Miten älykkäänä pidät itseäsi?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Olen joutunut tekemään erilaisia kuvio- ja päättelytehtäviä hakiessa pariin firmaan ja oppilaitokseen. Olen pärjännyt niissä reilusti keskivertoa paremmin suhteessa niihin, jotka ovat tulleet valituksi. Mensan virallista testiä en ole tehnyt, mutta kotitestistä sain 138. En koe olevani huippuälykäs, mutta omaan mielestäni hyvät päättelytaidot.
Samoin, jo kouluaikoina noita palikkatestejä tehtiin. Armeijassa... joissain työhaastatteluissa... jos vielä pääsisin/ joutuisin moisiin testeihin, huitelisin vastaukset tosi nopeasti ja huolettomasti. Kouluissa ja töissä olen pärjännyt hyvin hyvän muistini ja päättelykykyni avulla. Olen sitä mieltä että joillekin aloille sekä joihinkin koulutuksiin pitäisi vaatia laajat psykologiset testit. On esim. viime työvuosille sattunut elämäni törpöin esimies. Huippupapereilla joo mutta sosiaalisesti aivan avuton tyyppi. Itsekeskeinen nuoleskelijoita suosiva tyyppi. No eipä ole paljon kavereita ei käy kateeksi.
Mielenterveysongelmien takia aivot ei toimi funktionaalisesti. Enkä nyt tarkoita että olisin terveenä älykkäämpi, mutta nyt en sitä ainakaan ole.
En voi hyödyntää älyäni möllit suuttuvat kun osoittuvat tyhmemmäksi, osa näitä on jopa suuttunut, väkivaltaa ei ole kuitenkaan tapahtunut.
-Kapanteri-
Pahkelin pah. Oon aina pitänyt meissä suomalaisissa nimenomaan hienona piirteenä sitä , että ei olla itseään täynnä olevia egoisteja.
Näyttää että ollaanpas.
Ainiin, ja keskitasoa arvioin olevani, josta sitten välillä rönsyilee tyhmän ja viisaan puolella kyläileviä valejalkoja.
Riittävän fiksu oon, pärjään kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Jos pidät itseäsi keskitasoista älykkäämpänä, niin miten perustelet sen?
Koulumenestykseni on ollut erinomainen hyvin niukalla vaivannäöllä. Mulla on poikkeuksellinen kyky hahmottaa oleellinen epäoleellisesta. Äo:ni on 137.
Onpa vauvalla paljon älykkäitä ihmisiä. Keskusteluista sen kyllä huomaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pidät itseäsi keskitasoista älykkäämpänä, niin miten perustelet sen?
Mulle on tehty älykkyystestit osana toista tutkimusta ja tiedän sen myötä äo:ni, joka on keskiarvoa korkeampi.
Vähän vai selvästi yli keskitasoisen?
Tulos oli 145 ja se yllätti minut, mulla on ollut ison osan elämääni aika huono itsetunto. Olen sosiaalisesti vähän erilainen ihminen kuin muut. Jos sellaista mitattaisiin, varmaan reputtaisin koko testin. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän kyllä koen mistään mitään tietäväni.
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu, että yli puolet pitää itseään keskivertoa älykkäämpänä, kun todellisuudessa keskitasoa älykkääämmät on vähemmistä. 🙈 Tämän vuoksi moni ihminen on minäminä harhoissa elävä pätijä ,ilman oikeata älyä..
Logiikkasi ontuu. Tämä kysely kuvastaa palstalla olevien ja vastaamiseen halukkaiden näkemystä. Luulen, että tuo voisi olla aivan oikea jakauma näistä lähtökohdista. Samalla todistin olevani siinä älykkäämmässä osassa, tosin on siitä todisteena ÄO>135 testikin.
Kukaan älykäs ei surffaile näillä wt palstoilla
Jaa, että fiksut elävät rikollista elämää joutumatta kuitenkaan vankilaan. Luulisin, että fiksuja vetää puoleensa enemmän tiede, teknologia ja filosofia ammattirikollisuuden sijaan.