Lapsettomuus on epänormaalia
Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana.
Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta. Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään.
Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsellisen lapsivihan takia.
Kommentit (494)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneepä täällä lapsettomilla tunteisiin. Taitaa olla aika arka paikka.
Oletko koskaan kuullut vähemmistöstressistä, uuvatti?
Mikä stressi? Ei minulla ainakaan sellaista ole kun olen lapseton. Lapsiperheillä sitä stressiä näyttää olevan kaikista eniten.
Stressi, josta vähemmistön edustajat kärsivät eläessään toisin kuin valtavirta. Näkeehän sen tässäkin keskustelussa, miten lisääntyjät pilkkaavat, kyseenalaistavat ja vähättelevät lapsettomia. Tottakai sellainen kohtelu vi tuttaa, vaikka olisikin varma omasta valinnastaan.
-vela
No ei se minua v*tuta, naurattaa vaan kuinka hyönähtäneitä
Miksi avaat ketjua josta et pidä? Ja jatkat lukemista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä epänormaalimpaa on yrittää vakuuttaa itsensä toisia alentamalla.. kuten täällä ilmeisesti joku omaan elämäänsä kyllästynyt ja ratkaisuaan katuva äiti yrittää tällä aloituksella..
Oletko varma että se trolli on nainen?
Nykyään kuka vaan voi olla mitä vaan.. Voi myös olla itsensä äidiksi identifoiva mies (joka aikaisemmin tunnettiin termillä isä)joka katuu valintaansa..
Onko noinkaan? Hyvään suuntaan ollaan menossa, maailmaan ei tarvita enempää ihmisiä. Mitä pitää tehdä on korjata valtiotason järjestelmät, jotka edelleen nojaavat siihen 50 vuotta vanhaan tilanteeseen että syntyneitä olisi enemmän kuin edellistä sukupolvea. H
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
idiotismin huipentuma: vapaaehtoinen lapsettomuus
näistäkin lähes 100% katuu myöhemmin typeryyttään
naistenlehdet täynnä näitä juttuja
Höpö höpö. Naistenlehdissä puhutaan nykyään enemmän lisääntymisen katumisesta. Ja hyvä niin. Mammat ovat sen sortin korppikotkia toisiaan kohtaan että ennen aiheesta ei voinut puhua edes anonyymisti.
Politiikan tutkija Hanna Wass kertoo Kotiliedessä surevansa lapsettomuuttaan
"Hanna ei kadu valintojaan, mutta muistuttaa nuorempiaan, että Suomi on maa, jossa uran ja perheen pystyy yhdistämään."
Mä olin fyysisesti lapseton vuosia. Koska minä.
Vierailija kirjoitti:
Lasten hankkiminen on itsekkäintä mitä kukaan voi tehdä: tuodaan tähän maailmaan ihminen vasten hänen omaa tahtoa, kestämään se paska mitä esim. genetiikka tuo, taapertamaan pakolla tässä maailmassa ja elämään vanhempien omien puutteiden ja henkisten vajaavauksien seuraamuksien kanssa. Ihan järjetöntä puhua mistään maailman pelastamisesta ja epäitsekkyydestä, kun kyse on nimenomaan siitä mitä itse haluaa eli olla vanhempi, se on itsekästä toisen ehdoilla.
Da da lopettakaa sjuomilaiset lisääntyminen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten hankkiminen on itsekkäintä mitä kukaan voi tehdä: tuodaan tähän maailmaan ihminen vasten hänen omaa tahtoa, kestämään se paska mitä esim. genetiikka tuo, taapertamaan pakolla tässä maailmassa ja elämään vanhempien omien puutteiden ja henkisten vajaavauksien seuraamuksien kanssa. Ihan järjetöntä puhua mistään maailman pelastamisesta ja epäitsekkyydestä, kun kyse on nimenomaan siitä mitä itse haluaa eli olla vanhempi, se on itsekästä toisen ehdoilla.
On itsekästä olla yksin ja elää vain itselleen, ilman että haluaa jakaa elämäänsä.
Miksi minä haluaisin jakaa tämän köyhyyden ja mielenterveysongelmat, sottaisen kodin ja väkivaltaviihteen viattoman lapsen kanssa?
eri
Miksi et mene töihin, hae apua mielenterveysongelmiin, siivoa kotiasi ja lopeta väkivaltaviihteen katsomista? Oletko niitä luusereita jotka ulkoistavat ongelmansa ja syyttävät esim. yhteiskuntaa, miehiä yms.?
Vaikea uskoa että apta kukaan terve lapsi auttaisi, on senverran sakeaa settiä.
Vierailija kirjoitti:
Minun vanhempani teki 3 lasta ja me olemme nyt 30-40 vuotiaita eikä meillä kenelläkään ole omia lapsia. Meidän suku kuihtuu pois! :D
Sama! Me 3 lasta ollaan ikähaarukalla 35-42. Eikä ole tulossakaan lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt, miksi olisin yhtäkkiä vanhana yksinäinen, kun en ole nytkään; minulla on kyllä sukulaisia ja ystäviä *olemassa*, mutten tapaa heitä lähes koskaan. Ihmiset elämässäni harmittelevat/valittavatkin usein, kun saatan olla kuukausia tai jopa VUOSIA tapaamatta ketään, ainoina ihmiskontakteinani "moi" ja "kiitos" kaupan kassalle. Ja olen ihan tyytyväinen! En osaa edes kaivata muita ihmisiä. Miten koko persoonallisuuteni yhtäkkiä muuttuisi tullessani vanhaksi?
Ei kyseessä ole yksinäisyys, vaan yksinolo elämässä vanhuuden koittaessa.
Kyllä vanhana pitää jo osata olla itsensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
suurin osa kommentoijista kiukkuisia lapsettomia, huomaa miten lapsellisilla on parempaa tekemistä ja tarkoitus elämällään
En ole kiukkuinen, tunnen suurta merkityksellisyyden tunnetta elämääni kohtaan ja bonuksena mulla ei ole niitä metatöitä eikä ruuhkavuosia. Elämä ei ole aina helppoa, samalla se on ihanaa ja kiitollinen olen aivan joka päivä.
Sinulla taitaa olla toisin. Voimia. Muista, että toisia vihaamalla et korjaa omaa haavaasi, vaan pahennat sitä.
Ap:n aloitus on todella julmaa. Kaikki eivät lapsia voi saada ja osa ei niitä halua ym. syitä. On ilkeää syyttää toisia hulluiksi ja lapsiviha mielisiksi. Ei toisia syyttämällä mitään saa aikaiseksi. Aloittaja ei arvosta muuta kuin itsensä näköisiä ihmisiä ja muut ovat jotenkin epätäydellisiä?
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Mietipä mua äitinä... Nii 😂
Kun hankkii lapsen, tulee oma henkinen kasvu muuttamaan elämän tavoitteita ja tarpeita. Pitää aikuistua niin on hyvä vanhempi. Jos ei halua yrittää aikuistua ja päättää olla ikuinen lapsi eikä osaa pitää huolta edes itsestään, niin se on oma päätös.
Aikuistumiseen kuuluu että ei laita itseään aina ensimmäiseksi ja pystyy tekemään päätöksiä oman lapsen hyväksi. Kun pelkää että tähän ei kykene niin jää helposti lapsettomaksi ja se on suuri vahinko.
Moppimuusa ei aikuistunet edes 4 vuodessa ja siinä alussahan ne lapsen tärkeimmät vuodet on... Kaikkien ei vaan ole syytä lisääntyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt, miksi olisin yhtäkkiä vanhana yksinäinen, kun en ole nytkään; minulla on kyllä sukulaisia ja ystäviä *olemassa*, mutten tapaa heitä lähes koskaan. Ihmiset elämässäni harmittelevat/valittavatkin usein, kun saatan olla kuukausia tai jopa VUOSIA tapaamatta ketään, ainoina ihmiskontakteinani "moi" ja "kiitos" kaupan kassalle. Ja olen ihan tyytyväinen! En osaa edes kaivata muita ihmisiä. Miten koko persoonallisuuteni yhtäkkiä muuttuisi tullessani vanhaksi?
Ei kyseessä ole yksinäisyys, vaan yksinolo elämässä vanhuuden koittaessa.
mielummin olo yksin kuin peläten jotain narkkia tai holistia joka eläkepäivänä tulee hakemaan rahat ja mahdolliset lääkkeet.
Et ikinä voi etukäteen tietää mikä siitä sikiöstä kasvaa, vaikka kuinka olisi hyvä perhe ja rakastavat vanhemmat.
varmaankin siksi en ole ikinä halunnut lapsia kun jo itse lapsena ollessani pikkulasten kirkuminen kävi korviin niin että sattuu, eikä se ole parantunut siitä. Mielummin olen menemättä paikoihin joissa sitä kirkumista on, ja omaan kotiin sitä en halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n aloitus on todella julmaa. Kaikki eivät lapsia voi saada ja osa ei niitä halua ym. syitä. On ilkeää syyttää toisia hulluiksi ja lapsiviha mielisiksi. Ei toisia syyttämällä mitään saa aikaiseksi. Aloittaja ei arvosta muuta kuin itsensä näköisiä ihmisiä ja muut ovat jotenkin epätäydellisiä?
On julma, samalla en usko että arvostaa itseään, päinvastoin ja siksi on ilkeä.
Olipa muuten todella huono aloitus, erittäin puutteellista argumentointia ja varsin kapea-alainen sekä aika outo näkökulma aiheeseen.
Äitini teki lapsia kavereiksi itselleen ja puolison korvikkeeksi. Kamala läheisriippuvainen ihminen jolla ei ollut koskaan ystäviä. Roikkuu omassa suvussaan kuin tauti joka aiheutti eronkin aikoinaan. Piti meidän nuorten ystäviä ominaan ja soitteli niille, mikä häpäisy. Änki samoihin paikkoihin juhlimaan.
Kumpa olisi sitten edes syntynynyt normaaliin kotiin. Ei ole kummatkaan ääripäät, välinpitämätön tai sairaan takertuva "rakastava" hyvä aiheuttaen yhtä pahoja traumoja.
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Mietipä mua äitinä... Nii 😂
Kun hankkii lapsen, tulee oma henkinen kasvu muuttamaan elämän tavoitteita ja tarpeita. Pitää aikuistua niin on hyvä vanhempi. Jos ei halua yrittää aikuistua ja päättää olla ikuinen lapsi eikä osaa pitää huolta edes itsestään, niin se on oma päätös.
Aikuistumiseen kuuluu että ei laita itseään aina ensimmäiseksi ja pystyy tekemään päätöksiä oman lapsen hyväksi. Kun pelkää että tähän ei kykene niin jää helposti lapsettomaksi ja se on suuri vahinko.
Ei se ole mikään itsestäänselvyys että lapsi saisi ihmistä kasvamaan henkisesti. Tiedän äitejä joille lapsen hyvinvointi on toissijaista. Tärkeintä on vetää viinaa, pettää miestä ja purkaa pahaa oloa kotona epäterveellä tavalla. Pahin näistä hakkaa lapsiaankin miehensä lisäksi. Lastensuojelu on kuvioissa mukana.
Niin onkin epänormaalia ja olen todella vihainen siitä, että jäin lapsettomaksi! Mutta se ei johdu "lapsellisesta lapsivihasta", kuten Ap sanoo. Ap:n aloitus ei ole kovin ystävällishenkinen vaan ihmisiä luokitteleva ja syyllistävä. Toivottavasti Ap ei opeta omalle lapselleen tai lapsilleen noin epäempaattista suhtautumistapaa muihin ihmisiin ja lopettaa muutenkin tällaiset provot. Kasvua se on sekin, hyvä Ap.