YLE: Työntekijöitä eroaa nyt liitoista protestina
SAK:n mukaan osa ammattiliittojen jäsenistä eroaa protestina poliittisille lakoille
Kommentit (227)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikallisen sopimisen pitäisi koskea nimenomaan liittojen ulkopuolisia. Neuvotelkoot yksinään ja parhaansa mukaan palkoistaan ja työajoistaan ja lomistaan ja kaikesta muustakin työsuhteeseensa liittyvästä.
Näin omassa työpaikassa on tehty yli 15 vuotta ja edut on paljon paremmat kuin TESsin mukaan.
Kerro omin sanoin mitkä edut ovat paremmat?
Nyt ei puhuta sitten palkasta, koska tes määrää ainoastaan minimin. Ylärajaa ei ole.Lounasetu, matka-ajan korvaus työmatkoilla(lentokoneessa nukkumisesta saa täyttä palkkaa), työterveyshuolto, äitiys/isyyslom
Nyt täytyy kyllä lainata erästä kommentoijaa. "sattuuko se kun on noin tyhmä" ?!
Kaksi ensimmäistä on neuvottelukysymyksiä, ihan pystyy neuvottelemaan tes-sopimuksen kanssakin.
Kaksi jälkimmäistä kuuluu kaikkien työntekijöiden oikeuksiin (työterveydessä vain laajudessa eroa).
Anteeksi nyt, jos pilasin illuusiosi, kun et olekaan uniikki kultakimpale työnantajallesi! =D
Edelleen, kerro mitkä edut ovat paremmat mitä tes-sopimuksen puitteissa ei voi saada.
Missä tessissä sitten on nuo kaikki? Vai oletko itse se tyhmä jota ilmeisesti sattuu? .eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikallisen sopimisen pitäisi koskea nimenomaan liittojen ulkopuolisia. Neuvotelkoot yksinään ja parhaansa mukaan palkoistaan ja työajoistaan ja lomistaan ja kaikesta muustakin työsuhteeseensa liittyvästä.
Näin omassa työpaikassa on tehty yli 15 vuotta ja edut on paljon paremmat kuin TESsin mukaan.s
Sama. Olen tosin liitossa, mutta ei kiinnosta lakkoilla, työt vaan löytyy edestäpäin ja asiakkaita menetetään, jos projektit venyy. Tosin oma liittoni ei ole nyt lakossa. Meillä esimerkiksi sairaudesta riittää oma ilmoitus, vaikka olisi viikon kipeänä. Palkka on n. 800 euroa parempi kuin alan keskimääräinen palkka. Jos on tarvis hoitaa omia asioita kesken työpäivän, se ei ole mikään ongelma. Joskus vuosia sitten tuli työajan pidennyksiä -
Avaan sinulle hiema yhtä asiaa: Minäkin olen ns. hyvässä työpaikassa,...
Blaa blaa blaa. Ay-spämmijää ei ole hirveän vaikea tunnistaa. Toki liitosta palkkansa saavat ovat hyvässä työpaikassa mutta liiton asioden ajolla duunarit lentää pihalle, uutta työtä ei ole eikä tule ja työttömistähän nuo ei ole olleet koskaan kiinnostuneita.
SIksipä moni litot jättäkin kun nuo ajaa vain liittonsa etua, ei duunarien tai edes jäsentensä. Mutta teillähän riittää miljoonia kassassa että paksut johtajat saa palkkansa vielä sittenkin kun jäsenet on karanneet muualle.
Ay-liikkeen loppu häämöttää. Ay-liike teki itsarin.
Vierailija kirjoitti:
Ammattiliitot ovat hyvällä tuurilla kehitysvammaisia varten, usein ei kyllä heitäkään varten. Fossiili dinosaurusten ajalta.
Kaikki heidän taistelemat edut sulle kyllä kelpaa. Mitäs nyt pikkutyttö ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, ei tartte lakkoavustusta sitten odotella heidän
Ei semmoista saa muutenkaan kun käy töissä.
Johan tässä on nähty kuinka työnantaja on tehnyt työsulun (paperitehdas) jotta liittoon kuulumattomat, ei lakkoilevat on heitetty tyhjän päälle. Et saa palkkaa, etkä liiton tukia. Härskiä työnantajalta kertakaikkiaan. Miten itse toimit, jos tämä tulee kohdalle omalla työpaikallasi? Alkaako liittoon kuuluminen kiinnostaa? Ettekö te vieläkään tajua että olette pelkkiä pelinappuloita työntekijöinä ja kuinka teiltä voidaan viedä matto jalkojen alta tuosta noin vaan ja lisää on luvassa, jos nämä hallituksen leikkaukset onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu, että yhä useampi vastustaa ammattiliittoja. Me suomalaiset ollaan tunnettuja sisustamme ja suomalaisella sisulla me tavalliset duunarit pärjätään pienemmälläkin elintasolla. Tärkeintä on, että saadaan työllisyys nousemaan ja yritykset kukoistamaan.
Juuri näin! Sekä meidän palkoista säästetyt osingot omistajille, että voivat ne lähettää korkoa kasvamaan Sveitsiin. Raha sinne, minne se kuuluu!!
Tuossa Ylen jutussa:
"Ossin mielestä ammattiliitot sekaantuvat liikaa politiikkaan."
Tuosta vois Ossilta kysyä, no entäs sitten EK - sekaantuuko se sitten liikaa politiikkaan?
Voi Ossi!!
Se on työntekijän omaa tyhmyyttä, jos ei osaa itse työpaikkaa hakiessa vaatia noita. =D
Tes-sopimus on vain runko joka määrittelee minimit, ää-liö!
Äitiys- ja isyysvapaata ei tarvitse edes neuvotellä pösilö se tulee automaattisesti, samoin työterveyshuolto.
Toivottavasti et ole kovin korkeassa virassa, tai se kertoo meidän ammattikorkea/yliopistotason koulutusesta samaa kuin pisatulokset peruskoulussa. Tai välittömästi on tehtävä korjauksia pääsykokeisiin, jos noin heikko-aines pääsee korkeakoulutukseen!
Vassarinpaskojen totaalinen tuho häämöttää! Eteenpäin!
Pystyykö helposti siirtämään jäsenyyden Ytk:sta liittoon, Akt:hen? Siirtääkö Akt jäsenyyteni automaattisesti Ytk:sta?
Miksi ateistit pitävät kirkolliset lomapäivät?
Nyt täytyy kyllä lainata erästä kommentoijaa. "sattuuko se kun on noin tyhmä" ?!
Kaksi ensimmäistä on neuvottelukysymyksiä, ihan pystyy neuvottelemaan tes-sopimuksen kanssakin.
Kaksi jälkimmäistä kuuluu kaikkien työntekijöiden oikeuksiin (työterveydessä vain laajudessa eroa).
Anteeksi nyt, jos pilasin illuusiosi, kun et olekaan uniikki kultakimpale työnantajallesi! =D
Edelleen, kerro mitkä edut ovat paremmat mitä tes-sopimuksen puitteissa ei voi saada.
Missä tessissä sitten on nuo kaikki? Vai oletko itse se tyhmä jota ilmeisesti sattuu? .eri
Se on työntekijän omaa tyhmyyttä, jos ei osaa itse työpaikkaa hakiessa vaatia noita. =D
Tes-sopimus on vain runko joka määrittelee minimit, ää-liö!
Äitiys- ja isyysvapaata ei tarvitse edes neuvotellä pösilö se tulee automaattisesti, samoin työterveyshuolto.
Toivottavasti et ole kovin korkeassa virassa, tai se kertoo meidän ammattikorkea/yliopistotason koulutusesta samaa kuin pisatulokset peruskoulussa. Tai välittömästi on tehtävä korjauksia pääsykokeisiin, jos noin heikko-aines pääsee korkeakoulutukseen!
Usassa ei Amazonilla edes vessaan päästetä työvuorossa varastolla, jotta raukkaparka osakkeenomistajat saavat varmasti riittävästi rahaa. AY-liike alas siis Suomestakin!!
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu, että yhä useampi vastustaa ammattiliittoja. Me suomalaiset ollaan tunnettuja sisustamme ja suomalaisella sisulla me tavalliset duunarit pärjätään pienemmälläkin elintasolla. Tärkeintä on, että saadaan työllisyys nousemaan ja yritykset kukoistamaan.
"Me tavalliset duunarit pärjätään pienemmälläkin elintasolla. Tärkeintä on että saadaan yritykset kukoistamaan". Niinpä niin. Kuule, sä voit tehdä vaikka ilmaista orjatyötä jos sinua huvittaa mutta minulle ja valtaosalle muitakin työaika on kaikkea muuta kuin vapaa-aikaa ja harrastus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, ei tartte lakkoavustusta sitten odotella heidän
Ei semmoista saa muutenkaan kun käy töissä.
Johan tässä on nähty kuinka työnantaja on tehnyt työsulun (paperitehdas) jotta liittoon kuulumattomat, ei lakkoilevat on heitetty tyhjän päälle. Et saa palkkaa, etkä liiton tukia. Härskiä työnantajalta kertakaikkiaan. Miten itse toimit, jos tämä tulee kohdalle omalla työpaikallasi? Alkaako liittoon kuuluminen kiinnostaa? Ettekö te vieläkään tajua että olette pelkkiä pelinappuloita työntekijöinä ja kuinka teiltä voidaan viedä matto jalkojen alta tuosta noin vaan ja lisää on luvassa, jos nämä hallituksen leikkaukset onnistuu.
Etkö sinä ymmärrä, että isommissa kaupungeissa on monia eri työnantajia. Ei ole pakko mennä siihen huonoimpaan firmaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei helvetti! Kuka on ensinnäkin yritykset - ne on osakkeenomistajat. Sen sijaan tärkein rahan ansainnan muoto yhteiskunnissa on palkkatyö tai pienyrittäjyys, joten niiden työntekijöidenhän ja pienyrittäjien se on pärjättävä, eikä suuryritysten osakkeenomistajien! Osakkeenomistajien ei todellakaan pidä saada niin paljon osinkoa, että työntekijän tuntipalkka on yhtään alempi, kuin mitä ne nyt on Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka eivät kuulu liittoon, miksi ihmeessä he ottavat iloisesti kaikki liiton edut vastaan.
Erikoista porukkaa, Kyselevät vielä montako kesälomapäivää minulla on jäljellä. Vastaus on Ei yhtään !
Et näköjään ymmärrä, että lomapäivät ovat lakisääteisiä, ei niihin vaikuta liittoon kuuluminen mitenkään. Lue Finlexistä vuosilomalaki.
Uskomatonta että joku kuvittelee vuosiloman kuuluvan vain liiton käsenille : D
Minä kuulun yleiseen työttömyyskassaan. Olen kuulunut jo muutaman vuosikymmenen. Palkkani on 4 tonnia/kk enkä saa yhteiskunnan tukia. Kannatan suurlakkoa.
Se on aika sama eroaako liitosta, vai liittyykö liittoon. Ihan oma päätös, mutta tähän nykyiseen tilanteeseen sillä ei ole hitustakaan merkitystä. Nämä uudistukset tulevat menemään läpi, tuli siitä sitten paha mieli tai ei. Ne yksinkertaisesti nyt vain tapahtuvat. Pitää elää kyllä jossain aivan ihme utopiassa, jos nyt kuvittelee lakkojen pysäyttävän tätä junaa. Voihan sitä liittyä tai erota vaikka WWF:n pandojen tukiyhdistyksestä, ihan miten oma mieli sanoo. Silläkin on yhtä vähän vaikutusta nyt siihen, että työmarkkinareformi alkaa ja se tullaan myös tekemään.