Kuinka usein jaksatte tavata kavereita tai ystäviä?
Minä jaksaisin oikeasti ehkä kerran tai kaksi vuodessa. Alkaa heti ahdistaa, kun joku alkaa vaatia jotain.
Kommentit (79)
Tapaan noin joka kolmas kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä aloituksen pointtia. Jos on niin helvetin vaikeaa järjestää aikaa ystäville, miksi vtussa roikottaa heitä elämässään?
Ehkäpä haluan olla heihin yhteydessä muilla tavoilla?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystäviä näen mielelläni vaikka joka viikko. Jos joku vaatii jotain, se ei ole ystävyyttä.
Vaatimus on siis tyyliin "ois kiva nähdä".
Ap
Ei tuo ole vaatimus, vaan toive. Opettele suomea.
Se sisältää myös sanattoman viestin "olishan sunkin mielestä? Milloin sitten nähdään? Järjestä minulle aikaa."
Ap
Niin? Eikö ystävyyteen kuulu luonnollisena osana, että toiselle järjestetään aikaa ja sovitaan etukäteen, milloin nähdään? Vai miten sinä ajattelit ylläpitää ystävyyttä tekemättä mitään itse?
Oliskohan olemassa jotain muitakin tapoja olla yht
Miksi ystäväsi ovat sinulle niin vastenmielisiä, ettet halua nähdä heitä?
"On toki. Mutta aika harva pitää ystävyytenä ihmissuhdetta, jossa ei koskaan tavata. "
Läheisin ystäväni asuu ulkomailla ja tavataan vain kerran vuodessa, mutta muuten ollaan yhteydessä viikottain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä aloituksen pointtia. Jos on niin helvetin vaikeaa järjestää aikaa ystäville, miksi vtussa roikottaa heitä elämässään?
Ehkäpä haluan olla heihin yhteydessä muilla tavoilla?
Ap
Ja kuka sinua estää olemasta? Tosin itse en olisi yhteydessä "ystävään", joka ei halua kuin viestitellä. Olen jo aikuinen ja kasvanut sen vaiheen yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystäviä näen mielelläni vaikka joka viikko. Jos joku vaatii jotain, se ei ole ystävyyttä.
Ap
Se sisältää myös sanattoman viestin "olishan sunkin mielestä? Milloin sitten nähdään? Järjestä minulle aikaa."
Ap
Niin? Eikö ystävyyteen kuulu luonnollisena osana, että toiselle järjestetään aikaa ja sovitaan etukäteen, milloin nähdään? Vai miten sinä ajattelit ylläpitää ystävyyttä tekemättä mitään itse?
<
On toki. Mutta aika harva pitää ystävyytenä ihmissuhdetta, jossa ei koskaan tavata.
Onko kerran tai kaksi vuodessa "ei koskaan"?
Ap
Vierailija kirjoitti:
"On toki. Mutta aika harva pitää ystävyytenä ihmissuhdetta, jossa ei koskaan tavata. "
Läheisin ystäväni asuu ulkomailla ja tavataan vain kerran vuodessa, mutta muuten ollaan yhteydessä viikottain.
Ok. Miten tuo liittyy viestiin, jossa sanottiin ettei KOSKAAN tavata?
Vierailija kirjoitti:
Ette ole oikeita ystäviä. Ystävyys vaatii yhdessäoloa..
Onko kerran tai kaksi vuodessa "ei koskaan"?
Ap
Joillekin se onkäytännössä sama asia. Riippuu ihan ihmisestä. Toisille ystävyys on sitä että nähdään kerran vuodessa, toiset kutsuvat sellaista tuttavuudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Miten tuo liittyy viestiin, jossa sanottiin ettei KOSKAAN tavata?
Jollekin kerran vuodessa on pääasiassa ei koskaan.
Tämä riippuu niin paljon iästä. 20v on kavereiden kanssa jatkuvasti. 40v enemmän vain oman perheensä.
Jaksan ihan niin usein kuin on tarpeen. Ystävyys ei ole minulle rasite. Päinvastoin
Ei oo rahaa. Kotona on yksin oltava ku pääministeri vie rahat
Kerran-pari vuodessa. Viestitellä voin, mutta tapaamiset ottavat enemmän kuin antavat. En kai vain ole sellainen kaverityyppi. Riittää, kun on työkaverit työpaikalla, iäkkäät vanhemmat ja satunnaisesti lyhyen aikaa joku miesystävä. Siinä koetellaan jo sosiaalista jaksamista tosi pahasti, joten miessuhteet jäävät juuri siksi lyhyiksi. Kavereita tähän kuvioon ei tosiaan oikein mahdu.
Tosi harvoin. Monen kanssa nähdään oikeasti vain pari kertaa vuodessa, joidenkin kanssa vähän tiheämmin.
Minulla on mies ja lapsia, joiden kanssa olen tietysti jatkuvasti vuorovaikutuksessa. Työssäni tapaan ihmisiä jonkin verran, mutta en edes joka päivä. Aloitin uuden viikottaisen harrastuksen, mutta jätin sen, kun en jaksa nähdä niitä ihmisiä joka viikko.
En kaipaa ihmiskontakteja. En mitenkään pelkää tai kammoa niitä, ei vain tule oltua keneenkään spontaanisti yhteydessä oikeastaan juuri koskaan.
Olen aika vasta sairastunut suolistosairauteen, joka vaikuttaa vointiin hyvin monin tavoin. Sairastaminen on vienyt voimavaroja paljon, koska en nuku, ferritiini on romahtanut ja vessan läheltä ei voi joinain päivinä poistua. Mutta en ole kyllä koskaan ollut mitenkään sosiaalinen, joten sinänsä tilanne ei ole muuttunut radikaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
No ei kyllä sisällä. Tuo on ihan oman sairaan mielikuvituksesi tuotetta.
Niinkö? Sitten tuohon on varmaan ok vastata, että Mukava kuulla :)
:D
Nykynuoret outoja. Puhelimella jaksetaan roikkua tuntutolkulla, mutta jos pitäisi esim. nähdä ystävää pari tuntia niin se on ihan ylivoimainen rasitus. Pelottavaa, miten älylaitteeet ovat tehneet ihmisistä erakoita, jotka eivät uskalla edes vastata puhelimeen, jos se soi.
Ei edes joka kuukausi, näin perheellisenä EI vaan jaksa ! Oma rauha mieluummin välillä on nyt ainakin se ykkösjuttu .
No, siis nähdään noin 7 -10 kertaa vuodessa. Ja tuntuu , että vähennän vielä tuostakin.
Tuntuu vaan tosiaankin, se oma rauha on luxusta ja tarvitsen sitä vuosi vuodelta yhä enemmän.
Viestitellä voi monta kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
No ei kyllä sisällä. Tuo on ihan oman sairaan mielikuvituksesi tuotetta.
Niinkö? Sitten tuohon on varmaan ok vastata, että Mukava kuulla :)
:D
Totta kai on ok. Mutta sitten on turha ihmetelle, jos sinulle ei enää laiteta viestiä. Katsos kun ihmissuhteet eivät toimi niin, että toinen vain tekee asioita ja toinen makaa perse homeessa kotona.
On toki. Mutta aika harva pitää ystävyytenä ihmissuhdetta, jossa ei koskaan tavata.