Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun vuokra on 895e, ja Vantaan raja on perustoimeentulotuessa 715e. Voiko joku kertoa että miten pystyn elämään 1.4. alkaen???

Vierailija
16.03.2024 |

Nyt huomoidaan kokonaisuudessaan vuokra perustoimeentulotuessa, mutta Huhtikuusta lähtien jää siis 180e vähemmän rahaa käyttöön!

Elän nyt jo täysin kädestä suuhun, eli ylimääräistä ei ole...Pitääkö minun alkaa varastamaan ruokani kun saan melkein 200e vähemmän rahaa jatkossa??

En voi käsittää miten tällaisen muutoksen voi tehdä eduskunta...

Kommentit (506)

Vierailija
281/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen näitä, jotka ei pääkaupunkiseudulla työllisty. Kaksi lastani, jotka kumpikin vuorollaan halusivat miettiä mitä peruskoulun ja lukion jälkeen tekisivät ja mitä lähtisivät opiskelemaan, saivat heti töitä, kun laittoivat hakemuksia. Kummallakaan ei mitään koulutusta eikä pahemmin työkokemustakaan kuin vähän kesätöistä.

Toinen oli siis keräämässä kärryjä kauppakeskuksessa, ettei sen kummempi duuni, mutta tienasi puolitoista tonnia/kk. Siellä oli jatkuva työvoimapula, koska kärryjen keräily ei monille kelpaa vaikka kuulemma oli ihan mukiinmenevää hommaa ja tuli päivän liikunta samassa.

Tämä vinkkinä ap:lle.

Ja tämä satu tapahtui 80-luvulla?

Ei vaan parin viime vuoden aikana. Kyllä niitä töitä on, kun hakee avo

Sinä tässä valehtelet. Missään todellisuudessa et ole hakenut tuhansiin töihin. Korkeintaan sataan. Turha yrittää liioitella. 

Vierailija
282/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harjavallasta ja Sastamalasta ainakin näkyy saavan yksiöitä hintaan 250 euroa/kuussa. Tuolla säästää jo 500 euroa.

Kuka maksaa muuton 1000€+?

Kuka maksaa vuokravakuuden?

Kuka maksaa muuttolaatikot?

SINÄ

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut pk-seudulla tuhansiin töihin mäkkäriiin, siivojaksi, postille, raksalle, kauppoihin, ravintoloihin en ole mihinkään päässyt edes haastatteluun että älä valehtele.

-perseenvonkaajalle pääsee aina töihin

Vierailija
284/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistuspäivänä se vasta muuttuu. Mulla syyskuussa.

Vierailija
285/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on valintoja. Jos on päättänyt jäädä sossuloiseksi, kärsii mukisematta leikkaukset. Jos haluaa valittaa, hankkii koulutuksen ja töitä.

Ja niitä töitä haetaan muualtakin kuin Vantaalta. Niiden perässä matkustetaan vaikka 50km päivässä!

Koulutusta ei hankita vaan sinne haetaan ja tullaan valituksi jos tullaan, itse olen 30 eri amikseen, ammatikorkeaan hakenut enkä ole päässyt.

Haitko lähihoitajakouluun? Laitoshuoltaja kouluun? Haitko kouluihin jotka on Oulussa tai Kajaanissa?

Vierailija
286/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samansuuruinen vuokra. Elän sillä, että käyn töissä, josta saan palkkaa ja maksan sillä vuokran. Samaa suosittelen sinullekin . 

Minulla on 2 ammatillista perustutkintoa, 3 ammattitutkintoa ja 1 korkeakoulututkinto. Ei löydy töitä.

-ei ap

Pistä perseesi myyntiin. Varmasti ostetaan

Pistä itse.-eri

Vierailija
287/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1.4. jälkeen sulla jää tuhlattavaa joka kuukausi 400 euroa. Kyllä tämä riittää yhdelle ihan reilusti. Mihin rahasi menevät?

Ei riitä jos haluaa ostaa muutakin kuin makaronia ja puuroa.

Puuropaketti maksaa noin 3€, makaroonia saa 10 pussia hintaan 4€. Jää vielä 393€ muuhun. 

Vierailija
288/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene laivalla Tallinnaan viimeisillä rahoillasi, kävele työvoimatoimistoon ja sano, että tulin nyt tänne, elättäkää minut. Taidat vähän tarvita sellaista shokkihoitoa, mitä muissq maissa saa. Voit kokeilla myös vaikka Saksaa tai Espanjaa taimitä tahansa muuta maata. Viron kautta pääset Venäjällekin, ehkä voisit muuttaa sinne.

Vierailija
289/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ap edes pidä paikkaansa...

Jep. Ap puhuu pashaa. Eli eihän tuo edes muutu 1.4.eikä varmasti hän ole hakenut noin paljon töitä

Vierailija
290/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samansuuruinen vuokra. Elän sillä, että käyn töissä, josta saan palkkaa ja maksan sillä vuokran. Samaa suosittelen sinullekin . 

Minulla on 2 ammatillista perustutkintoa, 3 ammattitutkintoa ja 1 korkeakoulututkinto. Ei löydy töitä.

-ei ap

Pistä itse.-eri

Ei ole rahapulaa, ei tarvitse.

Vierailija
291/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1.4. jälkeen sulla jää tuhlattavaa joka kuukausi 400 euroa. Kyllä tämä riittää yhdelle ihan reilusti. Mihin rahasi menevät?

Höpöhöpö. 400e riittää jo perheen ruokkimiseen.

Joo riittää jos syö kerran päivässä makaronia, puuroa ja paskaa sian lihaa.

Meillä on 400e ruokabudjetti ja syömme ihan tavallista kotiruokaa. Puuroa syömme ehkä kerran kuukaudessa ja pelkkää makaronia ei koskaan.

Se 400e on kaikkeen muuhunkin kuin ruokaan...

Vaatteet, linkku, leffat, meikit, tupakka, pakko päästä välillä baariin. Pelkkä kampaaja vie helposti 150 euroa. 

Vierailija
292/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 400e ruokabudjetti ja syömme ihan tavallista kotiruokaa. Puuroa syömme ehkä kerran kuukaudessa ja pelkkää makaronia ei koskaan.

Se 400e on kaikkeen muuhunkin kuin ruokaan...

Ei maksa todellakaan kaikkia laskuja, kohtuuhintaisen sähkön maksaa vain minulla.

Vierailija
293/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan ongelma on se että tukien varassa olevat asuu liian isossa asunnossa. Muuttoavustusta saa oliko se kela vai sossu. Lisäksi osa maksaa liian kallista sähköä eli ovat vanhalla toistaiseksi voimassa olevalla sopparilla ja eivät edes viitsi vaihtaa sopimusta puolet halvempaan.

Vierailija
294/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konalan jauhelihamies on muuttunut Vantaan mieheksi.

Vierailija
295/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harjavallasta ja Sastamalasta ainakin näkyy saavan yksiöitä hintaan 250 euroa/kuussa. Tuolla säästää jo 500 euroa.

Kuka maksaa muuton 1000€+?

Kuka maksaa vuokravakuuden?

Kuka maksaa muuttolaatikot?

Avuttomuuden ja tekosyiden keksimisen huippu. Kysy lähikaupasta banaanilaatikoita (niitä saa ihan ilmaiseksi). Eiköhän se muutto kustanna tasan bensojen verran, vuokraa paku kympillä ja kanna itse tavarasi. Vuokravakuuden saat edellisestä kämpästä irtautuessasi, kunhan olet pitänyt asunnosta hyvää huolto, jolloin siitä maksamasi vuokravakuus palautuu sinulle.

Kuka ajaa pakua, minulla ei ole korttia?

Kuka pakk

Ei sinun huonekalusi paina 1000kg. Älä jauha PASKAA. 

Vierailija
296/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitkä laskut maksat itse?

Vierailija
297/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ei ap

Pistä itse.-eri

Ei ole tarvetta, kun osaa käyttää rahansa oikein. Sori siitä, pikkuinen. 

Vierailija
298/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon ap syö jos melkein 600 e kuussa ei riitä? Kaikki muut kulut kuitenkin maksetaan.

Vierailija
299/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on valintoja. Jos on päättänyt jäädä sossuloiseksi, kärsii mukisematta leikkaukset. Jos haluaa valittaa, hankkii koulutuksen ja töitä.

Ja niitä töitä haetaan muualtakin kuin Vantaalta. Niiden perässä matkustetaan vaikka 50km päivässä!

Koulutusta ei hankita vaan sinne haetaan ja tullaan valituksi jos tullaan, itse olen 30 eri amikseen, ammatikorkeaan hakenut enkä ole päässyt.

Haitko lähihoitajakouluun? Laitoshuoltaja kouluun? Haitko kouluihin jotka on Oulussa tai Kajaanissa?

Ihan pk-seudulla, en mihinkään lähihoitajaksi edes pääsisi niin turha hakea.

Vierailija
300/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon ap syö jos melkein 600 e kuussa ei riitä? Kaikki muut kulut kuitenkin maksetaan.

Ei makseta todellakaan kaikkia kuluja, tuosta 600€ menee puolet laskuihin ja ehkä 200€ jää ruokaan korkeintaan.