Pk-seutulaisena rakastan käydä töissä Helsingin keskustassa. Jokainen työmatka on kuin joku suuri seikkailu!
Aina sellainen kutkuttava tunne kun suurkaupungin siluetti ilmestyy näkyviin. Hienoja vanhoja taloja, vilskettä ja upeaa maamme historiaa huokuvia monumentteja! Kesäisin sininen meri, vihreät puistot ja iloinen puheensorina kahviloiden terasseilla
<3<3
Kommentit (109)
On päinvastoin. Haluaisin rauhallisen paikan, kivan maiseman ja ettei tarvisi luulla että kaupungilla kävellessä narkkari tai vihainen toimistotäti hyökkää. t. Tampere
Vierailija kirjoitti:
Niin se on, jos Vantaalta tulee.
Länsiväylää saapuva kokee saman fiiliksen. Tapiola-Lauttasaari-Ruoholahti on maisemiltaan yksi hienoimpia teitä Suomessa ehdottomasti!
En kyllä kestäisi moista jännitystä. Onneksi hesoihin on yli 500 km ja kylän korkein rakennus on kolmikerroksinen.
Ihan vaan huomautuksena, eipä tuo meri ole Helsingin edustalla koskaan minulle sinisenä näyttäytynyt.
Mää asun Tampereella ja mun seikkailut on ne kun lähen ostoksille ilman rillejä. Sitte kotona kattoo mitä tuli ostettua. Kerranki oli kissan herkkunappuloita kun olin luullut niitä karkeiksi.;)
Ksi te nyt tajuatte että aloitus oli parodia kukkistätien ajattelusta?
Ainoat työpaikat Helsingin keskustassa ovat kauppoja, ravintoloita ja baareja.
Vierailija kirjoitti:
Ainoat työpaikat Helsingin keskustassa ovat kauppoja, ravintoloita ja baareja.
Juu, esim. Senaatintori on ihan täynnä alepoita ja ketjukuppiloita. Yhtään virastoa ei siellä löydy.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan huomautuksena, eipä tuo meri ole Helsingin edustalla koskaan minulle sinisenä näyttäytynyt.
Meri Helsingin edustalla näyttää sinisyytensä vain harvoille ja valituille. Sinä et kuulu heihin.
Tänäänkin ihanan harmaata ,liukasta ,tuulista ja sateista. Positiivista oli ettei yhtään kerjäläistä eikä muita hörhöjä näkynyt.
Kävin vuosia töissä Helsingin keskustassa, harmi, etten silloin lukenut tätä kommenttia, koska joka aamu oli helv...moinen stressi parkkipaikan löytämisestä ja töihin ehtimisestä ennen asiakasta, että saa valkoisen takin päälle ja koneen auki.
En kyllä kaipaa, mutta kyllä minäkin rakastan Stadia. Se on mukavan kompakti. Ei saasteita, ei törkeitä ruuhkia, rikollisuutta eikä epäsiisteyttä eikä kerjäläisiä. Kesälläkään ei ole liian kuuma.
Asuisin silti mieluummin Berliinissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meri Helsingin edustalla näyttää sinisyytensä vain harvoille ja valituille. Sinä et kuulu heihin.
Vain sinisissä mikkoalatalo-laseissa kulkeville.
Vierailija kirjoitti:
Asuisin silti mieluummin Berliinissä.
Suosittelen Tamperetta. Siellä pääsee samaan rappioromantiikan ja boheemin elämän tunnelmaan.
Helsinki on ihan kiva pikkukaupunki....
Vierailija kirjoitti:
Eikä Helsinki ole suurkaupunki.
Mutta nämä jotka tuosta väkivallasta höpöttää ei ole varmaan edes käynyt koko kaupungissa. Se on kuitenkin aika marginaalista ja samalla tavalla sitä on muuallakin yhtä paljon
Vierailija kirjoitti:
Suurkaupunki? Salli mun nauraa.
2 moottoritietä, 2 kehätietä, 2 rautatielinjaa, metroverkosto, ratikka, 3 satamaa(!!), 650000 asukasta (metropolialue 1,5 miljoonaa) jne.
Kyllä: Helsinki on ihan oikeasti suurkaupunki millä tahansa mittarilla eikä sitä poista se että jossain Vingustanissa on kaupungissa 15 miljoonaa ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 moottoritietä, 2 kehätietä, 2 rautatielinjaa, metroverkosto, ratikka, 3 satamaa(!!), 650000 asukasta (metropolialue 1,5 miljoonaa) jne.
Kyllä: Helsinki on ihan oikeasti suurkaupunki millä tahansa mittarilla eikä sitä poista se että jossain Vingustanissa on kaupungissa 15 miljoonaa ihmistä.
Helsingissä on suuremman kaupungin tuntua kuin monissa USA:n miljoonakaupungeissa, kiitos tiivimmän kaupunkirakenteen ja kehittyneemmän infrastruktuurin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asukasluvultaan Helsinki on Euroopan pääkaupunkien vertailussa just siinä puolessa välissä. Keskiarvo tässä on 660 000 asukasta.
Niin se on, jos Vantaalta tulee.