Te keillä ei ole autoa, kannatteko mullat, kissanhiekat yms painavat ihan käsin kaupasta?
Kommentit (92)
Mitä saakelin multaa te kotiinne raijaatte. Toki kukkiin vaihdetaan multa, mutta ei se nyt jumalauta rasita. Kesäkukat mutineen vain ihana juttu.
Jos taas kissanhiekan kanto kotiin rasittaa, kissa ansaitsee paremman kodin.
Ihan kannan itse, mutta yleensä laitan tuollaiset painavammat reppuun. Ei ole miestä, eikä naistakaan, ketä voisi pyytää avuksi edes silloin kun oikeasti tarvitsi toisen ihmisen apua vaan yksin on pärjättävä tai olla pärjäämättä.
Vierailija kirjoitti:
Läheskään kaikilla ei ole kissoja, mutta miksi vuonna 2024 kukaan ostaisi kaupasta kotiinsa multaa?
Siksi, että myös vuonna 2024 jotkut laittavat kukkia parvekkeelleen tai vaihtavat huonekasvien mullat. Ei kaikilla ole pelkästään muovisia kasveja kuten sinulla.
Bussikuski heittää yleensä ihan mielellään linjan kääntöpaikalle, jonka lähellä asun. Ei ongelmaa.
Meidän eläinkauppa kuljettaa hiekat kotiin kun vaan älysin kysyä onnistuisiko.
Ei ole kissaa. Multa tulee samalla kun tilaa ruokaa kaupasta. Tai kannan säkki kerrallaan kaupasta.
Kauppamatkaa ei ole monta sataa metriä ja joskus tilaan peltomarketista ruokakuljetuksen kotiin. Multaa olen alkanut ostaa isommassa säkissä, kun sen saa kotiin saakka. Kissaa ei ole. Silloin jos pitää kodinkoneita tai huonekaluja hankkia, otan kuljetuksen vanhan poisviennillä.
Kissanomistaja tai kasvihörhö on välitön red flag
🚩
Vierailija kirjoitti:
Kissanomistaja tai kasvihörhö on välitön red flag
🚩
😆
En kanna hiekkoja tai multia käsissä vaan kannan ne säkeissä. Jotenkin helpompaa sillä tavalla.
Tilaan kissanhiekan Zooplussasta, sieltä saa Cat's best -hiekkaa, joka on mielestäni parasta. Pienen kukkamultasäkin voin kantaa ihan kassissa kotiin, pitää vain sitten huomioida, ettei varaa hirveästi muuta ostettavaa silloin. Pihalle olen ostanut puutarhamultaa ja silloin olen pyytänyt pojalta autokyydin. Nyt taitaa kyllä tulla niin iso multaostos, että tilaan kuorma-autolavallisen :)
Tilaan kotiovelle kaiken painavan ja muutenkin suuren osan ruoista ja kotitaloustarvikkeista. Haen kaupasta sitten tuoreet/pilaantuvat sitä mukaa kun tarvin.
Ei ole kissaa (eikä tule olemaan), ei kasveja, eikä miestä. Sähköpyörällä ajelen ja kuljetan kaiken mitä tarvitsen normiarjessa, helposti taittuu 50 km ja korit niin edessä kuin takana ovat pyörässä. Kun teetätin remontin, niin silloin kuljetti remppafirma tarvikkeet. Ihmeellistä kyselyä, kai nyt terveet ihmiset kamppeensa saa kuskattua, myös me ikäihmiset.
On auto eikä käyttöä mullalle tai kissanhiekalle mutta tilaan silti ruokaostokset kotiintoimitettuna kerran viikossa. Näin olen toiminut jo vuosia eikä enää tee mieli haaskata aikaa kaupassakäyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannan ite. Jos on niin paljon ostoksia tai pitkä matka etten jaksa kantaa, niin mulla on kärryt.
Joku vuosi takaperin, kun olin kainalosauvoilla, pyysin yhtä autollista miestä multaostoksille kaveriksi, mutta ois joutanu jättää pyytämättä... Sitä kitinän ja uhriutumisen määrää 5 säkin kantamisesta 2 kerrokseen! Oisin ne saanut kyllä jalkapuolenakin itse vietyä talon edestä asuntoon (portaalle vaan istumaan ja persettä nostetaan seuraavalle portaalle, vedetään säkkiä ylemmäs terveen jalan avulla jne...)ja olisin sen tehnyt sekä pyytänyt jotakuta toista autollista tuomaan säkit kaupasta... Vois rehdisti kieltäytyä, jos auttaminen on raskasta eikä ilo, kutenminulle. Hänelle on vaan ilo esiintyä siellä kaupassa ihmisten edessä auttavana herrasmiehenä...
Anna kun arvaan: ulisit koko matkan kuinka turhaa ja tyhmää auton omistaminen on ja vielä kallistakin,
Mistä arvasit, että ko mies oli ammatiltaan taksinkuljettaja? Oletko se sinä? Ei kyllä tullut taksilla vaan omalla autollaan enkä taksin numeroon viestiä laittanutkaan, vaan omaan numeroonsa. En ymmärrä, että kavereille pitäisi maksaa (edes miespuolisille) pikku palveluksista, koska teen itse niitä kavereilleni ja tuntemattomillekin tämän tästä minkä kerkiän. Mutta kieltämättä kyseinen perse tuntuu liikkuvan pelkän euron voimalla. Hänellä ei tunnu muita arvoja olevan kuin raha ja muunmuassa siksi en sinnepäin olekaan yhteyksissä kun minulle raha on väline, ei arvo sinänsä. Ois voinu ilmoittaa, mitä maksaa hoitaa homma ilman päivän pilaavia ulinoita, niin olisin voinut kilpailuttaa, eikä luulla olevansa maailman ainoa ihminen kuskaamaan ne multasäkit... Varmasti rautakauppiaskin ois sen tehny työpäivän päätteeksi ku matkaa vain muutama sata metriä mutta ku en älynny vielä, millanen mulkku ko taksari oli kaikenkaikkiaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannan ite. Jos on niin paljon ostoksia tai pitkä matka etten jaksa kantaa, niin mulla on kärryt.
Joku vuosi takaperin, kun olin kainalosauvoilla, pyysin yhtä autollista miestä multaostoksille kaveriksi, mutta ois joutanu jättää pyytämättä... Sitä kitinän ja uhriutumisen määrää 5 säkin kantamisesta 2 kerrokseen! Oisin ne saanut kyllä jalkapuolenakin itse vietyä talon edestä asuntoon (portaalle vaan istumaan ja persettä nostetaan seuraavalle portaalle, vedetään säkkiä ylemmäs terveen jalan avulla jne...)ja olisin sen tehnyt sekä pyytänyt jotakuta toista autollista tuomaan säkit kaupasta... Vois rehdisti kieltäytyä, jos auttaminen on raskasta eikä ilo, kutenminulle. Hänelle on vaan ilo esiintyä siellä kaupassa ihmisten edessä auttavana herrasmiehenä...
Anna kun arvaan: ulisit koko matkan kuinka turhaa ja t
Mistä arvasit, että ko mies oli ammatiltaan taksinkuljettaja? Oletko se sinä? Ei kyllä tullut taksilla vaan omalla autollaan enkä taksin numeroon viestiä laittanutkaan, vaan omaan numeroonsa. En ymmärrä, että kavereille pitäisi maksaa (edes miespuolisille) pikku palveluksista, koska teen itse niitä kavereilleni ja tuntemattomillekin tämän tästä minkä kerkiän. Mutta kieltämättä kyseinen perse tuntuu liikkuvan pelkän euron voimalla. Hänellä ei tunnu muita arvoja olevan kuin raha ja muunmuassa siksi en sinnepäin olekaan yhteyksissä kun minulle raha on väline, ei arvo sinänsä. Ois voinu ilmoittaa, mitä maksaa hoitaa homma ilman päivän pilaavia ulinoita, niin olisin voinut kilpailuttaa, eikä luulla olevansa maailman ainoa ihminen kuskaamaan ne multasäkit... Varmasti rautakauppiaskin ois sen tehny työpäivän päätteeksi ku matkaa vain muutama sata metriä mutta ku en älynny vielä, millanen mulkku ko taksari oli kaikenkaikkiaan...
En ole tarinan henkilö, mutta täällä päin kuuluu ihan perus käytöstapoihin maksaa vaivan palkkaa, eikä pummata kyytejä ja palveluksia...
osta nk mummo kärryt, mahtuu muutakin kun kissan hiekkaa
Vierailija kirjoitti:
Mitä saakelin multaa te kotiinne raijaatte. Toki kukkiin vaihdetaan multa, mutta ei se nyt jumalauta rasita. Kesäkukat mutineen vain ihana juttu.
Jos taas kissanhiekan kanto kotiin rasittaa, kissa ansaitsee paremman kodin.
En tiedä kuinka painavia säkkejä kannatte kissanhiekkaa, mummonkärryt avuksi.
Jos multaa tarvitsen, tilaan sitä peräkärryllisen pihaan toimitettuna.
Lemmikkejä ei thanks god ole yhtään.
Äkkiseltään en muista yhtään mitä sellaista isoa olisin ostanut? Kaiken kun nykyään saa kotiin tuotuna...
Sähköpyörän hankin, mut sekin tuli ajamalla kotiin.
Kannan. Jos esim multaa tarvii, niin haen 10 litran pussin kerrallaan aina pikkuhiljaa. Kuitenkin tulee kuljettua kaupoilla ja kaupungissa, niin samalla aina nappaa pussin kotimatkalla. Äkkiä sitä on tarpeeksi.