Lapsettomuus on epänormaalia
Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana.
Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta. Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään.
Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsellisen lapsivihan takia.
Kommentit (494)
Hanna kommentoikin jokin aika sitten Facebookissa: Olisinpa ollut nuorena parisuhdeorientoituneempi ja alkanut harkita perheasiaa vähän nuorempana kuin vasta lähemmäs nelikymppisenä. Lasten saamisen osalta on todella rankkaa hyväksyä, että se oli nyt siinä, game over.
Enemmän kuin kaksi lasta perheessä on epänormaalia.
Vierailija kirjoitti:
Työhaastatteluissani laitan lapsettomat aina jonon hännille.
Mahtaa tulla firmalle kalliksi kun lapselliset ovat jatkuvasti poissa kun lapset "sairaina".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneepä täällä lapsettomilla tunteisiin. Taitaa olla aika arka paikka.
Ainakin niille jotka eivät voi lapsia saada, sille asialleko pitäisi ilkkua?
eivät kaikki saa kaikkea ihan luonnonlaki
Ei saakaan mutta sillekö pitäisi ilkkua?
luonnonlaki sekin
Lapsettomille ilkkuminen on luonnonlaki sun mielestäsi? Tarkistuta lääkityksesi ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin niille jotka eivät voi lapsia saada, sille asialleko pitäisi ilkkua?
eivät kaikki saa kaikkea ihan luonnonlaki
No vttuako sitten ulisette näitä "lapettomuus on luonnotonta" juttujanne. Eihän se ole luonnotonta, jos se on luonnon laki.
Teini-iässä tekemäänsä päätöstä lapsettomuudesta Hanna Wass ei enää näe samassa valossa kuin nuorena, vaikka ymmärtääkin sen silloiset perusteet. Hänelle muodostui jo varhain vahva mielikuva siitä, millainen nainen hän halusi olla. Hän loi sen lapsettomuuden perustalle.
En koskaan ajatellut, etten halua parisuhdetta. En vain halunnut lapsia. Nyt ymmärrän, miten paljon se ohjasi elämääni siitä eteenpäin.
Hanna imi vaikutteita 1990-luvun ihanteista.
Silloin puhuttiin vielä omia polkujaan kulkevasta Marlboro-miehestä. Halusin olla Camel-bootseissa ratsastava, itsenäinen seikkailija. Minuun tekivät vaikutuksen tuohon aikaan Gloria-lehdessä haastatellut uranaiset. Heistä kirjoitetuissa jutuissa ei koskaan kerrottu lapsista ja perhe-elämästä vaan naisten menestymisestä työssään. Muistan erityisesti jutun erään ison yrityksen markkinointijohtajasta, joka sanoi haastattelussa, että suurinta uhkapeliä elämässä on olla ottamatta riskejä.
Musta tuntuu että yleensä nämä tyypit, jotka näin kiihkeästi kokevat tarvetta lytätä muita epänormaaleiksi vain erilaisten valintojen takia, ovat itse jotenkin epävarmoja tai katkeria omista valinnoista.
Vaikka näitä nalkuttajia edelleen on, niin onneksi jokanen saa silti valita miten tässä asiassa toimii. Siinähän kärsii sekä vanhempi sekä lapsi / lapset, jos alkaa väkisin perhettä perustamaan ilman omaa tahtoa. Kaikkien ei tarvii haluta lapsia eikä se ole kaikkia varten.
Kukaan ei ole tyhmä, epänormaali, sivistymätön tai itsekäs vain siksi että on lapseton. Ja sama pätee vanhempiin: se että on vanhempi ei tee kenestäkään automaattisesti jotakin pyhimystä, joka viisastuu lapsen ansiosta ja rakastaa pyyteettömästi. Kylmä ja karu fakta on se, että on olemassa ihmisiä joiden ei todellakaan pitäisi lisääntyä ja jotka kohtelevat lastaan tehden sellasia asioita, mitä kenenkään ei pitäs joutua kokemaan.
Lisäksi ne lapset ei ole mikään tae, että kun niitä hankkii niin elämästä tulee auvoista ja ihanaa, tai että ne ovat vierellä sitten vanhoina päivinä. Mitä tahansa voi tapahtua eikä me tiedetä tulevaisuudesta. Paljon on vanhuksia jotka kärsivät yksinäisyydestä siitäkin huolimatta, että heillä on jälkikasvua.
Annetaanhan siis kaikkien kukkien kukkia. Jokainen saa elää omanlaista elämää ja se on hieno asia. ei kuuluu muille kenenkään lisääntyminen tai lisääntymättömyys.
Vierailija kirjoitti:
Työhaastatteluissani laitan lapsettomat aina jonon hännille.
Voi sua Veeti-pieni. Kova on uho, vaikka et edes sen vertaa tiedä aikuisten asioista, ettei työhaastattelussa kerrota onko lapsia vai ei.
luonnossa ei ole "vapaaehtoisesti lapsettomia"
katsokaa esim avaraa luontoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
idiotismin huipentuma: vapaaehtoinen lapsettomuus
näistäkin lähes 100% katuu myöhemmin typeryyttään
naistenlehdet täynnä näitä juttuja
Itse olen vähän kahden vaiheilla lasten suhteen, mutta taidanpa jäädä tarkoituksella lapsettomaksi, jos lapselliset voi noin huonosti.
onpa identiteettisi heikko
Aijaa. Onko se siis heikkoa, että harkitsee ja puntaroi elämän isoja päätöksiä? Tyhmäähän se olisi, jos niin ei tekisi. Se sinua taitaakin harmittaa, että itse et älynnyt niin tehdä.
Näitä aloituksia kun lukee, alkaa vain vahvistua, että lapsettomuus oli täydellinen valinta. Ennemmin olen seinähullujen mielestä epänormaali kuin itse seinähullu.
Vierailija kirjoitti:
Missä jaksossa noin kerrottiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut vähemmistöstressistä, uuvatti?
Mikä stressi? Ei minulla ainakaan sellaista ole kun olen lapseton. Lapsiperheillä sitä stressiä näyttää olevan kaikista eniten.
Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt (HLBTIQ-ihmiset) altistuvat ylimääräiselle krooniselle stressille vähemmistöasemansa takia. Stressiä lisäävät sekä syrjinnän kokemukset että niiden aiheuttama pelko, häpeä ja salaaminen. Vähemmistöstressi ei ainoastaan lisää mielenterveys- ja päihdeongelmien riskiä vaan on myös fyysisten sairauksien riskitekijä. Erityinen riski on itsetuhoisuus.
Vierailija kirjoitti:
Avara luonto ei kerro kokototuutta. Esimerkiksi sitä, että me ihmisetkin olemme aika usein luonnossa. Surullista, ettei sinun äitisi ja isäsi ole tarjonneet sinulle sellaista mahdollisuutta, vaan joudut kasvamaan av-palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut vähemmistöstressistä, uuvatti?
Mikä stressi? Ei minulla ainakaan sellaista ole kun olen lapseton. Lapsiperheillä sitä stressiä näyttää olevan kaikista eniten.
Jep. Erityisen paljon heille näyttää tuottavan stressiä se, kun kaikki eivät elä heidän haluamallaan tavalla :D
Vierailija kirjoitti:
Koska eläin ei tajua yhteyttä parittelun ja lisääntymisen välillä. Eivät elämet halua hankkia jälkeläisiä, ne vain toimivat seksiviettinsä ajamina. Kuten monet palstan lisääntyjätkin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiskunnassa on, hyväksy se tosiasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiskunnassa on, hyväksy se tosiasia.
ihminen on osa luontoa ja luomakuntaa
0/5. Yritäpä nyt edes vähän panostaa. Tämä aihe on NIIIN loppukaluttu kuin olla ja voi