Mikset käyttäisi kuukuppia?
Se tulee tiettävästi halvemmaksi pidemmän päälle.
Kommentit (141)
Miksi kysyjä haluaa tietää ihmisten syyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks mun mielestä ne isotkin kupit näyttää kuvissa tosi pieniltä (siis tilavuudeltaan, jotta ajaisi käyttötarkoituksensa) kun on runsaat menkat? Siis sehän täyttyy ihan hetkessä.
Totuus kuitenkin on, että isoon kuukuppiin mahtuu paljon enemmän kuin suurimpaan tamponiin ja imukykyisimpään päiväsiteeseen yhteensä. Plus kuukupissa ei tule täyttyessäkään ylivuotoja niin herkästi kuin noissa kahdessa.
T. Todella runsaista menkoista kärsinyt, joka jossain vaiheessa vihdoin uskalsi kokeilla kuukuppia, ja katui, ettei ollut tehnyt sitä jo vuosia aiemmin
Minä sain runsaisiin kuukautisiin helpotusta hormonikierukalla, ihanaa autuutta kun ei menkkoja ole ollenkaan.
Ei pysy paikallaan ja valuu puolessa tunnissa yli.
Luulitko kaikilla olevan samanlainen anatomia tai yhtä niukka vuoto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks mun mielestä ne isotkin kupit näyttää kuvissa tosi pieniltä (siis tilavuudeltaan, jotta ajaisi käyttötarkoituksensa) kun on runsaat menkat? Siis sehän täyttyy ihan hetkessä.
Totuus kuitenkin on, että isoon kuukuppiin mahtuu paljon enemmän kuin suurimpaan tamponiin ja imukykyisimpään päiväsiteeseen yhteensä. Plus kuukupissa ei tule täyttyessäkään ylivuotoja niin herkästi kuin noissa kahdessa.
T. Todella runsaista menkoista kärsinyt, joka jossain vaiheessa vihdoin uskalsi kokeilla kuukuppia, ja katui, ettei ollut tehnyt sitä jo vuosia aiemmin
Minä sain runsaisiin kuukautisiin helpotusta hormonikierukalla, ihanaa autuutta kun ei menkkoja ole ollenkaan.
Minäpä en. Kehittyi tennispallon kokoinen munasarjakysta ja vuodin 3 kk putkeen kierukan asennuksen jälkeen. Alle neljä vuotta se kierukka toimi, mutta raapi ja tunsin sen koko ajan.
Eikös se firma mennyt konkkaan? Meinaatko, että ihmiset ostaisi jotain käytettyjä kuukuppeja torista itselleen?
Vierailija kirjoitti:
Mukavuussyistä
Tykkäätkö siis kävellä veret pikkareissa tai tamponi hinkaten vai mitä tarkoitat? Kuppi on mukavin suoja, jonka tiedän.
Mulle kuukautiskuppi aiheuttaa sellaiset supistukset, etten kestä olla. Joten en käytä sitä. Aikani yritin, mutta lopulta oli pakko luovuttaa, koska en halua pumpata itseäni täyteen tulehduskipulääkkeitä kolmena päivänä kuussa vain siksi, että voisin käyttää tuota laitetta. Lisäksi lääkkeistä huolimatta olo oli kaamea supistusten takia. Ja olen synnyttänyt useamman kerran, joten tiedän, että se on kuukautisissa ihan sitä samaa kuin synnytyksessä, vain vähän loivempaa.
Lisäksi kupin kanssa ei koskaan tiennyt, milloin se pitäisi käydä tyhjentämässä. Siteen kanssa vuodon tuntee, joten osaa käydä vessassa sopivin välein. Mulla ei koskaan vuoto ole tasaista voimakkuudeltaan, vaan vaihtelee minuutista toiseen, joten ei ole mitään ennalta-arvattavaa kupin tyhjennysväliä.
Lisäksi mun alakerta ei tykkää siitä, kun laitan kuppia sinne kolmatta kertaa saman päivän aikana. Eivät limakalvot kestä sitä kovin monta kertaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Mukavuussyistä
Juurikin mukavuussyistä sitä käytetään.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se firma mennyt konkkaan? Meinaatko, että ihmiset ostaisi jotain käytettyjä kuukuppeja torista itselleen?
Niitä firmoja on paljon enemmän kuin yksi 🙄
Ei kyllä ole yhtään syytä olla käyttämättä.
Käyttäisin, mutta en saa sitä sisään.
Käytin vuoden verran, mutta ei se sitten ollut mun juttu. Laittaminen ja poisotto sattui ja kuppi tuntui sisällä ollessaan, vaikka kuinka lyhentelin "häntää" sopivaksi. Vaatiihan se myös huoltoa toisin kuin tamponi ja side, jotka vaan heivataan epäekologisesti roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavuussyistä
Tykkäätkö siis kävellä veret pikkareissa tai tamponi hinkaten vai mitä tarkoitat? Kuppi on mukavin suoja, jonka tiedän.
Olen eri mieltä. Side on sitä varten, etteivät alushousut likaannu. Lisäksi, kuten jo edellisessä viestissäni kerroin, mulle kuppi aiheuttaa sellaiset supistukset, etten kyllä sanoisi oloani mukavaksi, se on kaikkea muuta kuin mukava. Side puolestaan ei ole ikinä aiheuttanut mitään ylimääräistä kohdun jumppaa, jomotuksineen ja pahoinvointeineen, puhekyvyttömyyksineen jne. joten minun näkökulmastani side on paljon mukavampi.
En tajua, miten sen edes saa sinne paikalleen. Tamponikin tuntuu huonolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavuussyistä
Ei minulla vuoda siteestä ohi eikä tamponi tunnu ikävältä. Älä oleta kun et tiedä.
Työnnä sinä vaikka kristalli malja, jos tahdot.
Vierailija kirjoitti:
Kuukuppeja valmistavat muutkin kuin Lunette. Jos haluaa luneten, kannattaa ostaa nyt, niitä on vielä hyllyssä.