k-menu vessapaperi varoitus
kyseinen tuote on uudistettu. se on nykyisen ohuempaa ja samalla surkeampaa.
vaikka halpa hinta houkuttelee ostamaan, ei kannata sortua tähän
ellei halua että sormi menee läpi kesken toimituksen!
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Eli jos K-menupaprua joutuu käyttämään tuplamäärän anusta pyyhkiessään, onko se itse asiassa halvempaa enää kuin kunnon Serla?
On se palstalaisen matematiikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos K-menupaprua joutuu käyttämään tuplamäärän anusta pyyhkiessään, onko se itse asiassa halvempaa enää kuin kunnon Serla?
Tämä on tätä, että köyhälle moni asia on todellisuudessa kalliimpaa. Jos kaupassa täytyy laskea jokainen penni, niin ei välttämättä pysty ostamaan halvemmaksi tulevaa tuotetta, koska hinnan takia se on saavuttamattomissa kuitenkin
Tätä harva tajuaa. Sanotaan että kannattaa ostaa kunnolliset 150e kengät, ne kyllä kestää. Varmaan juu kannattais, mutta kun kenkiin ei oikeastaan olisi ollekaan varaa, ostetaan ne 20 eurolla alesta tai vitosella kirpparilta.
Olen tosi köyhästä perheestä ja mulle opetettiin, että säästämällä voi ostaa ne kalliimmat ja seuraavaa kenkien ostoa voi siirtää paljon eteenpäin. Mulla on tällä hetkellä v 2000ostetu Pomarfin talvikengät ja ihan ehjät vielä. Jättäkää kaljat ja tupakat ja turha kosmetiikka ostamatta niin kunnon vessapaperilla säästää, kun seuraava ostoskerta tulee vasta kaksinkertaisen ajan päästä verrattuna siihen halvimpaan.
Vierailija kirjoitti:
Reinbow on samaa sontaa. Rulla on kapeampi ja keskushylsy on suurempi, joiten paperia on paljon vähemmin. Halpa ei ole aina edullisinta.
Ainakin se Rainbown dilky soft, vai mikä nyt olikaan, on parasta hinta-laatu suhteeltaan.
Pehmeää paperia, eikä edes mitään ohutta.
Halpaakin kaikenlisäksi, rulla maksaa jotain 50c, eli ei juuri mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bidee. Ei maksa mitään.
Joo, ei se ite bideesuihku letkuineen oo kuin kymppejä. Muttku tarvitaan myös hana johon se sopii 200€ ja putkarin käynti 200€.
Lisäksi aika monessa bideissä tiiviste falskaa omia aikojaan jo aika uusissa hanasysteemeissä. Kämppään kosteusongelma lähes tietämättä pikavauhtia.
Mihin se kosteusongelma tulee jos on kosteuseristykset kunnossa niinkuin Suomessa taitaa kaikissa vessoissa olla?
Näin on vain uusien määräysten mukaissa rakennuksissa.
Mutta parempaa ei ole, kuin K-menun talouspaperi.
Sitä meillä käytetään myös veskipaperina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tätä, että köyhälle moni asia on todellisuudessa kalliimpaa. Jos kaupassa täytyy laskea jokainen penni, niin ei välttämättä pysty ostamaan halvemmaksi tulevaa tuotetta, koska hinnan takia se on saavuttamattomissa kuitenkin
Tätä harva tajuaa. Sanotaan että kannattaa ostaa kunnolliset 150e kengät, ne kyllä kestää. Varmaan juu kannattais, mutta kun kenkiin ei oikeastaan olisi ollekaan varaa, ostetaan ne 20 eurolla alesta tai vitosella kirpparilta.
Olen tosi köyhästä perheestä ja mulle opetettiin, että säästämällä voi ostaa ne kalliimmat ja seuraavaa kenkien ostoa voi siirtää paljon eteenpäin. Mulla on tällä hetkellä v 2000ostetu Pomarfin talvikengät ja ihan ehjät vielä. Jättäkää kaljat ja tupakat ja turha kosmetiikka ostamatta niin kunnon vessapaperilla säästää, kun seuraava ostoskerta tulee vasta kaksinkertaisen ajan päästä verrattuna siihen halvimpaan.
Olen vähän vähemmän köyhästä perheestä, joten minulle opetettiin, että jos niitä vitosen (viiden MARKAN) kenkiä käyttää nätisti, ne kestävät monta vuotta, joten voi siirtää sitten seuraavien kenkien hankintaa eteenpäin. Jokaiseen eri käyttöön ei tarvitse olla eri kenkiä, vaan lenkkareilla voi ajaa polkupyörää, kulkea kuivaan aikaan metsässä ja käydä kaupungissa. Saappailla voi olla perunapellolla ja käydä sienimetsässä. Mulla on vuonna 1998 ostetut HALVAT (129mk) muka-vaelluskengät, eli tukevammat nilkkurit (hinnan muistan, koska sain ostaa ne työpaikan piikkiin tyky-rahalla), ja käytän niitä edelleen silloin tällöin kesäisin (eivät pidä vettä). Ei ole uusia vaelluskenkiä tarvinnut ostaa, kun märillä keleillä pidänkin saappaita.
Kalliit vessapaperit on ikävän pehmeitä mössöjä, joten en osta niitä senkään vuoksi. Nyt on etsinnässä uusi kelvollinen vessapaperi entisten pirkan ja rainbow'n tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reinbow on samaa sontaa. Rulla on kapeampi ja keskushylsy on suurempi, joiten paperia on paljon vähemmin. Halpa ei ole aina edullisinta.
Ainakin se Rainbown dilky soft, vai mikä nyt olikaan, on parasta hinta-laatu suhteeltaan.
Se oli liian pehmeää, en tykännyt. Mutta ei hätää - tuokin on poistunut!
Meillä ostetaan Kotimaista-merkkiä olevaa vessapaperia. Laatu ja hinta kohtaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli liian pehmeää, en tykännyt. Mutta ei hätää - tuokin on poistunut!
Miten voi olla liian pehmeää? :)
Ja toisekseen, ainakin eilen vielä tuota oli Prismassa.
Rainbow vessapaperi vaihtui coopiksi, tuotanto ulkomailla. S-ryhmälle tuli hyllyyn Kotimaista vesspaperi, samaa kuin Rainbow ja K-menu ennen, ostan sitä nykyisin ja maksaa 3,49€ paketti.
K-menu on n.3€, mutta koska laatu huonontunut en sitä enää osta.
Mitkä ne hyvät, riittoisat ja siedettävän hintaiset (edullisia ei enää ole) paperit sitten ovat, kun tuntuu, että kaikki ovat nykyään surkeita? Halvimpia olen testannut ja ne ovat olleet kaikki ohuita, eivätkä riitä - ovat siis lopulta melko kalliita. K-Menu oli ennen hyvä ja varma ostos, mutta mitä nyt sitten tilalle?
t. kakkapylly
Entinen K-menu wc-paperi 8 rullaa oli 100% kierrätyskuitua ja hyvä tuote. Nyt tämä uusi K-menu WC-paperi 8 rullaa on 100% ensikuitua ja tosiaan kovin kehnoa. Vain tuottajan omilta ja metsäteollisuuden sponsoroimista kanavista löytyy kirjoituksia, joiden mukaan 100% ensikuitu vessis olis ympäristöystävällisempää kuin kierrätyskuidusta tehty. Hiukan epäilyttää, jonkin ympäristötahon lausunto voisi olla uskottavampi kuin metsäteollisuuden. Hmm
Vierailija kirjoitti:
Lidlistä saa 10 rullan halpispaperia, en muista merkkiä mutta sinistä siinä paketissa ja lammaspiirros. Reilusta parempaa kuin nuo S ja K ryhmien kusetukset
Huononivat nekin. Juuri ostin ja totesin, että kevyt ja löysästi rullattu entiseen verrattuna. Hintoja nostetaan asiakkaita silmään pissimmällä näissä pakkaushuijauksissa.
Tällä palstalla pääsee läpi vain vessapaperi kaltaiset aiheet.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ne hyvät, riittoisat ja siedettävän hintaiset (edullisia ei enää ole) paperit sitten ovat, kun tuntuu, että kaikki ovat nykyään surkeita? Halvimpia olen testannut ja ne ovat olleet kaikki ohuita, eivätkä riitä - ovat siis lopulta melko kalliita. K-Menu oli ennen hyvä ja varma ostos, mutta mitä nyt sitten tilalle?
t. kakkapylly
Oma suositukseni Grite, heillä se eco-versiokin on kelvollista vrt tämä k-menu. Tuota on pkseudulla Saiturin pörssissä joskus tarjouksessa n 2e/8 rullaa.
Alepassa on nyt tarjolla Griten paali valkoista ja pehmeää wcpaperia, rapiat 40snt rulla. Tuota ostan toistekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on helposti 60-70sentissä nuo rullat.
Jos paperin nimi todella on mainittu, tuote tekee minkä lupaa. Päivän menusta on kysymys.
K menu oli hinta-laatu -suhteeltaan aiemmin ihan kelvollista, siis OLI. Tuo uusi liru on aivan surkeaa. Vaihtoon menee merkki nyt.
Kuten joku jo edellä mainitsi, vanha oli 100% kierrätyskuitua ja uusi on 100% uusiokuitua. Muistelen lukeneeni joskus, että wc-paperiksi juuri kierrätyskuitu olisi toimivampaa. Uudessa rullassa on myös isompi hylsy, jotta rulla näyttäisi isommalta. Vanha rulla painoi hylsyineen noin 100 g, uusi alle 70g eli tavaraa on selvästi vähemmän, mutta paperia joutuu käyttämään enemmän.
Paitsi että K menu jää minun osaltani tästä lähtien hyllyyn, laitoin myös äkäistä palautetta asiakaspalveluun.
Vessapaperia voi säästää kun käyttää käsisuihkua ja pyyhettä. Muutenkin vesistölle varmaan parempi, ettei sitä paperia survota sinne pönttöön.
Mitä jos jätettäis vähäksi aikaa huonot paperit ostamatta, nyt kun tiedetään. Äänestetään ns. jaloillamme tai persieillämme. Meniskö vinkki perille, kun ne jäis kauppojen hyllyihin, että joku raja.