Miten kertoa etten siedä miehen asunnossa olevaa tekotaiteellista taulua?
Palstalla oli joskus pitkä ketju, jossa miehen pelinurkkaus pilasi pariskunnan yhteisen kodin sisustuksen mutta en löytänyt ketjua. Suhteen alussa mies esitteli kotinsa minulle, oli valtavan ylpeä taideteoksesta ja minä olin järkyttynyt. MIehellä on muitakin taideteoksia hankittuna asuntoon, mutta tuo järkyttävä tekotaiteellinen ei mitään esittävä iso teos häiritsee minua valtavasti enkä kehtaa sanoa miehelle siitä. Nyt olemme muuttamassa yhteen ja salama kirkkaalta taivaalta muistui mieleeni tuo järkyttävä teos, joka on eteisen kulmassa ja sen näkee väkisinkin kun tulee sisälle asuntoon. Teos ei esitä mielestäni mitään vaan on tekotaiteellinen, mutta mies osti sen aikoinaan värien ja erikoisuuden vuoksi. Mies ei suostu taulua ottamaan seinältä, sen tiedän kysymättäkin, joten nielenkö ylpeyteni ja suljen silmäni aina kun olen eteisessä vai tuhoanko taulun "vahingossa"? Rakastan miestä, mutta juuri tuon taulun kohdalla mies on tehnyt typerän valinnan putkiaivoillaan. On meilläkin ongelma, tiedän, mutta luojan kiitos sisustusmaku on muuten samanlainen miehen kanssa, joten ei tarvitse koko kotia stailata uusiksi. Mikä neuvoksi?
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvailetko tarkemmin tätä tekotaiteellista tekelettä, jotta voimme paremmin vastata kysymykseesi?
Taitelijaa en tiedä enkä tarkkaa ostohintaa, mutta liikutaan tuhansissa dollareissa. Teos ei esitä mitään ja on väriltään eri sinisen sävyjä ja beigejä palloja eli ei mitään päätä eikä häntää.
Ahaa, taitelija ja hinta mainitaan ensimmäisenä. Ne ovat siis tärkeitä taiteellisuuden mittareita. Auttaisiko asiaa, jos miehesi kiinnittäisi taulun viereen hintalapun, paljonko maksoi taulusta. Ehkä sitten arvostaisit taulua?
Tuttava sanoi naisellensa kun muuttivat miehen taloon että jos joskus lähdemme eriteille niin sitten otat mukaan myös ne mitä olet tänne taloon hankkinut
Ai se miehen tavaroiden hävittäminen alkoi jo ennen yhteen muuttoa. Onko miehellä muita tavaroita jota se ei saa tuoda yhteiseen eli sinun ja sinun hallitsemaan kotiin? Saako mies hävittää sinun tavaroita jos ei niistä tykkää niinkuin sinäkin haluat hävittää miehen tavaroita vain sen takia kun et tykkää niistä?
Ei se tee teoksesta tekotaiteellista, että sinä pidät sitä sellaisena, vaan vika on vain omassa asenteessasi.
Sitä kutsutaan abstraktiksi taiteeksi.
Heh, minkähänlainen myrsky siitä nousisi jos mies ei pitäisi jostain naisen tekotaiteellisesta tai tekosyvällisestä taulusta.
Ihan yhteen pötköön päätit kirjoittaa tarinasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvailetko tarkemmin tätä tekotaiteellista tekelettä, jotta voimme paremmin vastata kysymykseesi?
Taitelijaa en tiedä enkä tarkkaa ostohintaa, mutta liikutaan tuhansissa dollareissa. Teos ei esitä mitään ja on väriltään eri sinisen sävyjä ja beigejä palloja eli ei mitään päätä eikä häntää.
Eli et vain ymmärrä sitä teosta ja kun et ymmärrä niin haluat päästä eroon siittä
Todella iso punainen lippu jos nyt on jo kontrollinhalu niin kova että haluaa alkaa uudelleensisustamaan ja määräilemään miehen asunnosta. Miehen kannattaisi häipyä suhteesta helvetin lujaa taakseen katsomatta.
Eteisessä pitää olla valtava kokovartalopeili, josta aapee näkee itsensä tulless ja mennessä. Kaikki muut kuvat ovat uhka aapeen olemassaololle ja vievät huomiota häneltä.
Itse olen tarkka sisustuksessa. En pidä kirkkaista väreistä, en viherkasveista jne. Pidän maanläheisistä väreistä ja harmonisesta sisustuksesta. Miesystävää ei sisustus kiinnosta, hänelle on ihan sama miltä kotona näyttää :D
Jos on kauhean tarkka sisustuksessa, maut kumppanin kanssa eivät mene yksiin ja tietyt asiat häiritsevät noinkin paljon kuin sinua aloittaja, kannattaako silloin edes muuttaa saman katon alle?
Olen opiskellut useammassakin taidekoulussa ja myös taidehistorian opintoja, mutta en vieläkään ymmärrä sanaa "tekotaiteellinen". Sen tajuan jos joku ei pidä jostain taiteesta tai ei ymmärrä sitä, mutta millä mandaatilla tämän sanan käyttäjä ajattelee olevansa se taho, joka määrittää mikä on taidetta ja mikä taas tekotaidetta?
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskellut useammassakin taidekoulussa ja myös taidehistorian opintoja, mutta en vieläkään ymmärrä sanaa "tekotaiteellinen". Sen tajuan jos joku ei pidä jostain taiteesta tai ei ymmärrä sitä, mutta millä mandaatilla tämän sanan käyttäjä ajattelee olevansa se taho, joka määrittää mikä on taidetta ja mikä taas tekotaidetta?
MInusta tämä on just mielenkiintosta. Siis että tässä on kyseessä taideteoreettinen väittämä. Ap, voitko määritellä mikä EI olis tekotaidetta? Ilmeisesti pitää esittää jotain?
Toivottavasti miehen kiinnostus abstraktiin taiteeseen lisääntyy iän myötä :) Toki voit hankkia Susirajan valokuvateoksen olohuoneen seinälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis muuttamassa miehesi asuntoon? Vai muutatteko molemmille uuteen yhteiseen kotiin?
Olen muuttamassa miehen asuntoon ja tekotaiteellinen hirveä taulu on eteisen nurkassa.
Mikä on "tekotaiteellinen" ja kuka on maalannut, onko kuuluisakin taiteilija? Ehkä et ymmärrä taiteesta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Todella iso punainen lippu jos nyt on jo kontrollinhalu niin kova että haluaa alkaa uudelleensisustamaan ja määräilemään miehen asunnosta. Miehen kannattaisi häipyä suhteesta helvetin lujaa taakseen katsomatta.
Sä jäät ilman naista
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Itse olen aina tulkinnut sen niin, että tekotaiteellisella tarkoitetaan sellaista väkisintehtyä, ei ns. aitoa ja suoraan sielusta tulevaa, mitä siis taide parhaimmillaan on. Toisilta suoraan kopioitua ja liian kovasti yritetty hakemalla hakea. Hmm.
Vierailija kirjoitti:
On sullakin ongelmat.
On sullakin kommentit.
Ei kuulu sulle mitä miehellä on seinällään senkin iilimato
Et tietenkään tuhoa toisen omaisuutta. Et tahallasi etkä vahingossa. Et edes silloin kun olet varma, että sinulla on varaa korvata sen rahallinen arvo.
jos kerran olette muuttamassa yhteen, olisi varmaan fiksua keskustella asiasta. Ts sinä sanot, että et tykkää teoksesta. Ja kysyt, mikä miestä siinä viehättää. Keskustelette siitä, onko se seinällä kiva. Suosittelen myös, että otat ihan tosissaan mahdollisuuden, että voit oppia pitämään tai ainakin arvostamaan teosta, ja voisit vaikka pyytää miestäsi opettamaan, miten sitä on tarkoitus katsoa. Ts sinä et välttämättä ole ainoa, joka tässä asiasa on oikeassa.