Ehdotin työpaikkahaastattelun loppuvaiheessa TES:sin alittavaa palkkaa. En saanut kyseisyä työpaikkaa.
Kommentit (15)
Et taida kuulua ammattiliittoonkaan?
Eiväthän he kuitenkaan olisi laillisesti voineet TES:n ehdoista poiketa työntekijän tappioksi. Varmaan pitivät sinua vähän outona, kun ehdottelet laittomuuksia.
Tulee mieleen Härski Hartikainen ja kurjuuden maksimointi.
No mutta tämähän on kerrassaan mainio kikka jos ei halua johonkin työhön. Sanoo vaan pokkana että maksakaa mulle maksimissaan 9 €/pv.
Vierailija kirjoitti:
Eiväthän he kuitenkaan olisi laillisesti voineet TES:n ehdoista poiketa työntekijän tappioksi. Varmaan pitivät sinua vähän outona, kun ehdottelet laittomuuksia.
Tuttu oli kemian liiton alaisissa töissä, palkka tuli ammatin mukaan ei suinkaan työn mukaan, joten työkaveri sai pienempää palkkaa kun tuttu taas teki konekuskin palkalla. Kyllä TES on todella jäykkä usein. Ja arvata voi kumpi lähti ensin kun säästöjä alkoivat hakemaan
Työehtosopimukset ovat yleissitovia. Tämä on työntekijän turvaksi, työehtoja ei voida muuttaa huutoäänestyksellä.
Olisit vetäissyt värit naamaan ja puhunut hoono soomi.
Työnantajalle se palkan määrä ei ole ratkaiseva, vaan se, että tuottaako työntekijä enemmän kuin palkkansa verran. Jos työntekijä tuottaa vaikkapa 10 miljoonaa, on helppo maksaa työntekijälle miljoona, vähän kärjistäen ehkä mutta noin se periaatteessa menee
No mutta tämähän on kerrassaan mainio kikka jos ei halua johonkin työhön. Sanoo vaan pokkana että maksakaa mulle maksimissaan 9 €/pv.
Voi laittaa työhakemukseen jo suoraan, että maksimi palkkatoive 9 €/päivä.
Mä tein sopimuksen alle tes palkan, pääsin sillä keinolla alalle sisään ja työkokemusta.
Jos ne ajatteli, että jos et itsekään usko olevasi edes TES:in minimin arvoinen, niin et sitten varmaan ole firmallekaan hyödyksi.
Jos ne olisi sinut valinneet olisit saanut työtarjouksen TESsin mukaisella palkalla.
Tosin trollailuahan tämä aloitus oli.
Pitävät sua idioottina, ei sellaisia ehdointahdoin haluta palkata.