Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te keillä ei ole autoa, kannatteko mullat, kissanhiekat yms painavat ihan käsin kaupasta?

Vierailija
16.03.2024 |

Vai auttaako kenties joku mies?

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu ajatus, että suomalainen mies auttaisi naista kantamaan jotain painavaa.

Vierailija
42/92 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurista  jompe  käyttää, Jos  tosi  painavaa kerralla  jauhot  sokeria  pulverit   raskaat  isot  jutut. Muuten  selviän   kyllä  itse  vaikka  kävellen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannan ite. Jos on niin paljon ostoksia tai pitkä matka etten jaksa kantaa, niin mulla on kärryt.

Joku vuosi takaperin, kun olin kainalosauvoilla, pyysin yhtä autollista miestä multaostoksille kaveriksi, mutta ois joutanu jättää pyytämättä... Sitä kitinän ja uhriutumisen määrää 5 säkin kantamisesta 2 kerrokseen! Oisin ne saanut kyllä jalkapuolenakin itse vietyä talon edestä asuntoon (portaalle vaan istumaan ja persettä nostetaan seuraavalle portaalle, vedetään säkkiä ylemmäs terveen jalan avulla jne...)ja olisin sen tehnyt sekä pyytänyt  jotakuta toista autollista tuomaan säkit kaupasta... Vois rehdisti kieltäytyä, jos auttaminen on raskasta eikä ilo, kutenminulle. Hänelle on vaan ilo esiintyä siellä kaupassa ihmisten edessä auttavana herrasmiehenä...

Vierailija
44/92 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat kuskaavat tietysti hiekkansa itse. Nikkaroin vaunut, joilla kattikaksikko vetää näppärästi raskaammatkin kuormat pienellä treenauksella. Multa kannattaa laittaa hämäykseksi tyhjään kissanhiekkapussiin, ettei tule kalabaliikkia. Ovat leikattuja uroksia eli varmaan vertautuvat suomalaiseen mieheen?

Vierailija
45/92 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun maalla ja pyöräilen kauppaan 5 km matkan. En osta kaupasta multaa enkä hiekkaa, koska niitä löytyy omalta pihalta ja kissat osaavat sanoa "Miau!" kun haluavat päästä ulos vessa-asioilleen. En tarvitse autoa enkä miestä. 

Mies vois ehkä olla mukava,oikea kolli.

Vierailija
46/92 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörällä saa vietyä yllättävän isojakin pusseja. Joskus kaun sitten ennen näitä kotiinkuljetuspalveluja tilattiin koiranruokaa 20 kg säkeissä ja eipä ollut muuta vaihtoehtoa kuin kuljettaa pyörällä postista kotiin. 

Vierailija
47/92 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on auto mutta tilaan silti kissanhiekan suoraan kotiovelle. Tilaan aina 6 säkkiä kerralla. Mitä niitä kantamaan itse.

Vierailija
48/92 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiinkuljetuksella tilaan kaikki ruoatkin ja pari kertaa vuodessa kissanhiekkaa isompi satsi.  

Viherkasveja ei ole juurikin kissan takia, joten multaa en tarvitse.  

Vierailija
49/92 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä outo aloitus. Milloinkahan joku mies olisi viimeksi minua auttanut? Ehkä joskus vuosituhannen alussa. Vastaus kysymykseen: kuljetan julkisissa sen mitä pystyn ja loput hankalat tai painavat tilaan kotiinkuljetuksella. Tiedä sitten käyttävätkö kotiinkuljetuksessa kikkeliä kantamiseen vai miksi se sukupuoli olisi oleellinen tässä.

Vierailija
50/92 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viekää pään päällä niin ei tartte kantaa.

Vierailija
51/92 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummovetokärryllä kulkee painavavammatkin ostokset, kunhan on isot laadukkaat pyörät. Noilla tuli lapsena käytyä lähikaupassa ostoslistan kanssa. Meillä oli tili siellä.

Vierailija
52/92 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn taksilla kerran viikossa kaupassa.  Kuljettajat kantavat kassit ovella ja minä annan tippiä.

Hyvin toimii.

Vierailija
53/92 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itte kannan. Hyvää liikuntaa. Suosittelen kaikille jotka vain pystyy eli ei mitään fyysisiä/terveydellisiä rajoitteita.

Vierailija
54/92 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on trolley, jolla vedän painavat ostokset kotiin. Asun aika lähellä kauppaa, vajaa kilometri.

"trolley"... Huoh.... Mitäs jos seuraavalla kauppareissulla heittäisit suomi-englanti-suomi sanakirjan "trolleyn" kyytiin? 

Vierailija
55/92 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannan kaiken. Ärsyttä käydä melkein joka päivä kaupassa. Mitä pitempi kauppakäynnin väli, sitä enemmän kannettavaa sitten seuraavalla kerralla.  

Kun koronan aikana meittä vanhoja kiellettiin liikkumasta ihmisten ilmoilla, menemästä kauppaan, lapsi toi oven taakse kaiken tarvittavan.

Huomasin että kun käy harvoin kaupassa säästää, ei tule heräteostoksia. Nyt käyn viikon,  parin välein kaupassa ostan enemmän ja otan taksin. Sen turvallisen ;) Toistaiseksi on toiminut. 

Vierailija
56/92 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannan ite. Jos on niin paljon ostoksia tai pitkä matka etten jaksa kantaa, niin mulla on kärryt.

Joku vuosi takaperin, kun olin kainalosauvoilla, pyysin yhtä autollista miestä multaostoksille kaveriksi, mutta ois joutanu jättää pyytämättä... Sitä kitinän ja uhriutumisen määrää 5 säkin kantamisesta 2 kerrokseen! Oisin ne saanut kyllä jalkapuolenakin itse vietyä talon edestä asuntoon (portaalle vaan istumaan ja persettä nostetaan seuraavalle portaalle, vedetään säkkiä ylemmäs terveen jalan avulla jne...)ja olisin sen tehnyt sekä pyytänyt  jotakuta toista autollista tuomaan säkit kaupasta... Vois rehdisti kieltäytyä, jos auttaminen on raskasta eikä ilo, kutenminulle. Hänelle on vaan ilo esiintyä siellä kaupassa ihmisten edessä auttavana herrasmiehenä...

Anna kun arvaan: ulisit koko matkan kuinka turhaa ja tyhmää auton omistaminen on ja vielä kallistakin, ja taksi- & kotiinkuljetuksellatuspalvelu piti tietenkin saada ilmaiseksi.

Vierailija
57/92 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolley =" vetolaukku", pienipyöräisenä sopii vain tasaisille pinnoille.

Vierailija
58/92 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaa minulla ei ole ja mullat saan omasta kompostista. Ostokset teen päivittäin töistä kotiin mennessä. Reppu mukana kuten joku vinkkasi.

Vierailija
59/92 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulkee nuo mullat pyörän tarakallakin.

Vierailija
60/92 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vinkki! Osta käytetyt lasten matkarattaat. Niissä kuljettaa helposti painavat kissanhiekat ym. 

Mahtuu vielä ruokaostokset sinne koriin alas. Suosittelen! 

Ja bonuksena ainakin HSLn busseissa voi kulkea maksutta rattaitten ja vaunujen kanssa. Ihan silkkaa säästöä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi