Onko muita miehiä, jotka joutuvat parisuhteessa olemaan koko ajan varpaillaan?
Sen suhteen, että mitä/tai miten voi naiselle jonkun asian muotoilla? Joko nainen ymmärtää asian ihan väärin ja suuttuu sen takia, tai sitten et vain viitsi esimerkiksi huomauttaa jostain asiasta kun tiedät sen johtavan riitaan ja naisen nalkuttamiseen tai mykkäkouluun.
Kommentit (104)
Tämä avaus on nyt täydellinen esimerkki siitä kuinka tärkeää se parisuhteessa on, että ollaan sillä samalla aaltopituudella ja on sitä oikeanlaista kemiaa. Silloin puhutaan ns samaa kieltä eikä jatkuvasti tulkita/ymmärretä toisiaan väärin.
Ja ap, sinun kannattaa erota ja katsella itselle sopivampi seurustelukumppani. Tuollainen suhde on todella toksinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei tykkää susta tarpeeksi. Siksi kaikki, mitä teet, ärsyttää. Ei tuota voi korjata mitenkään.
Joo nää tapauksethan elää päänsä sisällä jotain fantasiaansa ja ovat koukussa ainoastaan siihen tunteeseen mitä se yhdessä puuhastelu aiheuttaa. Se itse ihminen ei kiinnosta oikeasti pätkääkään vaan tunne jonka hän aiheuttaa. Sitten kun tämä ihminen toimii toisin kuin itse kuvitellut niin tulee näitä pettymyksestä johtuvia suutahduksia.
+ sitten kun lähdet lätkimään ja kuvittelet merkinneesi hänelle jotain, niin tyrmistyt kun huomaat että varsin nopeassa tahdissa onkin jo uusi henkilö siellä uusia ihania tunteita aiheuttamassa eikä sinua enää edes muista.
Luultavasti kaikki parisuhteessa olevat heteromiehet
AP miksi sinä olet sen naisen kanssa ylipäätään mennyt yhteen? Mikä siinä suhteessa sitten on niin ihanaa ja mahtavaa? Kuulostaa lähinnä painajaiselta, että joku pakottaisi olemaan pahimman vihamiehen kanssa samassa taloudessa. Lähde nyt äkkiä pois ja etsi parempi, tai ole yksin rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Ero tulee kun asiat alkavat menemään huonosti eikä yhteinen taival enää toimi. Eron jälkeen molemmat osapuolet ovat taas onnellisia erikseen.
Ei kuule kaikki ole onnellisia yksin eivätkä toista löydä.
Nykyään erotaan aivan liian helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vain miehille? Nalkuttajia on miehissä ja naisissa.
Koska olen itse mies ja minua ei kiinnosta mitkään jännämiesten tempaukset heidän naissuhteissaan.
Ap
Ja naisesi ei tykkää tuosta selkeän kunnioittavasta ja tasa-arvoisesta asenteesta? Kukapa olisi uskonut!
Onhan noita vaikka kuinka paljon lähipiirissä. Lähin on kaverini, joka ei saa tehdä mitään tai käydä missään ilman naisen lupaa. Veljeni on jännis, mutta hyvän naisen pelastama. Joten hän nyt tukehtuu kotonaan ja hiippailee pitkin seiniä.
Kai kuitenkin ymmärrät sen että joskus sanomisesi ei miellytä. Eivät naiset ole aina hymyileviä, myöntyviä ja positiivisia. Vaikka miehet tuntuvat vaativan sitä.
Mikä ihme voisi aiheuttaa riitoja noin mukavan miehen kanssa, joka nimittelee naista nalkuttajaksi?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Joka hemmetin parisuhde on ollut tuollainen enemmän tai vähemmän, mutta kuitenkin AINA jossain määrin.
Näillä parisuhteilla on yksi yhteinen tekijä: Sinä itse. Miksi hakeudut tuollaisten naisten seuraan? Joku niissä selkeästi viehättää.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin. Parisuhdehan tutkimusten mukaan parantaa miesten elämänlaatua. Naisten elämänlaatua parisuhde taas heikentää.
Vierailija kirjoitti:
Tässä toinen, jolla "jostakin syystä" on kaikissa naissuhteissaan vaikeuksia. Mutta tottahan loogisena syynä on se, että puolet ihmiskunnasta on pnisvajaina mielenrajoittuneita. Tämä nyt on selvästi todennäköisempää kuin oman alentuvan asenteen luomat ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Tämä avaus on nyt täydellinen esimerkki siitä kuinka tärkeää se parisuhteessa on, että ollaan sillä samalla aaltopituudella ja on sitä oikeanlaista kemiaa. Silloin puhutaan ns samaa kieltä eikä jatkuvasti tulkita/ymmärretä toisiaan väärin.
Ja ap, sinun kannattaa erota ja katsella itselle sopivampi seurustelukumppani. Tuollainen suhde on todella toksinen.
Paljolti varmasti näin, mutta kyllä sitä kommunikointia ja yhdessä toimimista voi myös opetella. Helposti syntyy sellaisia huonoja kierteitä, että kun ymmärretään toista väärin tai oletetaan hänen ajatuksiaan virheellisesti, ja sitten loukkaannutaan tai suututaan turhaan tms. Niin nämä roolit ja odotukset jäävät päälle, ja lopulta toinen nähdään enimmäkseen vain siinä kielteisessä roolissa, joka saattaa olla pitkälti kuvitelmaa tai ainakin sen parin välisen dynamiikan aikaansaannosta, ei mikään ihmisen todellinen persoona. Mutta yhtä hyvin voidaan päästä positiiviseen kierteeseen, jossa toisessa nähdäänkin hyviä asioita, ja kumpikin reagoi parantuneeseen ilmapiiriin lisääntyvillä ystävällisyyden, luottamuksen ja arvostuksen eleillä.
Tärkeää tässä muutoksessa olisi kiinnittää tietoisesti huomiota siihen, mitkä ovat omat tavat kommunikoida, mitkä ovat omia oletuksia ja tulkintoja, ja mikä on toisen todellista käyttäytymistä ja hänen itse ilmaisemiaan ajatuksia. Yleensä kannattaa olettaa vähemmän ja kuunnella enemmän.
Mulla on samanlaista ja nyt kun vihdoin todella pitkän tauon jälkeen löydettiin monen tunnin keskusteluyhteys, niin se loppui hänen huutamiseen ja erolla uhkailuun. Hän siis kysyi olenko jossain määrin masentunut ja kerroin että yksi syy alakuloon on se kuinka hän huutaa, tiuskii ja katsoo vihaisesti käytännössä joka aamu ja ilta heräämisen ja nukahtamisen yhteydessä. Esitin toiveen josko voisi esittää lämpöä, kun nukkuisin silloin levollisemmin.
Nyt raivoaa, että syyllistän häntä ja olen kamala ihminen. Hänellä adhd, eikä voi vaikuttaa noihin. Vaan jostain syystä tyttärelleen on kuitenkin rakkaudellinen, mutta ei kuulemma liity mitenkään tähän. Ilmeisesti äitiyteen kuuluu lämpö ja parisuhteeseen ei.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vain miehille? Nalkuttajia on miehissä ja naisissa.
Kävisikö tällainen kliseevastaus: Naiset voivat avata asiasta oman ketjunsa.
ei-ap.
Lyhyt vastaus esitettyyn kysymykseen: On. Heitä on paljonkin.
Minua suorastaan harmittaa, kun uusi miesystäväni selvästi tekee tuota, eikä sille olisi mitään tarvetta minun kanssani. Hän on selvästi tottunut moiseen edellisessä parisuhteessa, ja minua lähinnä ärsyttää, että etkö nyt sanoisi suoraan, kun voitaisiin tehdä asialle jotain (mielestäni olemme molemmat järkeviä ihmisiä, jotka kuuntelevat perusteluita jne.). Hän siis välillä olettaa, että suuttuisin jostakin, mikä minusta tuntuisi ihan älyttömältä.
Mutta loppujen lopuksi hän siis kuitenkin on varpaillaan, ellen onnistu todistamaan, ettei ole tarvetta.
N40
Ihan jo se että kirjoitat tänne etkä puhu naisellesi kertoo meille muille, että teillä on umpisurkea suhde. Tuo ei ole normaalia. Naiset ei ole mikään yksittäinen ryhmä vaan kyse on sinun naisesta ja teidän suhteen kommunikaatio ongelmista. Et voi olettaa saavasi lohtua muilta miehiltä ja vaikka jollakin olisi nalkuttava kumppani kuin sinulla, se ei muuta sinun suhdetta paremmaksi. Hyvä parisuhde on toisen tukemista ja samalla puolella olemista. En ikinä suostuisi elämään ihmisen kanssa kenen kanssa pitäisi olla varpaillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin. Parisuhdehan tutkimusten mukaan parantaa miesten elämänlaatua. Naisten elämänlaatua parisuhde taas heikentää.
Kaikkien?
Tuskinpa niin moni nainen parisuhteessa olisi, jos heikentäisi elämänlaatua. Itse en ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kai kuitenkin ymmärrät sen että joskus sanomisesi ei miellytä. Eivät naiset ole aina hymyileviä, myöntyviä ja positiivisia. Vaikka miehet tuntuvat vaativan sitä.
Eivät "miehet" mitään vaadi, vaan ääliöt.
Jassoo, eli tämä olikin vain taas samaa vanhaa naisvihaa.