Kaija Stormbom synnytti lapsen 52 vuotiaana, 34 vuotiaalle miehelleen. Siis sai vauvan 52 vuotiaana!
Kaija Stormbom synnytti lapsen 52 vuotiaana, 34 vuotiaalle miehelleen
siis sai vauvan 52 vuotiaana
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten ?
Sitä sitten, että oon 41 ja voin saada vielä 2-3 lasta
Hedelmällisyys on yksilöllistä.
Hieno juttu. Onnellinen pari, kun pitkään olleet yhdessä. Katkerat jauhaa netissä. 😄
Vierailija kirjoitti:
Niin, hoidoilla tehty. Onhan jenkkilässä tai muualla suuressa maailmassa jopa seitenkymppisiä naisia saatettu tiineiksi.
Ainakin Hilary Swank, Laura Linney, Halle Berry ja Janet Jackson synnyttäneet viidenkympin nurkilla.
Vierailija kirjoitti:
Demarit kykenee ihmeellisiin suorituksiin kunhan joku muu kustantaa ne
Julkisella puolella saa kai kolme lapsettomuushoitokertaa ja yläikäraja on 49v. Eli luultavasti he maksoivat mahdolliset hoidot itse.
Mun on tosi vaikea ymmärtää ketä tämä haittaa.
Jos sua haittaa, hanki oma elämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Demarit kykenee ihmeellisiin suorituksiin kunhan joku muu kustantaa ne
Julkisella puolella saa kai kolme lapsettomuushoitokertaa ja yläikäraja on 49v. Eli luultavasti he maksoivat mahdolliset hoidot itse.
Anteeksi näppäilyvirhe, yläikäraja siis ainakin ollut 40v. julkisella puolella.
Vihaan olla nainen koska sikiäminen loppuu vasta huonolla tuurilla kuusikymppisenä. Mikään ehkäisy ei ole satavarma. Ja steriin en mene koska leikkaukset pelottaa ja myös todella huono kokemus kun kohdeltiin niin ala-arvoisesti kun halusin piuhat poikki 30 vuotislahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on täytynyt olla lahjoitetulla munasolulla.
Ei ole, omia munasoluja oli pakastettu.
Vierailija kirjoitti:
Suomen vanhin synnyttäjä oli 58-vuotias, ja hän sai vauvan ennen kuin hedelmöityshoitoja oli keksitty nykyisin viisikymppiset synnyttäjät ostavat toimivia munasoluja Itä- ja Etelä-Euroopasta
Hedelmöityshoitoja alettiin antaa vasta 1980-luvulla, mutta silti 1900-luvun puolivälissä jopa 5458-vuotiaat synnyttivät. Nyt viisikymppiset ostavat lahjamunasoluhoitoja Espanjasta ja itäisestä Euroopasta, ja kolmikymppiset naiset pakastavat toimivia munasolujaan talteen myöhempää käyttöä varten.
Sösses että ovat saaneet mukuloita vanhalla ikää tuolloin 1900 luvulla.
Antti on sitten 10-15 vuoden päästä omaishoitajana.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako hedelmöityshoidot sitä, että omalta ukolta kamat ja munasolu joltain ihan muulta eukolta? Eli siis naisen omia geenejä ei kakarassa yhtään??? Mitä semmosella pennulla tekee???
Jospa vaikka rakastaisi, kuten lapsosia kuuluu rakastaa.
Hieno homma. Lapsi sai rakastavat, hyvät vanhemmat.
Onnea ja siunausta eri-ikäisille vanhemmille!
Vierailija kirjoitti:
Vihaan olla nainen koska sikiäminen loppuu vasta huonolla tuurilla kuusikymppisenä. Mikään ehkäisy ei ole satavarma. Ja steriin en mene koska leikkaukset pelottaa ja myös todella huono kokemus kun kohdeltiin niin ala-arvoisesti kun halusin piuhat poikki 30 vuotislahjaksi.
Mieskin voi käydä leikkauksessa.
Huh, itse en kyllä enää jaksaisi vauva-aikaa tässä iässä. Mieluummin jään odottelemaan lapsenlapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä tällä palstalla ollaan kateellisiä hänelle.
Sille lapselle ei kylläkään ole kukaan kateellinen.
Ihanat vanhemmat varmasti hänelle. En käsitä näitä sairaita kommentteja, vaikka vauvalla ollaankin..
Vanha juttu, hän oli 54 v., tytär on nyt 6v.
Tämähän on jo "vanha" juttu. Lapsihan on jo eskari-ikäinen.
Mielestäni kenenkään lapsen saanti ei kannata arvostella tämän hetkisessä syntyvyystilanteessa
Vierailija kirjoitti:
Hyi 🤢
Perustele
Mikähän on aloituksen pointti? 50-vuotiaita synnyttäjiä on ollut silloin tällöin varmaan suurimman osan ihmiskunnan historiasta. Vaihdevuosien alkaminen ajoittuu suurimmalla osalla 45 ja 55 ikävuoden väliin ja niihin asti raskaus ja synnytys ovat mahdollinen tapahtuma, hoidoilla joillekin tämänkin jälkeen. Jos aihepiiri ei ole tuttu, tietoa ihmisen perusbiologiasta löytyy esimerkiksi netistä ihan itse etsimällä ja koulussakin siitä kerrotaan.