Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaduttaako ketään toisen lapsen tekeminen?

Vierailija
16.03.2024 |

Mä luulen että mokasin kun lähdin toiselle kierrokselle lasta tekemään, kaipaan ehkä vertaistukea Olin 16-vuotta yh, sain esikoisen 20-vuotiaana. Kun hän oli juuri itsenäistynyt tapasin miehen, jolla vauvakuume. Kuvittelin itsekin että haluan vielä uudestaan vauva-ajan, liekö biologinen kello ollut se mikä sai uudestaan aloittamaan alusta

Nyt lapsen ollessa 2v olen ihan loppu. Nelikymppinen uhmaikäisen äiti, tunnen pakokauhua että seuraavan kerran olen vapaa kuuskymppisenä

En palautunut synnytyksestä, sairastuin masennukseen ja kaiken päälle työt loppuivat tahtomattani, vaikka ura oli nousujohteinen.

Tuntuu että pilasin elämäni, että olen vankilassa ja en saa tästä pikkulapsiajasta muuta kuin herääviä traumoja unettomuudesta ja uhmasta.

Mies on huippu ja ottanut reilusti vastuut, hoiti töiden ohessa monia vauvan öitä ja sen suhteen ei hätää.

Mutta miten pääsen eroon tästä ahdistuksesta, että tietoisesti hakeuduin uudestaan tähän tilanteeseen, koska nyt vasta mieleen on palautunut miten kauheaa aikaa vuodet 0-4 lapsen kanssa olivat!

Saa kivittää ja haukkua, todellakin OMA MOKA ja mitäs läksin!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mikä on paras ratkaisu.

Osa tekee lapset lyhyillä ikäeroilla, jotta pikkulapsivaihe on kokonaisuudessaan mahdollisimman lyhyt. Osa ehtii päästä pikkulapsivaiheen yli ennen seuraavaa, eikä ole tavatonta, että lapsiluku jää pienemmäksi, kun tarkemmin pohditaan, halutaanko todella taas elää sitä pikkulapsivaihetta.

Yhdessä serkkujeni perheessä oli lähemmäs 20 vuotta vähintään yksi vaipoissa oleva lapsi...

Vierailija
2/5 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kaduttaa etten yrittänyt enempää lapsia. Neljäs oli viimeinen ja sitten tein sterin. Toki vielä yksityisellä voisi ivf yrittää, mutta kaipa minä tämän päätökseni silti pidän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asennemuutos näkemään nyky hetken hyvät puolet. Turhaan jossittelet tulevaa, kun et tiedä, elätkö edes huomista.

Vierailija
4/5 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vtu mitä naukumista, aikuinen ihminen. Voit kuolla huomenna ja menettää kaiken silmänräpäyksessä. Tuo mitä sinulla on, ei ole itsestäänselvyys. Mitäpä jos sairastut parantumattomasti syöpään, tuskailetko vielä hoidoissa tai kuolinvuoteellasi kuinka ahdistavaa on hoitaa omaa lasta. 

Miten lapsellinen kirjoitus. 

Vierailija
5/5 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi