Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomuus on epänormaalia

Vierailija
17.03.2024 |

Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana.

Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta. Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään.

Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsellisen lapsivihan takia.

Kommentit (494)

Vierailija
441/494 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä epänormaalimpaa on yrittää vakuuttaa itsensä toisia alentamalla.. kuten täällä ilmeisesti joku omaan elämäänsä kyllästynyt ja ratkaisuaan katuva äiti yrittää tällä aloituksella.. 

Vierailija
442/494 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meneepä täällä lapsettomilla tunteisiin. Taitaa olla aika arka paikka.

Oletko koskaan kuullut vähemmistöstressistä, uuvatti?

Mikä stressi? Ei minulla ainakaan sellaista ole kun olen lapseton. Lapsiperheillä sitä stressiä näyttää olevan kaikista eniten.

Stressi, josta vähemmistön edustajat kärsivät eläessään toisin kuin valtavirta. Näkeehän sen tässäkin keskustelussa, miten lisääntyjät pilkkaavat, kyseenalaistavat ja vähättelevät lapsettomia. Tottakai sellainen kohtelu vi tuttaa, vaikka olisikin varma omasta valinnastaan.

-vela

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/494 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa kommentoijista kiukkuisia lapsettomia, huomaa miten lapsellisilla on parempaa tekemistä ja tarkoitus elämällään

Vierailija
444/494 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suurin osa kommentoijista kiukkuisia lapsettomia, huomaa miten lapsellisilla on parempaa tekemistä ja tarkoitus elämällään

Hienoa sarkasmia. Toivottavasti itsekin tajusit sarkasmisi etkä kirjoittanut tosissasi. 

Vierailija
445/494 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa pärjääminen on todistus hyvästä luonteesta

Jokainen kaipaa kokemusta hyväksytyksi tulemisesta. Hanna miettii, huomaavatko parisuhteessa elävät, miten vahva hyväksymisen sertifikaatti heillä on, kun rinnalla kulkee joka päivä ihminen, joka haluaa olla juuri siinä. Hän vertaa parisuhdemarkkinoita vanhaan seuraleikkiin, jossa kilpaillaan viimeisestä vapaasta tuolista, tai liikuntatuntiin, jolla valitaan pesäpallojoukkue. Kummassakin viimeinen jää kuin kiusalliseksi jakojäännökseksi.

Yksin jääneelle muodostuvaa kelpaamattomuuden tunnetta ei osata huomata yhteiskunnassa. Sitä on helppo vähätellä kättä heilauttaen, että sinähän pärjäät mainiosti. Todellisuudessa kavahdamme helposti heitä, jotka menestyvät huonosti parisuhdemarkkinoilla, Hanna sanoo.

Hänestä parisuhteessa pärjäämiseen suhtaudutaan samalla tavoin kuin matemaattiseen lahjakkuuteen.

Molempien ajatellaan kulkevan käsi kädessä muun kyvykkyyden kanssa. Hyvät parisuhdereferenssit ovat kuin todistus hyvästä luonteesta. Jos taas referenssit ovat heikot, on helposti epäilyttävä. Huomaan itsekin määrittäväni itseni parisuhteen puutteen kautta, vaikka tiedän sen olevan hassua, hän kuvailee.

Valtiotieteilijänä Hanna vertaa yksilön huonoa parisuhdehistoriaa pitkäaikaistyöttömyyteen. Jos ihminen ei työllisty riittävän nopeasti, hänen vetovoimansa työmarkkinoilla heikkenee. Samoin käy yksineläjälle parisuhdemarkkinoilla.

Vierailija
446/494 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä parempaa tekemistä ja mikä tarkoitus? Valittaa kun rahat ei riitä ja kuinka Ella-Petteri on taas niin rasittava kun ei usko mitään ja huutaa ja riehuu vaan.

Vierailija
447/494 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole epänormaalia. Siihen ei muilla ole mitään sanomista eikä se muille kuulu!

Vierailija
448/494 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaattekin varmaan miten lapselliset eivät tässä keskustelussa joudu heti puolustus- ja hyökkäyskannalle

Vierailija
449/494 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vela ja nautin elostani itsekseni, olen nauttinut jo 67 vuotta :)

Vierailija
450/494 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

luonnossa ei ole "vapaaehtoisesti lapsettomia"

katsokaa esim avaraa luontoa

Ihmiskunnassa on, hyväksy se tosiasia.

ihminen on osa luontoa ja luomakuntaa

Niin? Osa ihmisitä ovat lapsettomia joko tahattomasti tai tahallaan, eli se on täysin luonnollista.

Vierailija
451/494 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huomaattekin varmaan miten lapselliset eivät tässä keskustelussa joudu heti puolustus- ja hyökkäyskannalle

Miten joutuisivatkaan kun heidän haukkumiskohteensa on lapsettomat eivät he itse.

Vierailija
452/494 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska te itse hyökkäätte täällä lapsettomia vastaan.

Vierailija
453/494 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D Ihmekkös tuo, kun eikö tämä ole lapsettomien haukkumisketju? Ei pitäis olla sulta pois, jos joku ei halua lapsia.

Vierailija
454/494 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä epänormaalimpaa on yrittää vakuuttaa itsensä toisia alentamalla.. kuten täällä ilmeisesti joku omaan elämäänsä kyllästynyt ja ratkaisuaan katuva äiti yrittää tällä aloituksella.. 

Oletko varma  että se trolli on nainen?

Vierailija
455/494 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä "epänormaali" lapseton elämä on oikein mukavaa, suosittelen.

Vierailija
456/494 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä parempaa tekemistä? XD Menisit kouluun, niin oppisit edes kirjoittamaan.

Vierailija
457/494 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä stressi? Ei minulla ainakaan sellaista ole kun olen lapseton. Lapsiperheillä sitä stressiä näyttää olevan kaikista eniten.

Stressi, josta vähemmistön edustajat kärsivät eläessään toisin kuin valtavirta. Näkeehän sen tässäkin keskustelussa, miten lisääntyjät pilkkaavat, kyseenalaistavat ja vähättelevät lapsettomia. Tottakai sellainen kohtelu vi tuttaa, vaikka olisikin varma omasta valinnastaan.

-vela

No ei se minua v*tuta, naurattaa vaan kuinka hyönähtäneitä eräät lisääntyneet voivat olla, varsinkin jos ovat uskovaisia.

Vierailija
458/494 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haikailee lisää perhesurmia.

Vierailija
459/494 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-vela

No ei se minua v*tuta, naurattaa vaan kuinka hyönähtäneitä eräät lisääntyneet voivat olla, varsinkin jos ov

Hyvä sulle. Itseäni ei huono käytös jaksa loputtomasti naurattaa.

Vierailija
460/494 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa lukäe näitä per-ssujen juttuja koska ovat itse kurittamassa nuoria mutta samalla valittelevat koska nuoret eivät tee lapsia. 

et taida muistaa demari antti rinteen synnytystalkoita

Antti ei muistaakseni kirkunut väestönvaihdosta ja heti perään tehnyt lapsien hankkimisesta vähemmän järkevää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän