutkimusta ja tiedän sen myötä äo:ni, joka on keskiarvoa korkeampi.
Samoin, hain erääseen energia- alan konserniin ja olihan testit. Päättelin että jos tällä tasolla on koko firman henkilökunta niin parempi etten ota työtä vastaan vaikka olisin sinne päässyt.
Aivan huippu. Tai oikeestaan ossan hyvin ratkoa outoja arvoituksia, joihin tarvitaan muistia ja tilanteen lukemista ja pikku vihjeiden noukkimista. Ns kun huomaa, että ei stemmaa jokin on toisille helpompaa kun toisille.
Mutta kun olen päätellyt jotain oikein, jotain sellaista, mitä ehkä joku toinen ei olisi osannut vastaavassa tilanteessa, en väitä että toimisin kaikkein parhaimmalta tavalla asian suhteen.
On helppo sano tai arvostella, jos ei tiedä niistä asioista kaikkea ja sitä, vastassa on sellaiset tahot joiden kanssa ei oikein voi selvitellä asioita.
Jos tiedät jotain ja joku toinen väittää, että ei ole niin, vähissä on joskys keinot tehdä asioiden suhteen mitään.
Joskus tietenkin pelkkä ylpeyskin aiheuttaa sen, että ei tee mitään. Sekin on kannanotto tavallaan. Ei toimi niin kuin odotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta suurin on "älykkyydeltään" keskitasoisia, koska asettuu normaalijakaumalle.
Suurin osa siis
Tämä on se virallinen testi, joka on normitettu myös Suomeen
Tiippuu vähän, minkätyyppistä älyä/lahjakkutta mitataan. Jos normaalia loogista päättelykykyä, niin siinä olen ehkä hitusen normaalia älykkäämpi. Sanallinen älykkyys on keskitasoa, mutta esim. kädentaitoja mittaava älykkyys on keskitasoa aika paljonkin heikompi.
Yhteenvetona voisi ehkä päätellä, että lienen aika keskitasoa.
Olen älykkäämpi kuin keskiverto suomalaiset.
ÄO 127, harrastan shakkia, shogia, matkustelua ja japanin kieltä osaan sujuvasti. M25
ÄO on ainakin testin mukaan about 108-110 eli keskitasoa onpi älykkyys. En ole mikään superälykäs. Toki kuulemma älykkäämpi kuin kuitenkin noin puolet ihmiskunnasta.
Suomalaisten keskimääräinen ÄO lienee noin 104. Minulla on yli 130.