Voiko kerrostalossa asua ilman sähkösopimusta lyhyen aikaa?
Olen menossa kesällä töihin toiselle paikkakunnalle ja tarvitsen asunnon lähinnä yöpymistä varten. Syömiset ja akkujen lataamiset ym voin hoitaa työpaikalla. Eikö ilmanvaihto ja veden lämmitys toimikin ilman asuntokohtaista sähkösopimusta, eikö ne kustanneta vuokran kautta? Varsinainen sähkönkulutus olisi varmaan alle euron/kk, joten ei huvittaisi maksaa siirroista ja kaikista perus ym maksuista monta kymppiä/kk.
Kommentit (333)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki on kikkailla jonkun vitosen takia? Vai meinaatko valmistaa ruuat retkikeittimellä tms?
Sähkönsiirron perusmaksut vaihtelevat. Itsellä elenia ja 22e/kk eikä edes taida olla Suomen kallein.
Niin vaihtelevat, mutta ei ole mikään pakko ottaa sitä kalleinta mitä löytyy. Minulla ei ikinä ole siirtomaksu ollut edes 10€/kk.
Huoh. Siirtoyhtiötä ei voi valita. Se on tietyllä alueella aina sama.
Huoh. Kyllä voi. Tälläkin alueella on ainakin 3 eri vaihtoehtoa. Ottakee selevee asioista elkääkä öyhöttäkö menemään päättömästi.
Kannattaa ottaa huomioon jos omalla päätökselläsi et ota sähkösopimusta niin voit olla vastuullinen maksamaan sähkön avausmaksun koska varmasti seuraava asuja haluaa sähköt. Vuokranantaja varmasti lähettää laskun sinulle.
Avausmaksu on vähintään 150 e joten helpointa olisi ottaa sähkösopimus suosiolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytkö ap sitten pimeässä suihkussa. Ja wc:ssa ?
Riittääkö puhelimen lataus kaksi päivää, perjantaista maanantai aamuun?
Eikö tee vkonloppuaamuuna mieli teetä tai kahvia, jogorttia, muroja ym.
Kun ei oo sähköä, ei ole myöskään käytössä jääkaappia, mikroaaltouunia, eikä tabletin tai tietokoneen lataamis mahdollisuutta.
Käytönössä on nykyisin mahdotonta selvitä asumisesta ilman sähköä.
Ei se mahdotonta ole. Keittelee retkikeittimellä vedet teetä tai kahvia varten ja elää vain asioilla, jotka säilyvät huoneenlämmössä. Mitään järkeä tuossa ei ole, mutta mikäpä siinä jos haluaa tehdä asiat vaikeimman kautta.
Avotuli kerrostalohuoneistossa EI EI ja EI!
Miksi ei?
Kynttilä ei ole avotuli. Retkikeitin on.
Eli pääasiassa aiot luuhata työpaikalla ja ravintoloissa ja baareissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki on kikkailla jonkun vitosen takia? Vai meinaatko valmistaa ruuat retkikeittimellä tms?
Sähkönsiirron perusmaksut vaihtelevat. Itsellä elenia ja 22e/kk eikä edes taida olla Suomen kallein.
Niin vaihtelevat, mutta ei ole mikään pakko ottaa sitä kalleinta mitä löytyy. Minulla ei ikinä ole siirtomaksu ollut edes 10€/kk.
On pakko. Siirtoyhtiötä ei voi itse valita.
Ei ole. Suurimmalla osalla paikkakunnista on ennemmän kuin yksi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa huomioon jos omalla päätökselläsi et ota sähkösopimusta niin voit olla vastuullinen maksamaan sähkön avausmaksun koska varmasti seuraava asuja haluaa sähköt. Vuokranantaja varmasti lähettää laskun sinulle.
Avausmaksu on vähintään 150 e joten helpointa olisi ottaa sähkösopimus suosiolla.
Häh? Sähkö avataan aina henkilökohtaisesti ei siinä vaikuta kenenkään edellisen asukkaan avaukset. Mitä oikein ajat takaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valkkaat siis auinpaikkakunnan sen mukaan missä on halpa sähkönsiirron perusmaksu?
Tota siirtoa kun et voi kilpailuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei oo sähköä, ei ole myöskään käytössä jääkaappia, mikroaaltouunia, eikä tabletin tai tietokoneen lataamis mahdollisuutta.
Ei se mahdotonta ole. Keittelee retkikeittimellä vedet teetä tai kahvia varten ja elää vain asioilla, jotka säilyvät huoneenlämmössä. Mitään järkeä tuossa ei ole, mutta mikäpä siinä jos haluaa tehdä asiat vaikeimman kautta.
Avotuli kerrostalohuoneistossa EI
Väärin. Retkikeitin ei ole avotuli. Nuotio on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sielläkin menee osoitteen mukaan. Et todellakaan voi valita. Tai kerro mulle paikkakunta jossa sähkön siirron voi valita.
Pyyhkeiden ja lakanoiden käsinpesu on todella v-mäistä jossain pesuvadissa. Vai onko amme? Ja itsepalvelupesuloiden hinnoilla ottaisit sähkösopimuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Siirtoyhtiötä ei voi valita. Se on tietyllä alueella aina sama.
Huoh. Kyllä voi. Tälläkin alueella on ainakin 3 eri vaihtoehtoa. Ottakee selevee asioista elkääkä öyhöttäkö menemään päättömästi.
Ihan uteliaisuutta, mikä alue ja mitkä ovat vaihtoehtoiset yhtiöt?
Vierailija kirjoitti:
Kai pärjäät ilman sähköä. Jos et kokkaa, keitä kahvia, föönaa hiuksia, imuroi, kylppärissä on ikkuna et siis tarvi valoja...
Kaikkea tuota tehdään matkailu-autossa eikä siellä ole sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valkkaat siis auinpaikkakunnan sen mukaan missä on halpa sähkönsiirron perusmaksu?
Ei kun valkkasin mieluisen asuinpaikan ja täällä sähköä tarjoavista yhtiöistä edullisimman. Missä persereissä oikein asut, jos siellä on vain yksi sähköyhtiö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
<
Mitä lyödään vetoa että retkikeittimen käyttö kerrostalossa sisällä on kielletty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kun valkkasin mieluisen asuinpaikan ja täällä sähköä tarjoavista yhtiöistä edullisimman. Missä persereissä oikein asut, jos siellä on vain yksi sähköyhtiö?
Puhumme sähkönsiirrosta emmekä energianmyyjästä. Ne ovat kaksi eri asiaa.
Voi, jos ottaa rappukäytävästä jatkojohdolla ns Hage*t-sähkön.
Sielläkin menee osoitteen mukaan. Et todellakaan voi valita. Tai kerro mulle paikkakunta jossa sähkön siirron voi valita.
Jyväskylä. Juuri viime vuonna vaihdoin sähköyhtiötä ja siinä samalla vaihtui myös siirtofirma. Osoite on minulla ollut sama 15v. Oliko muuta kysyttävää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina voi ottaa rappukäytävästä sähköä jos tarvitsee.
Ja telkkariakin voi katsoa kynttilän valossa...
Eikö akkutelkkari toimi ilman kynttilää?
Myös suihku kuluttaa söhköä.pääsetkö työpaikalla peseytymään...