Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Susiviha on noloa

Vierailija
16.03.2024 |

Se on nolo asia mikä on jääny joihinkin ihmisiin jostain satojen vuosien takaisista tarinoista, se on ymmärtämättömyyttä. Se on oikeastaan pelkoa jotain sellaista kohtaa mistä itse ei ymmärrä yhtään mitään. Yleensähän ihminen nimenomaan alkaa vihaamaan asioita mistä hän ei ymmärrä mitään. 

Hän ei ymmärrä miksi luonnoneläimet käyttäytyvät tietyllä tavalla, hän on niin eksynyt oikeasta elämästä ja miten oikea elämä pelaa täällä maanpäällä että hän ei vaan ymmärrä. 

Hän ei edes ymmärrä sitä että hän on itsekin petoeläin. Hän pitää petoeläimiä "pahoina" otuksina, eikä hän edes tunnista peilistä että hän on itse myös sellainen. 

Hän ei ymmärrä luonnonlakeja eikä mitään muutakaan, hän ei ymmärrä että myös petoeläimillä on kaikilla oma roolinsa tässä kaikkeudessa. 

Kaikki on tasapainossa. 

Mikä mua eniten huolestuttaa on se, että nämä ihmiset ovat yleensä miehiä, aikuisia miehiä. 

Kommentit (563)

Vierailija
21/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei susia Suomeen!!!

Vierailija
22/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinto heräsi ap, oletko itse nähnyt sutta (muualla kuin eläinpuistossa) tai onko esimerkiksi lemmikkisi tai hyötyeläimesi tullut suden raatelemaksi? 

En ole mies enkä keski-ikäinen enkä myöskään itse asu enää susialueella. Kuitenkin sen verran tiedän ihan omasta kokemuksesta, että tietyillä alueilla susista on ihan konkreettista haittaa ja uhkaa. Siinä ei ole kyse mistään ideologisesta vihasta, vaan käytännönasiasta. En minä turkiskuoriaisia, punkkeja, peuroja, rottia, hevosmuurahaisia tai muitakaan elollisia itsessään vihaa, mutta jos niitä on liikaa, niin kyllä ne haittaa aiheuttavat.

Miksi jätä eläimesi heitteille? Ei lemmikkien kuulu vaeltaa vapaana päivin öin, koska ne on jalostettu sellaisiksi että eivät pärjää enää luonnossa. Sinä tiedät että metsä on villieläinten maata ja silti teet niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkävuosien aikaan sudet tappaneet viimeksi. Tosin olen kuullut sellaisenkin arvion että nälkävuosien aikaan kun ihmisiä jabkokonaisia perheitä kuoli nälkään, niin vaikeasti vammaiset jätettiin susille. Kun joku joutui uhrautumaan.  Sudet hoitivat.

Vierailija
24/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän herää kysymys että kannattaako lasta laittaa ulos nukkumaan jos tietää asuvansa susi/karhualueella.

Vierailija
25/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei asu lapissa tai kainuussa missä susia on enemmän, ei ole oikeutta ottaa kantaa susiin.

Ja puolustajat voi laittaa metsään yöllä yksin susilauman keskelle ja kysyä aamulla että miten paljon nyt haluat susia suomeen. Jos jää henkiin.

Vierailija
26/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän herää kysymys että kannattaako lasta laittaa ulos nukkumaan jos tietää asuvansa susi/karhualueella.

Ai keskellä kaupunkia

Vierailija
27/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista 1800-luvulla tapetuista ainakin osa oli ihan vanhempien listimiä, kun ruoka ei riittänyt/olivat aviottomia jne. Sitten helppo selittää susi vei.

Vierailija
28/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen suden hyökkäys on liikaa ja se olisi voitu estää.

>> En ole nähnyt uutisia ikinä, että susi olisi hyökännyt ihmisen kimppuun. Kerropa lisää. 

Vierailija
29/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susien reviirejä tulisi ehdottomasti perustaa uudellemaalle, kun siellä ihmiset ovat niin kovasti huolissaan susista.

Vierailija
30/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku  vuosi  sitten  tappoi  lapsen  joka  oli  uimassa, kaveri  sai  vammoja , yhden tappoi kun oli mäkeä laskemassa. Mummonkin  söi  susi  Venäjällä. Intiassa  on  paljon  susia  jotka  syövät  ihmisiä.

Vierailija
31/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autot tappaa lapsia ja koiria koko ajan. Miksi tämä asia ei häiritse? Koska ihmisen elämä on helpompaa eikä itse tarvitse nähdä vaivaa ts. on laiska kun autolla pääsee. Ihmisen omat lemmikitkin satuttavat lapsia enemmän kuin sudet. On noloa tuota oma tyhmyytensä julki avoimella susivihalla.

Vierailija
32/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä miten paljon ihmiset tappavat susia? Tai ylipäätään muitakin petoeläimiä...

Vierailija
33/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei asu lapissa tai kainuussa missä susia on enemmän, ei ole oikeutta ottaa kantaa susiin.

Ja puolustajat voi laittaa metsään yöllä yksin susilauman keskelle ja kysyä aamulla että miten paljon nyt haluat susia suomeen. Jos jää henkiin.

Huutista. Sinä se et susia ole nähnyt kuin omissa lilliputin painajaisissa joissa ne hyökkää laumana ihmisen kimppuun ilman syytä, sen sijaan että lähtisivät hippulat vinkuen pakoon ennenkuin se ihminen olisi edes huomannut niitä. Oikeasti asiasta ei saisi puhua kuin ihmiset jotka siitä tietää eli esim. susiin erikoistuneet tutkijat.

Vierailija
34/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sudet on uhka maataloudelle!

Vierailija
35/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sillä susilaumalla on muuta syötävää kuin se ihminen, niin tuskin mitään tapahtuu. Kuinka monta ihmistä sudet ovat tappaneet tässä lähivuosina? No ei yhtään. Lampaita joo, karjaa joo, mutta ihmistä? Kyllä se susikin saa Suomessa elää, tietty kantaa pitää mahdollisesti rajoittaa varsinkin tietyillä alueilla. Meillä on nähty 3 suden lauma tässä lähistöllä, metsässä ja pihassa olen touhunnut normaalisti eikä kukaan ole kimppuun hyökännyt. Peuroja on riittämiin ruoaksi täällä niin muutamille susille kuin ilveksillekin. Ja naapurin lampaita ei ainakaan toistaiseksi ole raadeltu, joskin siellä on töissä Onneli ja Anneli, laumanvartijakoirat.

Vierailija
36/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuushan on se että susiviha on hyvää bisnestä joillekin. Suomessa on joku sata sutta ja jotenkin ihmeessä ne kuulemma kaatavat tuhansia poroja (ei tutkita, ilmoitus riittää), vaikka ovat kömpelöitä metsästäjiä ja suurinosa saaliista pääsee aina karkuun, ja silloin kun jotain saa kiinni niin sitä ruhoa syödään viikkoja. Mutta hei, ainakin pödet saa vapaa-ajalle jotain tekemistä kaatolupien muodossa ja poromiehet korvauksia ns. kärsimyksistään.

Vierailija
37/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko tänä vuonna susi tappaa taas Suomessa lapsen? Sit voi sanoa, että joo susi tappoi Suomessa viimeksi viime kuussa 🤣

Vierailija
38/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinto heräsi ap, oletko itse nähnyt sutta (muualla kuin eläinpuistossa) tai onko esimerkiksi lemmikkisi tai hyötyeläimesi tullut suden raatelemaksi? 

En ole mies enkä keski-ikäinen enkä myöskään itse asu enää susialueella. Kuitenkin sen verran tiedän ihan omasta kokemuksesta, että tietyillä alueilla susista on ihan konkreettista haittaa ja uhkaa. Siinä ei ole kyse mistään ideologisesta vihasta, vaan käytännönasiasta. En minä turkiskuoriaisia, punkkeja, peuroja, rottia, hevosmuurahaisia tai muitakaan elollisia itsessään vihaa, mutta jos niitä on liikaa, niin kyllä ne haittaa aiheuttavat.

Meillä täällä Turun laitamilla on jonkin verran vaeltelevia susia, mutta niitä saisi olla enemmänkin. Täällä on aivan älyttömät määrät peuroja ja kauriita. Olen itse ajanut kaksi kolaria niiden kanssa ihan lähivuosina. Lisäksi ne levittää punkkeja ja syö kasvit pihalta. 

Vierailija
39/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2021

Heikki Hemminki kertoo, että susi hyökkäsi hänen kimppuunsa ja puri häntä käteen. Tapahtumapaikka sijaitsee metsässä Kauhajoella Muurahaisissa.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008324798.html

Vierailija
40/563 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinais-Suomessakin on paljon susia. Saisi kyllä olla vielä enemmän, että peurojen ja kauriiden määrä kohtuullistuisi.