Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis minkä ihmeen takia Suomessa on rajoitettu rahastosäästöt 50 000e? :O

Vierailija
16.03.2024 |

Eikö sen pitäisi olla se ja sama valtiolle mihin ihmiset säästönsä laittaa? Vai tuleeko jollekin paha mieli jos tavallinen suomalainen voi hyötyä talouden kasvusta kuten kaikki ulkomaisetkin sijoittajat?

Osakkeisiin voi kuitenkin kuka hyvänsä sijoittaa. En ymmärrä logiikkaa kerta kaikkiaan!

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole keksinyt yhtään syytä avata osakesäästötiliä. Suomalaiset osakkeet tai osakepoiminta ylipäätään ei kiinnosta. Hajauttaminen ja salkun tasapainottaminen on työlästä. Eikä kannata pitää kaikkia munia yhdessä korissa, kun työ ja asunto jo ovat Suomessa. Uskaltaisin pitää Suomi-painoa enintään 5 %. Eli pitäisi olla sellainen parin miljoonan sijoitussumma ennen kuin tuo 100 000 euron raja tulisi vastaan. Tuollainen salkku tuottaisi verojen jälkeen 150 000 euroa vuodessa.

Syy miksi osakesäästötili ei ole sinulle kannattava on puhtaasti itse itsellesi asetetuissa sijoitussäännöissä. Minulla tuollaisia ei ole joten minulle se on tuottava sijoitus isommalla riskillä. Mutta niinhän se menee kaikissa sijoituksissa, riskin välttäminen pudottaa tuottoa.

Helsingin pörssissähän menee niin lujaa.

Eihän siellä mene, mutta osakesäästötilin hyöty on osinkojen maksun verotuksen lykkäyksestä eli ei siellä tarvitsekaan kurssinousun varaan laskea. Muutenkin osakesäästötili on pitkäaikaissijoittajan kannalta hyödyllinen.

Vierailija
42/46 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole keksinyt yhtään syytä avata osakesäästötiliä. Suomalaiset osakkeet tai osakepoiminta ylipäätään ei kiinnosta. Hajauttaminen ja salkun tasapainottaminen on työlästä. Eikä kannata pitää kaikkia munia yhdessä korissa, kun työ ja asunto jo ovat Suomessa. Uskaltaisin pitää Suomi-painoa enintään 5 %. Eli pitäisi olla sellainen parin miljoonan sijoitussumma ennen kuin tuo 100 000 euron raja tulisi vastaan. Tuollainen salkku tuottaisi verojen jälkeen 150 000 euroa vuodessa.

Eihän osakesäästötilin sijoitukset ole Suomeen sidottuna! Mulla s pankin karvalakki osakesäästötili joka sijoittaa maailmanlaajuisesti, otin eniten osakkeisiin painottuneen.

Muutaman vuoden tuota pitänyt maksimisummilla ja +30% on tili. Mulle käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellä täällä muka on niitä summia tilillä? Onko sitten enää väliä onko 100 000e vai 50 000e?

Vierailija
44/46 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako sijoittaa, jos edes perusteet ei ole hallussa

Kannattaa mutta indeksirahastoihin ensin. Nordnet indeksirahastossa 0€ kuluta ja jos jenkkeihin niin indeksirahasto usa kulut 0,30%. Indeksirahastot voitta 10 vuoden aikana 75% osakesijoittajista tuoton suhteen. Sijoittajan vihollisia on verot ja kulut. Pankkien rahastot kannattaa jättää välistä koska niissä helposti 2% kulut. Lainaa kirjastosta Seppo Saarion pörssiraamattu "näin sijoitat pörssiosakkeisiin". Tuosta on moni sijoittaja lähtenyt matkaan. 

Vierailija
45/46 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahastosäästöjen määrää ei ole rajoitettu vaan tuo määrärajoitus koskee niin sanottua osakesäästötiliä, jolla ei ole mitään tekemistä rahastojen kanssa.

jep, ja siinäkin raja nostettu 100k

Vierailija
46/46 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä ollut hyvät tuotot, harmi kun ei ole rahaa rahastosijoittaa kuin 50-100€/kk 

Suomen rahastot on juuri ja juuri plussalla.

Amerikkalaiset ja Pohjoismaat lähes +30% tuotolla tällä hetkellä. Kivaa näin, kun pitkään meni jopa miinuksella 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi