Mikset käyttäisi kuukuppia?
Se tulee tiettävästi halvemmaksi pidemmän päälle.
Kommentit (141)
En voi käyttää emättimen sisäisiä suojia.
Vierailija kirjoitti:
Tamponi ei käy niin tuskin kuppikaan käy.
Mulle kävi tamponi mutta kuppia en oppinut koskaan käyttämään. Oon sen verran vinksahtanut sisältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairasta tunkea jotain rojuja sisällensä.
Olen täysin samaa mieltä. Mun logiikkaan ei mahdu tommoset, en ymmärrä naisia jotka tollasia ja muita naisille tehtailtuja turhia esineitä tunkevat kehoonsa, koska joku markkinamies/nainen on jossain päättänyt että "niin kuuluu tehdä".
Eikö oma järki ja otsesuojeluvaisto toimi yhtään. Mikä on normaalia (luontevaa) ja mikä ei, eikö nykyihminen enää tiedä vai missä mättää?!
No minun vaistot ainakin käskee olla tunkematta toosaani, sisäkorvaani, henkitorveeni jne yhtään mitään, mutta oon vissiin tosi vanhanaikanen dinosaurus.
52v
Minäkin. Mutta kuukuppiakin karmeampi ajatus on työntää kohtuun saakka joku vierasesine! Hämmentävää miten suosittu kierukka onkaan.
Sitä mieltä mun kohtunikin oli eikä tykännyt yhtään kierukasta joten poistatin 6kk kuluttua. Terkka oli mieltä että kivut ja ikävä vuotelu eivät johdu kierukasta, kummasti vain kaikki oireilu loppui samantien kun kapine poistettiin. Ei kipua eikä mitään vuotoja.
Vierailija kirjoitti:
Kuten penistä tahi dildoa.
Käytin ennen mutta endometrioosin vuoksi on niin paljon kipuja etten voi käyttää.
Tamponia ei ole uskaltanut käyttää kierukan kanssa, en uskalla kuppiakaan. Mielessäni vedän mukana kierukan. Pysyttäydyn siteissä.
Ei kiinnosta alkaa kaivelemaan toosasta mitään kuppeja, jotka varmasti raapivat limakalvot mennen tullen ja palatessa. Käytin nuorempana tamponeja, mutta nekin oli ikävän tuntuisia ja siirryin siteisiin.
Miten julkisissa vessoissa putsataan?
Syyt
- tamponien käyttö ei ole koskaan onnistunut
- toksisen shokkioireyhtymän riski. Tamponeissa ja kuukupeissa molemmissa on toi riski. On vaikka kuinka pesisi. Myös 'tuoreesta' tamponista voi saada sen.
- menkka alkkareihin verrattuna tosi hankala käyttää esinettä, joka laitetaan imukuppina sisälle ja pitää sieltä poistaa. Alkkarit toimii ihan niin yksinkertasesti, että alkkarit jalkaan, alkkarit pois, huuhtelu ja pyykkiin.
Vierailija kirjoitti:
Mun anatomia estää käytön. Erittäin voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu. Myös tamponin käyttö mahdotonta.
En ymmärrä miten kohdun asento vaikuttaa kuukupin käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Miten julkisissa vessoissa putsataan?
nykyisin aika monessa vessassa on kopin sisällä lavuaari. Siinä sen voi huuhtaista, tai sitten järkevämmin ja muita ajatellen bideesuihkulla vessanpöntön yllä huuhtelee sen. Mutta aika monet huuhtaisee sen lavuaarin yllä. Kuukupejja varten on olemassa myös puhdistuspyyhkeitä tilanteisiin, joissa ei ole mahdollisuutta sitä huuhtoa. Olen itse onnellinen mirenan käyttäjä, joten ei tarvi enää kuukautisia miettiä, mutta ei tullut koskaan kyllä eteen tilaisuutta, että olisi ollut tarvetta puhdistuspyyhkeelle. Itse pidin aikoinaan mielessä ne julkiset vessat, joissa on tilava koppi ja bideesuihku näissä kuppihommissa.
En ole oikeastaan koskaan käyttänyt mitään muuta, koska olen ajatellut kuukuppien tulevan niin paljon halvemmaksi. Kun nyt aivan liian monen vuoden jälkeen kyllästyin siihen kuukausittaiseen pesurumbaan, päätin kokeilla tamponeja. Selvisi, että vuotoni onkin niin niukkaa, että viisi euroa tamponeihin riittää koko vuodeksi. Sen summan maksan mielelläni kertakäyttöisestä helppoudesta.
En halua. En saa sisälle paikoilleen edes tamponia ilman asetinta, se ei ikäänkuin "loksahda" paikoilleen. Asettimen kera onnistuu. Kuukuppia en tahdo edes kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
En ole oikeastaan koskaan käyttänyt mitään muuta, koska olen ajatellut kuukuppien tulevan niin paljon halvemmaksi. Kun nyt aivan liian monen vuoden jälkeen kyllästyin siihen kuukausittaiseen pesurumbaan, päätin kokeilla tamponeja. Selvisi, että vuotoni onkin niin niukkaa, että viisi euroa tamponeihin riittää koko vuodeksi. Sen summan maksan mielelläni kertakäyttöisestä helppoudesta.
Häh , siis kauanko sulla menkat kestää?
Ennen raskautta yritin tosissani alkaa käyttämään. Laittaminen oli inhottavaa, samoin pois ottaminen. Julkisessa vessassa ei ole sopivia tiloja kupin peseilyyn. Kerran siihen pinttyi niin kamala haju että lähti vasta pitkään keittäessä. Ai niin ja se keittely oli hankalaa (mulla sentään oli oma kattila sille).
Raskauden jälkeen kokeilin, laittaminen oli entistä inhampaa ja koko väärä,heitin roskiin koko härvelin.
Siteet on parhaat ja helpot. Eka päivä kaupan kertissiteet, loppuaika kestositeillä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei tamponi käy? En tajua. Itse käytin sitä 13-30 v, kunnes pääsin kuukautisista eroon.
Vierailija kirjoitti:
Syyt
- tamponien käyttö ei ole koskaan onnistunut
- toksisen shokkioireyhtymän riski. Tamponeissa ja kuukupeissa molemmissa on toi riski. On vaikka kuinka pesisi. Myös 'tuoreesta' tamponista voi saada sen.
- menkka alkkareihin verrattuna tosi hankala käyttää esinettä, joka laitetaan imukuppina sisälle ja pitää sieltä poistaa. Alkkarit toimii ihan niin yksinkertasesti, että alkkarit jalkaan, alkkarit pois, huuhtelu ja pyykkiin.
No eikö niitä menkka-alkkareita ole hankala vaihtaa julkisissa vessoissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä. Mun logiikkaan ei mahdu tommoset, en ymmärrä naisia jotka tollasia ja muita naisille tehtailtuja turhia esineitä tunkevat kehoonsa, koska joku markkinamies/nainen on jossain päättänyt että "niin kuuluu tehdä".
Eikö oma järki ja otsesuojeluvaisto toimi yhtään. Mikä on normaalia (luontevaa) ja mikä ei, eikö nykyihminen enää tiedä vai missä mättää?!
No minun vaistot ainakin käskee olla tunkematta toosaani, sisäkorvaani, henkitorveeni jne yhtään mitään, mutta oon vissiin tosi vanhanaikanen dinosaurus.
52v
Minäkin. Mutta kuukuppiakin karmeampi ajatus on työntää kohtuun saakka joku vierasesine! Hämmentävää miten suosittu kierukka onkaan.
siinä vaiheessa, kun elimistössäsi ei juuri enää ole rautaa, nukut kaiket päivät ja vapiset (sekä muut raudanpuutteen ja anemian oireet) ja olet päätynyt gynekologin vastaanotolle, joka on kaikkien tutkimusten ja hoitojen jälkeen päätynyt suosittelemaan jatkohoidoksi joko hormonikierukkaa tai kohdunpoistoa (ja kertonut molempien hoitojen edut ja haidat), niin ihan mielelläsi kokeilet ensin sitä hormonikierukkaa. Sitten kun huomaat, että hitto soikoon se toimii, ja kun olet tämänkin lisäksi vielä niin onnekas ettei siitä tullut mitään sivuvaikutuksia, joista netissä kerrotaan, niin olet vain kiitollinen. Sait pitää kohdun, välttyä kohdunpoiston haitoilta ja elää normaalia naisen elämää ilman vuotoja.
mutta itse kukin elämänsä mukaan. Minua ei juuri kauhistuta edes naiset, jotka kauhistelevat niin seksiä, kierukkaa, kuin muutekin omaan sukuelimeensä koskemista. Kaikilla kai omat psyykkiset ongelmansa.
Veikkaanpa, että vain murto-osa naisista käyttää kierukkaa tuollaisten syiden takia. Ja onhan olemassa kuparikierukkakin, joka ei todellakaan vähennä mitään vuotoja. Millä sen käyttöä puolustaisit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei tamponi käy? En tajua. Itse käytin sitä 13-30 v, kunnes pääsin kuukautisista eroon.
Jos ei vaikka kipujen vuoksi saa sitä sisään?
Eri ihmisille eri jutut tuntuu vastenmielisiltä, itse inhoan siteen painoa housuissa, kammoan kun tunnen veren valuvan sinne, ja inhoan sitä hautovaa tunnetta ja hajua. Lisäksi aina vessassa käydessä valuu verta pönttöön, ja siitä se rikospaikkafiilis vasta tuleekin. Käytetyn siteen tai tamponin käsittely tuntuu likaiselta ja vastenmieliseltä, ja niiden kanssa pitää räpeltää monta kertaa päivässä. Kuppi tuntuu niin puhtaalta näiden rinnalla. Mutta nämä on näitä henkilökohtaisia mieltymyksiä, ja kaikille ei kaikki sovi.