Te keillä ei ole autoa, kannatteko mullat, kissanhiekat yms painavat ihan käsin kaupasta?
Kommentit (92)
Naapurista jompe käyttää, Jos tosi painavaa kerralla jauhot sokeria pulverit raskaat isot jutut. Muuten selviän kyllä itse vaikka kävellen.
Kannan ite. Jos on niin paljon ostoksia tai pitkä matka etten jaksa kantaa, niin mulla on kärryt.
Joku vuosi takaperin, kun olin kainalosauvoilla, pyysin yhtä autollista miestä multaostoksille kaveriksi, mutta ois joutanu jättää pyytämättä... Sitä kitinän ja uhriutumisen määrää 5 säkin kantamisesta 2 kerrokseen! Oisin ne saanut kyllä jalkapuolenakin itse vietyä talon edestä asuntoon (portaalle vaan istumaan ja persettä nostetaan seuraavalle portaalle, vedetään säkkiä ylemmäs terveen jalan avulla jne...)ja olisin sen tehnyt sekä pyytänyt jotakuta toista autollista tuomaan säkit kaupasta... Vois rehdisti kieltäytyä, jos auttaminen on raskasta eikä ilo, kutenminulle. Hänelle on vaan ilo esiintyä siellä kaupassa ihmisten edessä auttavana herrasmiehenä...
Kissat kuskaavat tietysti hiekkansa itse. Nikkaroin vaunut, joilla kattikaksikko vetää näppärästi raskaammatkin kuormat pienellä treenauksella. Multa kannattaa laittaa hämäykseksi tyhjään kissanhiekkapussiin, ettei tule kalabaliikkia. Ovat leikattuja uroksia eli varmaan vertautuvat suomalaiseen mieheen?
Vierailija kirjoitti:
Asun maalla ja pyöräilen kauppaan 5 km matkan. En osta kaupasta multaa enkä hiekkaa, koska niitä löytyy omalta pihalta ja kissat osaavat sanoa "Miau!" kun haluavat päästä ulos vessa-asioilleen. En tarvitse autoa enkä miestä.
Mies vois ehkä olla mukava,oikea kolli.
Pyörällä saa vietyä yllättävän isojakin pusseja. Joskus kaun sitten ennen näitä kotiinkuljetuspalveluja tilattiin koiranruokaa 20 kg säkeissä ja eipä ollut muuta vaihtoehtoa kuin kuljettaa pyörällä postista kotiin.
Mulla on auto mutta tilaan silti kissanhiekan suoraan kotiovelle. Tilaan aina 6 säkkiä kerralla. Mitä niitä kantamaan itse.
Kotiinkuljetuksella tilaan kaikki ruoatkin ja pari kertaa vuodessa kissanhiekkaa isompi satsi.
Viherkasveja ei ole juurikin kissan takia, joten multaa en tarvitse.
On kyllä outo aloitus. Milloinkahan joku mies olisi viimeksi minua auttanut? Ehkä joskus vuosituhannen alussa. Vastaus kysymykseen: kuljetan julkisissa sen mitä pystyn ja loput hankalat tai painavat tilaan kotiinkuljetuksella. Tiedä sitten käyttävätkö kotiinkuljetuksessa kikkeliä kantamiseen vai miksi se sukupuoli olisi oleellinen tässä.
Viekää pään päällä niin ei tartte kantaa.
Mummovetokärryllä kulkee painavavammatkin ostokset, kunhan on isot laadukkaat pyörät. Noilla tuli lapsena käytyä lähikaupassa ostoslistan kanssa. Meillä oli tili siellä.
Käyn taksilla kerran viikossa kaupassa. Kuljettajat kantavat kassit ovella ja minä annan tippiä.
Hyvin toimii.
Ihan itte kannan. Hyvää liikuntaa. Suosittelen kaikille jotka vain pystyy eli ei mitään fyysisiä/terveydellisiä rajoitteita.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on trolley, jolla vedän painavat ostokset kotiin. Asun aika lähellä kauppaa, vajaa kilometri.
"trolley"... Huoh.... Mitäs jos seuraavalla kauppareissulla heittäisit suomi-englanti-suomi sanakirjan "trolleyn" kyytiin?
Vierailija kirjoitti:
Kannan kaiken. Ärsyttä käydä melkein joka päivä kaupassa. Mitä pitempi kauppakäynnin väli, sitä enemmän kannettavaa sitten seuraavalla kerralla.
Kun koronan aikana meittä vanhoja kiellettiin liikkumasta ihmisten ilmoilla, menemästä kauppaan, lapsi toi oven taakse kaiken tarvittavan.
Huomasin että kun käy harvoin kaupassa säästää, ei tule heräteostoksia. Nyt käyn viikon, parin välein kaupassa ostan enemmän ja otan taksin. Sen turvallisen ;) Toistaiseksi on toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Kannan ite. Jos on niin paljon ostoksia tai pitkä matka etten jaksa kantaa, niin mulla on kärryt.
Joku vuosi takaperin, kun olin kainalosauvoilla, pyysin yhtä autollista miestä multaostoksille kaveriksi, mutta ois joutanu jättää pyytämättä... Sitä kitinän ja uhriutumisen määrää 5 säkin kantamisesta 2 kerrokseen! Oisin ne saanut kyllä jalkapuolenakin itse vietyä talon edestä asuntoon (portaalle vaan istumaan ja persettä nostetaan seuraavalle portaalle, vedetään säkkiä ylemmäs terveen jalan avulla jne...)ja olisin sen tehnyt sekä pyytänyt jotakuta toista autollista tuomaan säkit kaupasta... Vois rehdisti kieltäytyä, jos auttaminen on raskasta eikä ilo, kutenminulle. Hänelle on vaan ilo esiintyä siellä kaupassa ihmisten edessä auttavana herrasmiehenä...
Anna kun arvaan: ulisit koko matkan kuinka turhaa ja tyhmää auton omistaminen on ja vielä kallistakin, ja taksi- & kotiinkuljetuksellatuspalvelu piti tietenkin saada ilmaiseksi.
Trolley =" vetolaukku", pienipyöräisenä sopii vain tasaisille pinnoille.
Kissaa minulla ei ole ja mullat saan omasta kompostista. Ostokset teen päivittäin töistä kotiin mennessä. Reppu mukana kuten joku vinkkasi.
Kulkee nuo mullat pyörän tarakallakin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vinkki! Osta käytetyt lasten matkarattaat. Niissä kuljettaa helposti painavat kissanhiekat ym.
Mahtuu vielä ruokaostokset sinne koriin alas. Suosittelen!
Ja bonuksena ainakin HSLn busseissa voi kulkea maksutta rattaitten ja vaunujen kanssa. Ihan silkkaa säästöä!
Hassu ajatus, että suomalainen mies auttaisi naista kantamaan jotain painavaa.