Mikset käyttäisi kuukuppia?
Se tulee tiettävästi halvemmaksi pidemmän päälle.
Kommentit (141)
Vaginani on kipuherkkä ja esim. yhdyntä ei onnistu. Ei varmasti onnistuisi kuukupin käyttökään.
Ajatuksena kyllä hyvä keksintö tuo kuppi kuitenkin.
Kaikki eivät tykkää laittaa jotain sisäänsä.
Eiväthän piilolinssitkään sovi kaikille. Ajatella jos kaikkien olisi käytettävä piilolinssejä viikon ajan joka kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on, mutta ei sovi itselle anatomisista syistä, painaa virtsaputkea ja sen myötä koko ajan pissahätä.
Se pitää työntää syvemmälle. Jos kuppi jää liian alas, niin se painaa virtsarakkoa.
Kuppeja saa nykyään Lindexin verkkokaupastakin. Ei todellakaan Lunette ollut ainoa.
Ai niin, unohdin kokonaan, että kupin kanssa jouduin aina käyttämään myös sidettä. Vaikka kuinka pesin itseäni sisältä ja ulkoa ennen kupin laittamista, niin aina sen alla oli sen verran verta, että se tuhri housut. Pikkuhousunsuoja ei ollut riittävän leveä, eikä niissä ole siivekkeitä, joten oli pakko olla siivekkeellinen side.
Eli ihan se ja sama, oliko kuppia, kun joka tapauksessa piti olla side. Ei sitä samaa sidettä kuitenkaan koko vuorokautta pidä, vaikkei siinä paljoa tuhrua olisikaan, joten se pitää joka tapauksessa vaihtaa useamman kerran päivässä. Samantien sitten jätän kupin pois ja vaihdan vain sidettä ehkä vähän useammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on, mutta ei sovi itselle anatomisista syistä, painaa virtsaputkea ja sen myötä koko ajan pissahätä.
Se pitää työntää syvemmälle. Jos kuppi jää liian alas, niin se painaa virtsarakkoa.
Jospa huolehtisit vain siitä omasta toosastasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavuussyistä
Tykkäätkö siis kävellä veret pikkareissa tai tamponi hinkaten vai mitä tarkoitat? Kuppi on mukavin suoja, jonka tiedän.
Olen eri mieltä. Side on sitä varten, etteivät alushousut likaannu. Lisäksi, kuten jo edellisessä viestissäni kerroin, mulle kuppi aiheuttaa sellaiset supistukset, etten kyllä sanoisi oloani mukavaksi, se on kaikkea muuta kuin mukava. Side puolestaan ei ole ikinä aiheuttanut mitään ylimääräistä kohdun jumppaa, jomotuksineen ja pahoinvointeineen, puhekyvyttömyyksineen jne. joten minun näkökulmastani side on paljon mukavampi.
Yritin käyttää sidettä unohdettuani kupin matkalta. Tuntui koko ajan, että olen sotkenut housuni. Ällöttävää ja hirveästi roskaa. Ostin uuden kupin lähimmästä apteekista.
Nimim. kuppi vuodesta 2006
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavuussyistä
Tykkäätkö siis kävellä veret pikkareissa tai tamponi hinkaten vai mitä tarkoitat? Kuppi on mukavin suoja, jonka tiedän.
Olen eri mieltä. Side on sitä varten, etteivät alushousut likaannu. Lisäksi, kuten jo edellisessä viestissäni kerroin, mulle kuppi aiheuttaa sellaiset supistukset, etten kyllä sanoisi oloani mukavaksi, se on kaikkea muuta kuin mukava. Side puolestaan ei ole ikinä aiheuttanut mitään ylimääräistä kohdun jumppaa, jomotuksineen ja pahoinvointeineen, puhekyvyttömyyksineen jne. joten minun näkökulmastani side on paljon mukavampi.
Yritin käyttää sidettä unohdettuani kupin matkalta. Tuntui koko ajan, että olen sotkenut housuni. Ällöttävää ja hirveästi roskaa. Ostin uuden kupin lähimmästä
No mulla ei ole tuota vaihtoehtoa, koska kuten sanoin, niin kupin alipaine saa aikaan sellaiset kohdun supistelut, etten kestä olla. Tottakai muuten käyttäisin mieluummin sellaista suojaa, jossa ei tunnu märkyys housuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa kupin kuuluu jäädä suht alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se pitää työntää syvemmälle. Jos kuppi jää liian alas, niin se painaa virtsarakkoa.Jospa huolehtisit vain siitä omasta toosastasi.
Ihan kuule omasta kokemuksesta havaitsin asian. Oispa ollut kiva kun joku olisi itsellenikin kertonut tuon.
Kokeillessani kuukuppia ensimmäisiä kertoja, minua vaivasi pissahädän tunne. Opin sitten, että se kuppi pitää työntää syvemmälle, niin ei paina rakkoa,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavuussyistä
mikä paikka sinulla siis supistelee? Kuppia kun ei kohtuun kuitenkaan laiteta
Vierailija kirjoitti:
Eikös se firma mennyt konkkaan? Meinaatko, että ihmiset ostaisi jotain käytettyjä kuukuppeja torista itselleen?
Siis luuletko todella, että maailmassa vain yksi yritys tekee jotain tuotetta?
Hahhah, olisipa surullista, jos se yritys, joka tekee tamponeja, ja se toinen, joka tekee siteitä, menisivät konkkaan. Sitten pitäisi palata riepuihin ja sammaleeseen.
Vierailija kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kolmen-lapsen-aiti-menetti-jalkansa…
hyi hitto oikeesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kolmen-lapsen-aiti-menetti-jalkansa…
hyi hitto oikeesti
Harvinainen kuukupin kanssa.
Tampponit tuota yleensä aiheuttaa.
Itse vasta hankin kupin, ja se on kyllä mukava niukempina ja normaalin vuodon päivinä, kun tyhjennykseen riittää 2-3krt/vrk. Parina runsainpana päivänä päädyin siihen, että en jaksa kahden tunnin välein kikkailla kupin kanssa, vaan käytän suosiolla vaan yösiteitä.
Siksi ettei tulisi mieleenkään tunkea sisälleni mitään esineitä, se on hulluutta.
Siteitä käytän kunnes menkat loppuu, en ole ikinä mitään tamponejakaan käyttänyt. Ei oo normaalia tunkea, sinne yhtään mitäänhän, vagina ei oo mikään tasku.
52v
Tunge ap se menkkakuppi kurkkuusi
En edes harkitse moista. Mulla runsaat kuukautiset kierukan poiston jälkeen ja tamponi ja side paras yhdistelmä. Mitään kuppeja en voisi kuvitellakaan.
Lunette on huonoin. Kova ja ikävän tuntuinen. On niin kova, ettei asetu eli läpivuotoja tulee. Kaikki muut (edullisemmat) toimii loistavasti.