Keräätkö tölkit ja pullot?
Keräätkö tölkit ja pullot talteen kun niitä löytyy?
Kommentit (24)
Jättäkää ne tölkit/pullot köyhien kerättäväksi.
Lapsena 80-luvulla olen viimeksi kerännyt pulloja ihan asiakseni, mutta sen jälkeen en ole niitä edes huomannut missään. Olen omat pulloni palautellut ihan itse, mitä nyt kerran jotain koululaisia soitti ovikelloa ja kerjäsivät pulloja, annoin pari pulloa niille mitä sattui sillä hetkellä olemaan.
Niitä kertyy kämpille ihan tarpeeksi.
En tarvitse sitä rahaa itse, jätän muiden kerättäväksi. Olen myös pullonpalautuksissa lahjoittanut omien puollojen pantit siitä lähtien kun se vaihtoehto tuli automaatteihin.
Vierailija kirjoitti:
Kaunis ajatus,mutta jos jätän keräämättä,joku törppö tulee ja ruttaa tölkin tai särkee lasipullon...nähty on monesti.Joskus annan oman saaliini köyhännäköiselle kerääjille.
En ota mukaani, mutta voin nostaa lähimmän roskiksen päälle jotta ei jää maahan roskaamaan.
Kyllä ne kannattaa noukkia. Muuten jäävät lumihankeen ja menevät mereen tai ruohonleikkuri vetää ne päreiksi ja ne on vaarallisia elukoille. Jos ette voi maineenne takia kerätä niin laittakaa siihen roskiksen päälle
Kerään kun siisti tölkki tulee kohdalle. Kotona kerään ne jätesäkkeihin ja palautan kerralla. Joskus olen saanut äkkilähdön hinnan yhdellä palautuksella. Taisi olla 370 euroa. Siinä oli kyllä omatkin tölkit mukana.
En kerää enkä vie kauppaan. Jätän johonkin näkösälle jos joku sen haluaa. Itse en jaksa säätää palautusten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan kaikki köyhiä.
Ei tule mieleenkään kerätä. Samaten en osta punalaputettuja tuotteita. Jätän ne niille jotka niitä oikeasti tarvitsevat.
Jos olen muutenkin menossa kauppaan pullopussi mukanani, poimin matkalla löytämänikin. Muuten jätän ne muiden iloksi.
Lähes jokapäivä niitä löytyy ja kerään talteen.Noin 8-10 euron tölkit ja pullot löytyy kuukaudessa.Joskus enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse sitä rahaa itse, jätän muiden kerättäväksi. Olen myös pullonpalautuksissa lahjoittanut omien puollojen pantit siitä lähtien kun se vaihtoehto tuli automaatteihin.
Annat siis ennemmin rahasi joillekin toisille rikkaille, koska lahjoituksista vain pieni osa päätyy sinne oikeaan kohteeseen.
Jos suurinpiirtein jalkoihin sattuu niin nostan, muuten en. Eilen kaupan pihalla keräsin 2 €:n kolikon autoni vierestä. 13 pikkutölkillä pääsee samaan.
Tulipa kokeiltua eilen, löysin 1,45 € edestä ja kävelin kaksi tuntia ja 45 minuuttia. Jos tuosta ottaa pois matkan kotoa keskustaan, aktiivista etsintää kesti tunnin ja kolme varttia, eli tuntipalkaksi tulee huimat 82 centtiä. Sen verran myönnän, että kerääjiä näytti olevan paljon liikenteessä ja tavoitteeni olikin reilun euron verran saada.
Aivan varmasti kerään talteen.