Mitä tehdä ylimääräisellä rahalla?
Olen alkanut nyt vähän päälle kolmikymppisenä miettimään, että mitä minun kannattaisi tehdä?
Olen ihan perus konttorityössä ja käteen jää nettona noin 2800. Asumiskustannukseni ovat perintöyksiön yhtiövastike n. 200e/kk. Tähän päälle perus puhelin, sähkö yms. kustannukset joitain kymppejä. Pakollisissa ajoissa palvelee noin tonnin arvoinen 20v vanha Honda, johon kilometrejä kertyy ehkä 5tkm kilsaa vuodessa nykyisin. "kiinteiden kustannusten" jälkeen käyttövarani on silti noin 2300-2400e/kk "hummausrahaa". Siirrän tästä kuukausittain suurimman osan säästötilille, jonne se kasvaa koko ajan.
Asun yksin, en matkustele, en juuri harrastele, ei ole lainoja tms. maksettavana. Pitäisi varmaan sijoittaa, miettiä pariutumista, sijoittamista vai mitä tässä pitäisi tehdä? Ongelma se kun en tiedä sijoittamisestakaan mitään, asunto lienisi kai järkevä hankkia tms.
Tässä nyt ei ole kyse mistään miljoonista, mutta tuntuu yhteiskunnan sääntöjen vastaiselta "siirtää turvaan" huomattava summa joka kuukausi.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
2800e/kk nettona tekee bruttona melkein 5000e/kk
No ei kyllä tee.
Kiitos älykkäästä vastauksesta, kaipa sitten ensi viikolla siirrän rahat johonkin rahastoon ja annan kasvaa siellä ja siirrän joka kuukausi ns. löysän sinne lisäksi.
Autoa en aio vaihtaa toistaiseksi, ja jos ja kun tarve on, niin ostanen toisen tonnin Hondan, Toyotan tai muun vastaavan. Sen veran säästöjäni mietin, että en laita niistä kymppitonnia tai edes viittä tonnia autoon.
Yt. ap