Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikset käyttäisi kuukuppia?

Vierailija
17.03.2024 |

Se tulee tiettävästi halvemmaksi pidemmän päälle.

Kommentit (141)

Vierailija
101/141 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle ainakin ihan maalaisjärki sanoo, etten tunge sisälleni mitään  esineitä, näköjään useilta nykyaikana puuttuu terve järki. Sitten ihnetellään kun on ainavaivoja ja juostaan jossain gynekologeilla.

Itse oon pärjännyt siteillä yli 30 vuotta, eikä oo gynekologiakaan tarvinnut vielä kertaakaan tilata. Mistähän lie johtuu. 

Vierailija
102/141 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahtaat paikat!

M47

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/141 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetty on mutta mulla kuppi on kaikkea muuta kuin kätevä. Oon yrittänyt kolmea erilaista kuppia, mutta kaikkien kanssa pois ottaminen on välillä ihan saakelin hankalaa, en todellakaan pysty tyhjentämään muualla kuin kotoa kylppärissä. Usein tuli kans ohivuotoja. Harmi, ideana tosi hyvä.

Vierailija
104/141 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta tunkea jotain rojuja sisällensä.

Vierailija
105/141 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole masokisti.

Vierailija
106/141 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on, mutta ei sovi itselle anatomisista syistä, painaa virtsaputkea ja sen myötä koko ajan pissahätä. 

Se pitää työntää syvemmälle. Jos kuppi jää liian alas, niin se painaa virtsarakkoa.

Kuulostaa aika sairaalta. Ei sinne PIDÄ työntää yhtään mitään vierasesineitä. 

Niinpä. Kuukuppihullut vaikuttaa siltä, että kaikkien pitäis suorastaan raiscata ja teloa itsensä jollain kumitötteröillä heidän mielikseen. Ihan älyvapaa keksintö, pitäkää vaan hyvännne kuppitaukit! 

Vierailija
107/141 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukavuussyistä

Tykkäätkö siis kävellä veret pikkareissa tai tamponi hinkaten vai mitä tarkoitat? Kuppi on mukavin suoja, jonka tiedän. 

Olen eri mieltä. Side on sitä varten, etteivät alushousut likaannu. Lisäksi, kuten jo edellisessä viestissäni kerroin, mulle kuppi aiheuttaa sellaiset supistukset, etten kyllä sanoisi oloani mukavaksi, se on kaikkea muuta kuin mukava. Side puolestaan ei ole ikinä aiheuttanut mitään ylimääräistä kohdun jumppaa, jomotuksineen ja pahoinvointeineen, puhekyvyttömyyksineen jne. joten minun näkökulmastani side on paljon mukavampi.

mikä paikka sinulla siis supistelee? Kuppia kun ei kohtuun kuitenkaan laiteta

Kohtu. Ihan samaa kuin synnytyksen avautumisvaiheessa. Tai no on se sama liike ponnistusvaiheessakin, mutta siinä kohtaa tuntuu, että koko muukin kroppa kouristuu, joten se on vähän erilainen fiilis.

En tiedä, miksi kupin aiheuttama alipaine saa kohtuni jumppaamaan. Se joka tapauksessa tekee niin. On mulla toki tuota samaa jonkin verran muutenkin kuukautisissa, mutta kupin kanssa sitä oli aina. Aina kymmenen minuuttia kupin laittamisen jälkeen alkoi jomottaa ja voin pahoin. Se loppui vasta puoli tuntia sen jälkeen, kun olin ottanut kupin pois. Monet kuukautiset meni niin, että jaksoin kokeilla, mutta lopulta totesin tuon yhteyden ja lopetin.

Kuppia ei myöskään voinut laittaa eri korkeudelle. Vaikka laitoin sen mille korkeudelle, muutaman askelen otettuani se oli asettunut samaan paikkaan. Joten paikkaa ei voinut muuttaa. Tosin en usko, että se olisi vaikuttanut, koska sama alipainehan siitä joka tapauksessa aiheutuu.

Vierailija
108/141 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä. Mun logiikkaan ei mahdu tommoset, en ymmärrä naisia jotka tollasia ja muita naisille tehtailtuja turhia esineitä tunkevat kehoonsa, koska joku markkinamies/nainen on jossain päättänyt että "niin kuuluu tehdä".

Eikö oma järki ja otsesuojeluvaisto toimi yhtään. Mikä on normaalia (luontevaa) ja mikä ei, eikö nykyihminen enää tiedä vai missä mättää?! 

No minun vaistot ainakin käskee olla tunkematta toosaani, sisäkorvaani, henkitorveeni jne yhtään mitään, mutta oon vissiin tosi vanhanaikanen dinosaurus.

52v

Vierailija
109/141 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa, jos muut käyttävät kuppia. Mua haittaa lähinnä toisten ylimielinen ajatus, etten vain ymmärtäisi omaa parastani. Eihän kaikilla ole samanlainen keho. Jos sulle yksi asia tuo autuuden, niin ei se välttämättä tuo samaa autuutta sille toiselle naiselle, vaikka hän kuinka käyttäisi kuppia joka kuukautisissa.

Anna muiden elää tavallaan.

Vierailija
110/141 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan on vaikeita pimperoita ketju täynnä. Mä käytän kuppia ja on ennakkoluuloistani huolimatta osoittautunut loistotuotteeksi. Ei ole enää yhtään sottainen olo, kuten oli käytettyjen tamponien ja siteiden kanssa. Senkun viruttaa vesihanan alla reippaasti aina ensin pestyin käsin ja laittaa takaisin. Jotenkin se pelkkä puhdas veri puhtaassa kupissa tuntuu paljon puhtaammalta kuin ronkkia käytettyjä tamponeja, hyi. Toki vessa pitää aina valita sen mukaisesti, että siellä on pidee kun kuppia tyhjentää. Säästää ihan sikana vaivaa muistaa ottaa vaihtotarvikkeita mukaan. Pikkuhousuissa pidän pahimpina päivinä sidettä runsaan vuodon varalla ja silloinkin oikein asennettuna siihen tulee vain pari tippaa kupista. 

Suosittelen kokeilemaan, ajatus on yleensä ihan eri kuin mitä kokemus todellisuudessa. Ja asettaminen vaatii vähän harjoitusta ja eri asennon etsimistä laittaessa, esim itse menen kyykkyyn lattialle ja saan hyvin sisään syvälle näin. Ja kuppia pidetään ensin taitettuna ja sitten sisällä pyöräytetään niin että se aukeaa oikeaan paikkaan. Se vaan pitää olla tarpeeksi syvällä että toimii. Silloin kun se tuntuu, se on liian alhaalla. 

Vierailija
111/141 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on parempaakin tekemistä (vaikka tuijottaa seinää), kuin räplätä sisustani, varsinkaan menkkojen aikana. Pelkkä ajatus kuulostaa niin vastenmieliseltä että joku kuppi pitäisi tunkea sisälle, mulle tampoonitkin ajatuksena on ihan älyvapaita, en vois niitäkään käyttää.

Ois kyllä wc mun jäljiltä kuin rikospaikka jos veristä kuppia vetelisin sisältäni pois, ei hyvänen aika. 😂 🤮

Mikään ei ole helpompi kuin housuun teipattava iso yöside, se on aina ajanut asiansa, eikä tarvitse mitään  voimistelutemppuja tehdä, kun sen vaihtaa, ei nostaa jalkaa pytyn päälle tai väännellä itseään.

Te kuppimuijat olette kyllä outoa porukkaa.  

Vierailija
112/141 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä. Mun logiikkaan ei mahdu tommoset, en ymmärrä naisia jotka tollasia ja muita naisille tehtailtuja turhia esineitä tunkevat kehoonsa, koska joku markkinamies/nainen on jossain päättänyt että "niin kuuluu tehdä".

Eikö oma järki ja otsesuojeluvaisto toimi yhtään. Mikä on normaalia (luontevaa) ja mikä ei, eikö nykyihminen enää tiedä vai missä mättää?! 

No minun vaistot ainakin käskee olla tunkematta toosaani, sisäkorvaani, henkitorveeni jne yhtään mitään, mutta oon vissiin tosi vanhanaikanen dinosaurus.

52v

Minäkin. Mutta kuukuppiakin karmeampi ajatus on työntää kohtuun saakka joku vierasesine! Hämmentävää miten suosittu kierukka onkaan.

Vierailija
113/141 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

52v

Minäkin. Mutta kuukuppiakin karmeampi ajatus on työntää kohtuun saakka joku vierasesine! Hämmentävää miten suosittu kierukka onkaan.

siinä vaiheessa, kun elimistössäsi ei juuri enää ole rautaa, nukut kaiket päivät ja vapiset (sekä muut raudanpuutteen ja anemian oireet) ja olet päätynyt gynekologin vastaanotolle, joka on kaikkien tutkimusten ja hoitojen jälkeen päätynyt suosittelemaan jatkohoidoksi joko hormonikierukkaa tai kohdunpoistoa (ja kertonut molempien hoitojen edut ja haidat), niin ihan mielelläsi kokeilet ensin sitä hormonikierukkaa. Sitten kun huomaat, että hitto soikoon se toimii, ja kun olet tämänkin lisäksi vielä niin onnekas ettei siitä tullut mitään sivuvaikutuksia, joista netissä kerrotaan, niin olet vain kiitollinen. Sait pitää kohdun, välttyä kohdunpoiston haitoilta ja elää normaalia naisen elämää ilman vuotoja.

mutta itse kukin elämänsä mukaan. Minua ei juuri kauhistuta edes naiset, jotka kauhistelevat niin seksiä, kierukkaa, kuin muutekin omaan sukuelimeensä koskemista.  Kaikilla kai omat psyykkiset ongelmansa.

Vierailija
114/141 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa.

En ole löytänyt tarpeeksi pehmeää ja sileäpintaista kuppia, joka ei laittaessa ja poisottaessa poksahtaisi auki kesken kaiken ja raapisi paikkoja helliksi ja pahimmillaan verille. Välillä paikat ovat siinä kunnossa, että pitää siirtyä siteisiin loppu kuukautisten ajaksi. On loistava niin kauan kuin ei tarvitse laittaa eikä ottaa pois. 

Ja ei, ei ole yrityksen puutteesta kiinni. 5 vuotta kokeilin eri kuppeja ja tekniikoita.

Suomalaisen gynekologin kehittämä Nomai-kuppi! Mulla Lunette oli ihan sietämätön, painoi koko ajan virtsaputkeen/rakkoon ja tosiaan oli usein tuskallinen poistaa. Nomai on paljon pehmeämpi ja täysin sileä ja liukas, aivan loistava.

Vierailija
115/141 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla on parempaakin tekemistä (vaikka tuijottaa seinää), kuin räplätä sisustani, varsinkaan menkkojen aikana. Pelkkä ajatus kuulostaa niin vastenmieliseltä että joku kuppi pitäisi tunkea sisälle, mulle tampoonitkin ajatuksena on ihan älyvapaita, en vois niitäkään käyttää.

Ois kyllä wc mun jäljiltä kuin rikospaikka jos veristä kuppia vetelisin sisältäni pois, ei hyvänen aika. 😂 🤮

Mikään ei ole helpompi kuin housuun teipattava iso yöside, se on aina ajanut asiansa, eikä tarvitse mitään  voimistelutemppuja tehdä, kun sen vaihtaa, ei nostaa jalkaa pytyn päälle tai väännellä itseään.

Te kuppimuijat olette kyllä outoa porukkaa.  

Mulla ainakin siteet menee jostain syystä aina ryttyyn kesken päivän, ja sitten vuotaa ohi. Muutenkaan en voi sietää sitä tunnetta, kun runsaampina päivinä oikein tuntuu joka kerta kun sitä verta hulahtaa siteeseen. JOka kerta tulee mieleen, meneekö ohi vai siteeseen. Siksi aloin jo heti ekoista menkoista 12-vuotiaana käyttää tamponeita myös. Ja nyt viimeiset 10 vuotta käytössä ollut kuppi, alkuun Diva Cup ja nykyisin Nomai. En ole itse kokenut mitenkään hankalaksi poistaa ja käyttää.

Vierailija
116/141 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertakäyttöiset tuotteet on niin hygienisia, helppoja ja nopeita käyttää että en todellakaan vaihtaisi mihinkään kuppiin mitä pitäisi tyhjentää, pestä ja keittää.

Itse taas olin aivan täynnä sitä tamponien ostelua, mukana roudailua, paperiin käärimistä ja roskiksellisen vessan etsimistä. Nyt ei tarvitse miettiä mitään noista, kuukuppia ei tarvi keittää joka tyhjennyksellä, sen huuhtaisee siinä missä kädetkin. Itse kärsin alapään kuivuudesta, ja tamponi on tuntunut paljon karheammalta kuin kuppi. Siteitä en voi käyttää ollenkaan hautovuutensa vuoksi. Menkat ei enää ketuta. 

Vierailija
117/141 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertakäyttöiset tuotteet on niin hygienisia, helppoja ja nopeita käyttää että en todellakaan vaihtaisi mihinkään kuppiin mitä pitäisi tyhjentää, pestä ja keittää.

Itse taas olin aivan täynnä sitä tamponien ostelua, mukana roudailua, paperiin käärimistä ja roskiksellisen vessan etsimistä. Nyt ei tarvitse miettiä mitään noista, kuukuppia ei tarvi keittää joka tyhjennyksellä, sen huuhtaisee siinä missä kädetkin. Itse kärsin alapään kuivuudesta, ja tamponi on tuntunut paljon karheammalta kuin kuppi. Siteitä en voi käyttää ollenkaan hautovuutensa vuoksi. Menkat ei enää ketuta. 

Ja siis vielä se, että voi käydä pissalla ilman että tarvitsee miettiä menkkoja. Tamponi oli pakko vaihtaa hygieniasyistä joka kerta, vaikkei olisi täynnä. Kupin tyhjennys 2-3 kertaa vrk, yhtenä päivänä useammin. 

Vierailija
118/141 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anatomia estää käytön. Erittäin voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu. Myös tamponin käyttö mahdotonta.

Vierailija
120/141 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsaat menkat ja jotenkin se kuppi aina jumahti paikalleen ja oli hankala saada pois. Kiva sitten kun käsi on rannetta myöten verisessä toosassa ja yrität saada otetta liukkaasta pikku tikusta ja ei vaan onnistu. Se ährääminen jäi muutamaan kertaan. Ideana hieno ja edullisuus kelpaisi kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän