Pk-seutulaisena rakastan käydä töissä Helsingin keskustassa. Jokainen työmatka on kuin joku suuri seikkailu!
Aina sellainen kutkuttava tunne kun suurkaupungin siluetti ilmestyy näkyviin. Hienoja vanhoja taloja, vilskettä ja upeaa maamme historiaa huokuvia monumentteja! Kesäisin sininen meri, vihreät puistot ja iloinen puheensorina kahviloiden terasseilla
<3<3
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Muakin jännittää joka kerta hyökkääkö joku puukon vai nyrkkiraudan kanssa vaatimaan lenkkareita tai takkia päältä. Elämme jännityksentäyteisiä aikoja pääkaupungissa.
Jos oot aikuinen päälle kolmekymppinen, niin voit olla ihan rauhassa. On hyvin epätodennäköistä, että sulla sattuu olemaan päällä sellaisia kenkiä tai takkia, joista roadmanit on kiinnostuneita.
Minä paljas jalkaisena stadilaisena inhoan keskustaa ja pysyn mielelläni laidalla
Mutta kyllä se jengi on siellä Helsingissä nykyään niin erikoista.
-töissä käyvä minäkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se on, jos Vantaalta tulee.
Länsiväylää saapuva kokee saman fiiliksen. Tapiola-Lauttasaari-Ruoholahti on maisemiltaan yksi hienoimpia teitä Suomessa ehdottomasti!
Kyllä. Tapiolan jälkeen meri avautuu kauniisti tien viereen ennen kuin tullaan Koivusaaren kohdalle.
Onkos siellä niitä hesan juntteja vielä kadut täynnä?
Vasta näin vanhempana olen tajunnut, että itse asiassa Ateneumin julkisivu on oikeasti kaunis. Siitä on painellut vuosikymmeniä ohi sen kummemmin kiinnittämättä siihen huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan huomautuksena, eipä tuo meri ole Helsingin edustalla koskaan minulle sinisenä näyttäytynyt.
Niinpä. Pitää nähdä se lentokoneesta käsin, niin sitten se sinertää. Mutta vain ennenn heinäkuuta, ennen kuin levät värjää koko Suomenlahden vihertäväksi.
Heh, ihanan naiivia. Olihan se ihan kivaa, mutta ei nyt sentään seikkailu.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä kestäisi moista jännitystä. Onneksi hesoihin on yli 500 km ja kylän korkein rakennus on kolmikerroksinen.
Hesaan, ei hesoihin.
Kyllä seikkailua juurikin! Seistä umpitäydessä U-junassa joka aamu ja toivoa, että saisko istumapaikkaa ja tutkimusmatkalla kävellä koko juna läpi ja lopulta päädytkin ovensuulle. Ovensuussakin saat seistä keskellä käytävää, kun oven pielet on varattu ja tasapainoilet pystyssä pysymisen kanssa. Paluumatkalla mukaan eksyy aina välillä nistiä ja spurgua sekä sit joku s omali katselee puhelimesta videota äänet täysillä päällä. Seikkailua juurikin.
Vierailija kirjoitti:
Hesan
Vierailija kirjoitti:
Muakin jännittää joka kerta hyökkääkö joku puukon vai nyrkkiraudan kanssa vaatimaan lenkkareita tai takkia päältä. Elämme jännityksentäyteisiä aikoja pääkaupungissa.
Asun Kampin kauppakeskuksen asuinrakennuksessa. Aktiivisesti kuljen keskustassa päivin ja öin, teen vuorotyötä. Ikinä ei ole kukaan tehnyt mitään pahaa. Koen keskustassa asumisen erittäin turvalliseksi.
Kieltämättä spåran kyydissä on aina vähän seikkailun makua, kun ei koskaan tiedä miltä pysäkiltä kyytiin pelmahtaa joku avohoito potilas. Mutta se kuuluu suurempien kaupunkien elämään. Meitä on moneen spåraan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se Pekko löytänyt just Jeesuksen?
Vierailija kirjoitti:
Suurkaupunki? Salli mun nauraa.
Suomen mittakaavassa ei ole toista. Asuisin mieluiten keski-suomessa Jyväskylässä jos olisi helsingin veroinen suurkaupunki. Jyväskylä on yksi kärpäsen paska verrattuna Helsinkiin. Olen asunut Tokiossa 8 vuotta ja toki siihen verrattuna Helsinki ei ole mitään. Kyllä Suomessa Helsinki on suurkaupunki.
Eilen just narinkkatorilla katsoin edellä raahustavaa miestä, että siinä menee joku laitapuolen kulkija. Oli kumarassa likaisissa virttyneissä vaatteissa ja kengissä. Ohittaessa hänet katsoin, että se olikin Erkki Tuomioja.
Vierailija kirjoitti:
Ainoat työpaikat Helsingin keskustassa ovat kauppoja, ravintoloita ja baareja.
Unohdit asianajotoimistot ja tilitoimistot. Ei sieltä mitään suunnittelutoimistoja tai rakennusliikeitä löydy.
Vierailija kirjoitti:
Minä paljas jalkaisena stadilaisena inhoan keskustaa ja pysyn mielelläni laidalla
Kantakaupunki on sitä stadia. Kai sä sen tiesit stadilaisena? Pysy vaan siellä Haagan, Oulunkylän, Herttoniemen landella.
Vierailija kirjoitti:
Mää asun Tampereella ja mun seikkailut on ne kun lähen ostoksille ilman rillejä. Sitte kotona kattoo mitä tuli ostettua. Kerranki oli kissan herkkunappuloita kun olin luullut niitä karkeiksi.;)
Näyttäytyykö teillä Näsijärvi sinisenä? Rillien kanssa katsottuna.
Minustakin on aina mukavaa piipahtaa keskustassa. On mukavaa vain kävellä vailla päämäärää ja katsella kahvilla vaikkapa Starbucksin isojen ikkunoiden läpi kaduilla kulkevia ihmisiä.