Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kertoa etten siedä miehen asunnossa olevaa tekotaiteellista taulua?

Vierailija
14.03.2024 |

Palstalla oli joskus pitkä ketju, jossa miehen pelinurkkaus pilasi pariskunnan yhteisen kodin sisustuksen mutta en löytänyt ketjua. Suhteen alussa mies esitteli kotinsa minulle, oli valtavan ylpeä taideteoksesta ja minä olin järkyttynyt. MIehellä on muitakin taideteoksia hankittuna asuntoon, mutta tuo järkyttävä tekotaiteellinen ei mitään esittävä iso teos häiritsee minua valtavasti enkä kehtaa sanoa miehelle siitä. Nyt olemme muuttamassa yhteen ja salama kirkkaalta taivaalta muistui mieleeni tuo järkyttävä teos, joka on eteisen kulmassa ja sen näkee väkisinkin kun tulee sisälle asuntoon. Teos ei esitä mielestäni mitään vaan on tekotaiteellinen, mutta mies osti sen aikoinaan värien ja erikoisuuden vuoksi. Mies ei suostu taulua ottamaan seinältä, sen tiedän kysymättäkin, joten nielenkö ylpeyteni ja suljen silmäni aina kun olen eteisessä vai tuhoanko taulun "vahingossa"? Rakastan miestä, mutta juuri tuon taulun kohdalla mies on tehnyt typerän valinnan putkiaivoillaan. On meilläkin ongelma, tiedän, mutta luojan kiitos sisustusmaku on muuten samanlainen miehen kanssa, joten ei tarvitse koko kotia stailata uusiksi. Mikä neuvoksi?

Kommentit (135)

Vierailija
81/135 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvailetko tarkemmin tätä tekotaiteellista tekelettä, jotta voimme paremmin vastata kysymykseesi?

Taitelijaa en tiedä enkä tarkkaa ostohintaa, mutta liikutaan tuhansissa dollareissa. Teos ei esitä mitään ja on väriltään eri sinisen sävyjä ja beigejä palloja eli ei mitään päätä eikä häntää.

Ahaa, taitelija ja hinta mainitaan ensimmäisenä. Ne ovat siis tärkeitä taiteellisuuden mittareita. Auttaisiko asiaa, jos miehesi kiinnittäisi taulun viereen hintalapun, paljonko maksoi taulusta. Ehkä sitten arvostaisit taulua?

Miehelle ei ole tärkeää taulun hinta vaan taulun merkitys ja tarkoitus mutta en ole kehdannut sanoa omaa mielipidettä taulusta.

Yleensä t

Ei ole mitään Ikea kamaa miehellä ja taulun on maalannut oikea taiteilija.

Vierailija
82/135 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siitä tekee (ainakin sinun mielestäsi) tekotaiteellisen? Sekö ettei se esitä mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/135 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis muuttamassa miehesi asuntoon? Vai muutatteko molemmille uuteen yhteiseen kotiin?

Olen muuttamassa miehen asuntoon ja tekotaiteellinen hirveä taulu on eteisen nurkassa.

Lokilla ei ole valtaa sanoa mitään, joten kärsi

Vierailija
84/135 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuo taulu... se jotenkin muistuttaa... ihan kuin eksän... niin iso...hienoja muistoja..."

Jotain tällaista kun sanot joka kerta eteisessä miehen kuullen, niin joku päivä taulu on hävinnyt.

Vierailija
85/135 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ap ja miehensä ovat söpö pari, jolla on söpö ongelma söpöstä taulusta toisin kuin mulla ja exällä oli. Hyh hyh oma exä toi autotallista auton romuja ja korjaustarvikkeita sisälle ja samalla sotki kalliit Lexington pyyhkeet öljytyillä käsillään mut onneksi exä on exä.

Vierailija
86/135 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvailetko tarkemmin tätä tekotaiteellista tekelettä, jotta voimme paremmin vastata kysymykseesi?

Taitelijaa en tiedä enkä tarkkaa ostohintaa, mutta liikutaan tuhansissa dollareissa. Teos ei esitä mitään ja on väriltään eri sinisen sävyjä ja beigejä palloja eli ei mitään päätä eikä häntää.

Eli et vain ymmärrä sitä teosta ja kun et ymmärrä niin haluat päästä eroon siittä

Niin tai sitten mies on kuin isäni joka aina osti kallista että pääsi kehumaan, täysin ilman ymmärrystä mistään tyyleistä tai yhteensopivuudesta tai mistään. Muistan kun olin täysin sanaton kun isä oli ostanut kalliin taulun joka oli suunnilleen lorealin mainos 80-luvulta mustalla viivahässäkällä. Osasi kertoa siitä hinnan.

Et ole lukenut koko ketjua? Ap kertoi syyn miksi taulu on miehelle rakas eikä syy ole sama kuin isälläsi oli. Miksi muuten haukut isääsi? Kasvaisit aikuiseksi.

Vierailija
87/135 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama se mistä ne muijat tykkää, mitä se liikuttaa mua yhtään.. Mutta sä meet toisen kämppään loisimaan ja tuhoat taulut ym voiton tieltä saavuttaaksesi mitä? Onnen, mutta vain ITSELLES! Sä oot sen tyyppinen eukko jonka kanssa kipua ja tuskaa osaa ennen pitkää odottaa, sun rakkautes on pelkkää harhaa.

Näin se vaan menee..

Vierailija
88/135 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis muuttamassa miehesi asuntoon? Vai muutatteko molemmille uuteen yhteiseen kotiin?

Olen muuttamassa miehen asuntoon ja tekotaiteellinen hirveä taulu on eteisen nurkassa.

Kaikki naisethan ovat mielestäsi lokkeja. Perustelehan poju typerä väitteesi lokkeilusta!

Vierailija
89/135 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et vain ymmärrä sitä teosta ja kun et ymmärrä niin haluat päästä eroon siittä

Niin tai sitten mies on kuin isäni joka aina osti kallista että pääsi kehumaan, täysin ilman ymmärrystä mistään tyyleistä tai yhteensopivuudesta tai mistään. Muistan kun olin täysin sanaton kun isä oli ostanut kalliin taulun joka oli suunnilleen lorealin mainos 80-luvulta mustalla viivahässäk

Hän vihaa isäänsä joka avioitui serkkunsa kanssa ja hänestä itsestään tuli mikä tuli..kierosilmä kirsi.

Vierailija
90/135 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki naisethan ovat mielestäsi lokkeja. Perustelehan poju typerä väitteesi lokkeilusta!

Älä ota katkeran incelin ulinoita kuuleviin korviisi, anna sen märistä itsekseen  💅

Vierailija
91/135 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poju ei tiedä että osa naisista on lokkeja ja osa muuten vain homssuja.

Vierailija
92/135 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demolaattori kirjoitti:

Äkkiäkös tuon vahingossa paiskaa roskiin.

Ei muuten äkkiä paiskata roskiin, sillä taulu ei ole mikään pieni kooltaan enkä aio tuhota miehen omaisuutta, vaikka aloituksessa niin vitsailin.

Vierailija
93/135 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ota katkeran incelin ulinoita kuuleviin korviisi, anna sen märistä itsekseen  💅

Hassu mamselli 😂 uli uli

Vierailija
94/135 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demolaattori kirjoitti:

Äkkiäkös tuon vahingossa paiskaa roskiin.

Ei muuten äkkiä paiskata roskiin, sillä taulu ei ole mikään pieni kooltaan enkä aio tuhota miehen omaisuutta, vaikka aloituksessa niin vitsailin.

Et aio tuhota mihen omaisuutta, vain hänen elämänsä muuttamalla hänen asuntoonsa. Jotenkin..hmm .. herttaista.

Vierailija
95/135 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Taulu on miehelle rakas ja merkittävä, koska osti sen vakityöstään saamalla ensimmäisellä palkalla ja juuri tuo taulu valikoitui, kun se tuli ensimmäisenä vastaan. Taulu muistuttaa miestä siitä, että kovalla työllä ja ahkeruudella voi saavuttaa mitä tahansa, joten siksi mies sijoitti taulun heti eteiseen."

Tuohan on ihan hyvä perustelu pitää taulua esillä?

Vierailija
96/135 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taulu rogeen ja sisustat asunnon kauniilla koriste-esineillä ja lahjatavaroilla.

Vierailija
97/135 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on näemmä totaalinen kusipää, mikä ei tullut yllätyksenä. Teet selkeästi aivan liian ison numeron yhdestä taulusta.

Vierailija
98/135 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taulu rogeen ja sisustat asunnon kauniilla koriste-esineillä ja lahjatavaroilla.

Ainakin sohvatyynyjä pitää olla ja pyöreä keittiön pöytä ja muumimukeja, ne on ihania

Vierailija
99/135 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naisen on aina pakko saada muuttaa sisustusta muuttaessaan miehen asuntoon? Jopa siinäkin tapauksessa että miehen ex puoliso on sen jo valmiiksi sisustanut naiselliseksi?

Vierailija
100/135 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota tilalle jotain todella taiteellista ja omaperäistä tyyliin sisustusheiniä lasipurkissa, heinäseipäistä tehtyjä tikkaita, "live, love, laugh"-tekstejä tms.