Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä ylimääräisellä rahalla?

Vierailija
15.03.2024 |

Olen alkanut nyt vähän päälle kolmikymppisenä miettimään, että mitä minun kannattaisi tehdä?

Olen ihan perus konttorityössä ja käteen jää nettona noin 2800. Asumiskustannukseni ovat perintöyksiön yhtiövastike n. 200e/kk. Tähän päälle perus puhelin, sähkö yms. kustannukset joitain kymppejä. Pakollisissa ajoissa palvelee noin tonnin arvoinen 20v vanha Honda, johon kilometrejä kertyy ehkä 5tkm kilsaa vuodessa nykyisin. "kiinteiden kustannusten" jälkeen käyttövarani on silti noin 2300-2400e/kk "hummausrahaa". Siirrän tästä kuukausittain suurimman osan säästötilille, jonne se kasvaa koko ajan. 

Asun yksin, en matkustele, en juuri harrastele, ei ole lainoja tms. maksettavana. Pitäisi varmaan sijoittaa, miettiä pariutumista, sijoittamista vai mitä tässä pitäisi tehdä? Ongelma se kun en tiedä sijoittamisestakaan mitään, asunto lienisi kai järkevä hankkia tms.

Tässä nyt ei ole kyse mistään miljoonista, mutta tuntuu yhteiskunnan sääntöjen vastaiselta "siirtää turvaan" huomattava summa joka kuukausi.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö ruveta ryyppäämään silleen ihan oikeesti

Vierailija
2/63 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuohon oikeen muut voi vastata ei ole kristallipalloa. Rahastoja ja osakkeita hajautettuna + fyysistä kultaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto, tuon ikäinen on yks aikapommi...

Vierailija
4/63 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Ukrainaan aseita yms.

Vierailija
5/63 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankit maksaa kohtuukorkoa määräaikaistileistä.

Vierailija
6/63 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hondat kyllä ole, tuo on on plavellut jo 10v ja kuluja ei ole ollut kuin katsastus. Startin vaihto taisi olla. 

Miksi ostaisin uudemman missä voi tulla aivan samat viat?

Vierailija
7/63 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa itsellesi jotain elämyksiä ja kokemuksia, kun jää käyttörahaa ihan hyvin. Ehkä voisit harkita matkustamista johonkin kiinnostavaan paikkaan? 

Vierailija
8/63 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä perus konttorityössä jää noin hyvin käteen?

Vierailija
9/63 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto kannattaa ostaa, jos asut paikassa, josta asunto kannattaa ostaa. Itse tiedät.

Vierailija
10/63 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa puhelimeesi Nordnet ja ala ostella amerikkalaisia osakkeita.

Mulla on osakkeet nouseet melkein 20% vuodessa. Amerikkalaiset enemmän kuin muut.

Nordnetista voi ostaa myös pienikuluisia tai kuluttomia rahastoja.

Luet ensin sijoittamisoppaan ja jaat sitten säästösummasi 20 osakkeeseen tai pariin rahastoon. Osa laskee ja osa nousee, mutta keskimäärin koko potti nousee. 

Vierailija
11/63 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi jäämään ylimääräistä rahaa 30-vuotiaana. Olen sijoittanut ylimääräiset rahat osakkeisiin.

Vierailija
12/63 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen säästämään. Tuollainen yhtiövastike nimittäin kertoo, ettei siellä juuri remontteja ole tehty. Putkiremontti kustantaa äkkiä kymppitonneja.

Vierailija
13/63 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta monta pakastinta ja ne täyteen jauhenlihaa

Vierailija
14/63 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hondat kyllä ole, tuo on on plavellut jo 10v ja kuluja ei ole ollut kuin katsastus. Startin vaihto taisi olla. 

Miksi ostaisin uudemman missä voi tulla aivan samat viat?

totta tuokin. Olen eri ja mulla auto on 2002 vm. Kyllä näillä tän ikäsillä tulee se ikä jossain kohtaa vastaan. 

Muuhun en ota kantaa, mutta itse katselisin hieman tuoreempaa noin 4000 e autoa. Ota joku mukaan joka autoista tietää. Tiedän itsekin kohtuu paljon, mutta mulla on kaveri joka on tehnyt autohommia koko ikänsä n 40 vuotta. 

Sillä sitten hyvässä lykyssä menis taas monta vuotta. 

Vierailija
15/63 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästää pahan päivän varalle. Hankkii kaksion ja myy yksiön, tai vuokraa yksiön. Käy ulkomaanmatkalla mahdollisimman turvallisessa kohteessa?

Vierailija
16/63 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite laitoin just osan pariin indeksirahastoon.

Vierailija
17/63 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa välillä lahjoittaa (vähän) semmoisiin tarkoituksiin tai semmoisille järjestöille mitä arvostaa, niin näkee millainen olo siitä tulee. Se nimittäin vaikuttaa.

Vierailija
18/63 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättää uuden urheiluauton ostamatta. Hotellista ei varaa sitä kalleinta sviittiä vaan joku halvempi. Vaihtaa vaimon nuorempaan joka ei vaadi niin paljoa.

Vierailija
19/63 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat viinaan, huor iin, uhkapeleihiin ja huumeisiin. Loput voi tuhlata.

Vierailija
20/63 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tue lähetystyötä ja osta Raamattuja ja lahjoita niitä ihmisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme