Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen eläkkeellä. En saanut OP:stä lainaa 7000e vaikka vakaat tulot.

Vierailija
15.03.2024 |

Miksi meitä pienituloisia näin syrjitään. Sanoivat että ovat työntekijän pankki. Kai sitä pitäisi olla parempi eläke niin heltiäisi edes muutama säälittävä tuhatta. Eläke 1500e nettona.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ovat katsoneet, että olet sen verran iäkäs ettei sulle kannata lainata. 7000e on niin pieni summa, että sen saisi säästettyä muutamassa vuodessa, jos on yhtään mistä säästää. Ilmeisesti sulla ei jää säästöön juuri mitään niin millä rahalla maksaisit lainaakaan pois? Mun isä on eläkkeellä ja sai lainaa muutaman kymppitonnin, mutta hänellä onkin 3000e eläke nettona.

Vierailija
22/83 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ovat katsoneet, että olet sen verran iäkäs ettei sulle kannata lainata. 7000e on niin pieni summa, että sen saisi säästettyä muutamassa vuodessa, jos on yhtään mistä säästää. Ilmeisesti sulla ei jää säästöön juuri mitään niin millä rahalla maksaisit lainaakaan pois? Mun isä on eläkkeellä ja sai lainaa muutaman kymppitonnin, mutta hänellä onkin 3000e eläke nettona.

Tää on kyllä hyvä pointti. Jos ap:n tilillä on 3 senttiä rahaa, niin kuinka saisi tuota 7000 e lainaa lyhennettyä, kun ei riitä raha muutenkaan edes pienimuotoiseen säästämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MItä sulla olisi ollut tuossa vakuutena? Se ei pankkia hirveästi lohduta jos satut potkaisemaan tyhjää ja ei ole mitään omaisuutta mistä ottaa tuota velkaa takaisin.

Ei vakuuksia. Mutta kyse on vain 7000e:sta. Ei tämmöisiin hiluihin vakuuksia tarvii. Enpä tähän osuuspankkiin kyllä enää luota.

* Olen itse Osuuspankin asiakas enkä halua, että pankkini antaa luottoa holtittomasti. Voit hankkia takaajat, niin luotto varmasti järjestyy.

Hyväksyykö mikään pankki enää henkilötakausta?

Totta kai hyväksyy, jos takaavilla henkilöillä itsellään on vakuudet kunnossa. Ystäväni takasi yhden kaverimme lainan ja vakuutena oli hänen oma, velaton omakotitalonsa taaj

Kuka on niin hullu, että menee takaamaan jonkun muun lainoja. Näistä on niin monta varoittavaa esimerkkiä...

Vierailija
24/83 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä se summa, jos kerran mielestäsi maksuvaraa on  

Vierailija
25/83 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7000e on naurettavan pieni summa verrattuna 200000 asuntolainaan. Kuka vaan voi jäädä työttömäksi milloin vain. Eläke on ja pysyy.

Asuntolainassa on asunto vakuutena. Ap:n hakemassa kulutusluotossa ei. 

Milloin kulutusluottoihin on tarvinnut vakuuksia tai takaajia? 

Vierailija
26/83 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän pienempi eläke kuin sinulla. En saanut luottokorttia 1000€ luottorajalla..

Vierailija
27/83 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 7000e lainaa saa ilman vakuuksia kuin pikavippifirmoilta, heidän koroillaan. Voi olla tosiaan että henkilötakaukset eivät riitä jos takaajana on köyhyysrajalla tai tuilla eläviä henkilöitä.

Vierailija
28/83 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuka on niin hullu, että menee takaamaan jonkun muun lainoja. Näistä on niin monta varoittavaa esimerkkiä...!"

Jos ymmärtää, että takaus on takaus, niin sitten voi. Auttahaan esim. vanhemmat lapsia rahallisesti, niin miksei sitten takauksella. Oleellista on se, mitä tapahtuu jos riski realistoituu. 

Vierailija
29/83 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vähän pienempi eläke kuin sinulla. En saanut luottokorttia 1000€ luottorajalla..

Tässähän sen näkee. Pankit ei tosiaan oo mitään köyhien apuja. 1000e luotto on pieni ja tuommoisenhan vippaa helposti. Jos ei ole maksuhäiriöitä,niin miksi ei saisi. Eläke varma tulo.

Vierailija
30/83 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MItä sulla olisi ollut tuossa vakuutena? Se ei pankkia hirveästi lohduta jos satut potkaisemaan tyhjää ja ei ole mitään omaisuutta mistä ottaa tuota velkaa takaisin.

Ei vakuuksia. Mutta kyse on vain 7000e:sta. Ei tämmöisiin hiluihin vakuuksia tarvii. Enpä tähän osuuspankkiin kyllä enää luota.

No jos ap kuolet, niin kuka maksaa sen 7000e , jos et omista mitään muuta kuin vaatteesi ja huonekalusi? Ei kukaan ole velvolinen maksamaan. Näitä jä takavuosina pankin tappioksi, kun antoivat lainaa kaltaisillesi.

Vierailija
31/83 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahalaitos.fi

Vierailija
32/83 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulla auta muu kuin säästää tuosta nätisti 500e/kk . Siitä kertyy jo 13 kuukaudessa 7000e. Teeppäs se ja sitten hankit mitä pitää.

Vierailija
33/83 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ap kuolet, niin kuka maksaa sen 7000e , jos et omista mitään muuta kuin vaatteesi ja huonekalusi? Ei kukaan ole velvolinen maksamaan. Näitä jä takavuosina pankin tappioksi, kun antoivat lainaa kaltaisillesi.

Eikös pankki voi vähentää luottotappiot verotuksessaan joten loppupeleissä lasku lankeaa veronmaksajille?

Vierailija
34/83 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kaupatkaan omiksi tappiokikseen ota myymättä jäänyttä ruokaa?

Vierailija
35/83 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kaupatkaan omiksi tappiokikseen ota myymättä jäänyttä ruokaa?

Kauppias ei ole vastuussa hävikkiruoasta vaan veronmaksajat hoitaa

Vierailija
36/83 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7000e on naurettavan pieni summa verrattuna 200000 asuntolainaan. Kuka vaan voi jäädä työttömäksi milloin vain. Eläke on ja pysyy.

...niin kauan, kun eläkeläinen pysyy tolpillaan.

Vierailija
37/83 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

* Olen itse Osuuspankin asiakas enkä halua, että pankkini antaa luottoa holtittomasti. Voit hankkia takaajat, niin luotto varmasti järjestyy.

Totta kai hyväksyy, jos takaavilla henkilöillä itsellään on vakuudet kunnossa. Ystäväni takasi yhden kaverimme lainan ja vakuutena oli hänen oma, velaton omakotitalonsa taaj

Tuo ei ole henkilötakaus jos takaajan asunto on vakuutena.

Vierailija
38/83 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin OP.  Olen takaajana pojan asuntolainaan, takuusumma on kiinteä suht pieni jonka kestän vaikka menettää. Tk eläkkeellä olen.

Vierailija
39/83 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai hyväksyy, jos takaavilla henkilöillä itsellään on vakuudet kunnossa. Ystäväni takasi yhden kaverimme lainan ja v

* Ystävät on kummallisia, mutta tällaistakin he tekevät ystävänsä puolesta. Saattoi vaikuttaa sekin, että henkilö oli ottanut takaajaksi oman tyttärensä ja tältä olisi mennyt elämä sekaisin pienen lapsensa kanssa, jos olisi joutunut maksamaan vanhempansa luottoja.

Vierailija
40/83 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norwegian pankista saa luottokortin moiselle pikkusummalle.