Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaa v_tuttaa tämä työnhakupakoite joka kuukaisi ja vaihtoehdot etsiä työpaikkaa loppumassakin!!!!

Vierailija
14.03.2024 |

kun ei ole mitään mistä hakisi töitä, rupeenko hakemaan kaupunginjohtajaksi tai Stubbin avustajaksi?

mulla on muutenkin alennettu tuo pakkovankeus eli työnhaku 2 kpl kuussa kun muilla se voi olla 4 kpl

mistä sitten "hakee" töitä kun ei ole työpaikkoja ja kaikki hemmetin rekrytointifirmat on käyty jo läpi?

tää on ihan sairas systeemi, jättäkää meidät työttömät rauhaan ja harrastamaan ruokajonoa! ja 

LISÄÄ RAHAA TYÖTTÖMYYTEEN!

Kommentit (219)

Vierailija
121/219 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaishoitajana säästän valtion rahoja 6000-7000€ kuukaudessa. Oma "palkka" rapiat 300€/kk, työaika 24/7. Työkkärin innosta piukea "valmentaja" soittelee tasaisin väliajoin ja patistelee laiskaa työllistymään. No olen viimeaikoina hakenut avustajiksi eri kansanedustajille sekä mm kaupunginjohtajaksi. Nokian pääjohtajan paikka kiinnostaa myös. Suomi romahtaa jos omaishoitajat lyövät hanskat tiskiin. Tekis yli 3 miljardia vuodessa. 

122/219 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähärin papereilla  aukeaa ties kuinka monta tuhatta työpaikkaa ja aikuiskoulutus kestää osa-aikaisena ehkä vuoden, puolitoista. Kaiken ikäiset saa töitä, koska näillä aloilla on hirvittävä pula työntekijöistä ja pahenee vain koko ajan. 

Miksi te aina jankutatte siitä lähihoitajan tutkinnosta? Onhan monella muullakin alalla työvoimapula, kuten laitoshuoltaja, siivooja, kokki, tarjoilija, ruokakaupan myyjä, sähköasentaja, LVI-asentaja, hitsaaja jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/219 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka säästää pitää niin tämä hallitus toimii typerästi ja lyhytnäköisesti.

Näillä toimilla asiat saadaan niin persiilleen että siitä Suomi ei nouse.

Tästä puuttuu järki ja vastuu.

124/219 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaishoitajana säästän valtion rahoja 6000-7000€ kuukaudessa. Oma "palkka" rapiat 300€/kk, työaika 24/7. Työkkärin innosta piukea "valmentaja" soittelee tasaisin väliajoin ja patistelee laiskaa työllistymään. No olen viimeaikoina hakenut avustajiksi eri kansanedustajille sekä mm kaupunginjohtajaksi. Nokian pääjohtajan paikka kiinnostaa myös. 

Sä voit alkaa kirjoittaa työhakemuksiin, että "mikäli tulen valituksi tehtävään, täytyy työnantajan joko järjestää minulle etätyömahdollisuus kotoa käsin tai sitten palkata lapselleni/läheiselleni kotiin lastenhoitaja/hoitaja työpäivien ajaksi.".

Vierailija
125/219 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä niin wítuttaa? Menen työmarkkinatorin sivuille ja valkkaan muutamat työtarjoukset sieltä. Työnantajien sähköposteihin lyhyt kökkö vapaa hakemus kirjoitusvirheineen, en edes laita nimeäni siihen ainoastaan spostiosoite.

Tohon menee alle 10 minaa.

126/219 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanottiin, että älä laita uutta hakemusta (vaikka eri työpaikka), että heillä on minun tiedot ja ilmoittavat kyllä jos töitä ilmaantuu.

Selitäpä tuo nyt sitten työkkärille, jos tyrkytän tuonne väkisin koko ajan itseäni, ne eivät varmasti palkkaa minua koskaan mihinkään, saan vain hankalan ihmisen maineen.

Minulla oli myös tuo sama joku 10v sitten. Olin kysynyt suullisesti kesätöitä paikasta X ja sain vastauksen, ettei ole tarvetta palkata kesätyöntekijöitä mutta he ottavat yhteyttä jos jotain tulee. Sitten parin kk päästä TE-toimisto käski hakea tuota samaa kesätyöpaikkaa, niin tuntui tosi nololta lähettää sinne työhakemus 

Vierailija
127/219 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sä et viitsisi enää hakea edes tuota naurettavaa kahta paikkaa kuukaudessa?

Mutta rahaa pitäisi saada lisää?

Ei minkäänlaista sympatiaa tuollaiselle kotona makaajalle.

Se hakeeko joku työtön paikkaa, jota ei ole mitään mahdollisuuksia saada, ei vähennä yhtään sinun tuskaa, että joudut heräämään 5 kertaa viikossa aikaisin aamulla puuduttavan ja sielun hitaasti näivettävän työn takia. 

Mä nousen kyllä ihan mielellään töihin, maksetaanhan tästä kuitenkin se 90t€ vuodessa.

Siitä riittää rahaa tehdä kaikenlaista perheen kanssa ja sijoituksiin menee kivasti kuukausittain.

En miellä tätä tuskaiseksi.

Vierailija
128/219 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tässä ehtii töihin mennä enää kun Pedon Merkin aika alkaa tänän vuonna jo tai viimeistään ensi vuonna?

Vierailija
129/219 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se hakeeko joku työtön paikkaa, jota ei ole mitään mahdollisuuksia saada, ei vähennä yhtään sinun tuskaa, että joudut heräämään 5 kertaa viikossa aikaisin aamulla puuduttavan ja sielun hitaasti näivettävän työn takia. 

Mä nousen kyllä ihan mielellään töihin, maksetaanhan tästä kuitenkin se 90t€ vuodessa.

Siitä riittää rahaa tehdä kaikenlaista perheen kanssa ja sijoituksiin menee kivasti kuukausittain.

Jos elämäsi on mukavaa, niin miksi sinuun mielentilaasi vaikuttaisi mitenkään se, hakeeko vai eikö joku työtön hae paikkoja, jota se ei voi mitenkään saada? Ei vaikuttaisi, jos sinulla ei olisi piilevää tuskaa.

Vierailija
130/219 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos elämäsi on mukavaa, niin miksi sinuun mielentilaasi vaikuttaisi miten

Ei ole muuta tuskaa, kuin se että tietää rahoittavansa tuilla eläviä.

Ärsyttäähän se, verorahoilla mieluummin rahoittaisin opetus- ja kasvatuspuolta, tai lasten mielenterveyden hoitoon laittaisin fyrkkaa enemmän.

Vierailija
131/219 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kieltää hakemasta uudelleen samaa paikkaa? Tilanne on voinut muuttua.

Niin. Aiemmin oikein mainitsivat asiasta. Uusi kierros vaan. Minua siis naurattaa nämä "mene töihin"- kommentit. Aamulla tuli juuri radiosta että meidän kaupungissa on yli 150 nuorta työtöntä, isommassa naapurikaupungissa yli tuhat työtöntä nuorta. Kaikkiaan meitä työttömiä on jotain alle kymmenentuhatta. Puoliso lähti juuri työharjoitteluun, työkkäri sen osoitti. Itse kun hän on käynyt monta kertaa kysymässä niin ei...meneehän siinä aika vaihteeksi. Saavat ilmaisen apulaisen joksikin aikaa.  Mut joo, ei kait mikään estä hakemasta samoihin paikkoihin kun ei muutakaan ole tarjolla. Nuorempana voisi etsiä isommalta alueelta, tosin sielläkin on ne omat työttömänsä... joten ollaan ja katellaan.

Vierailija
132/219 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ulkomaille ei kai voi hakea vai täydentyykö sillä työnhakuvelvoite?

Eräs työkkärin työntekijä sanoi että ulkomaille hakukin kelpaa, mutta en uskalla luottaa koska tuossa laitoksessa kaikki on niin virkailijakohtaista ja lisäksi Kela saattaakin olla pahimmassa tapauksessa eri mieltä ja jää rahat saamatta.

Nykyinen työkkärin "oma henkilö" (vai mikä liekään) on niin veemäinen tyyppi että luotan vielä vähemmän.

Vierailija
133/219 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähärin papereilla  aukeaa ties kuinka monta tuhatta työpaikkaa ja aikuiskoulutus kestää osa-aikaisena ehkä vuoden, puolitoista. Kaiken ikäiset saa töitä, koska näillä aloilla on hirvittävä pula työntekijöistä ja pahenee vain koko ajan. 

Miksi te aina jankutatte siitä lähihoitajan tutkinnosta? Onhan monella muullakin alalla työvoimapula, kuten laitoshuoltaja, siivooja, kokki, tarjoilija, ruokakaupan myyjä, sähköasentaja, LVI-asentaja, hitsaaja jne

Eikä kaikista millään ole lähäreiksi vaikka kuinka itkettäisiin alan työvoimapulaa. 

En osaa kohdata ihmisiä kovin empaattisen oloisesti ja se on jo yksi juttu, mutta todennäköisesti puolet lähärin töistä on sellaisia että oksennan jos joudun yrittämään niiden tekemistä.

Vierailija
134/219 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaishoitajana säästän valtion rahoja 6000-7000€ kuukaudessa. Oma "palkka" rapiat 300€/kk, työaika 24/7. Työkkärin innosta piukea "valmentaja" soittelee tasaisin väliajoin ja patistelee laiskaa työllistymään. No olen viimeaikoina hakenut avustajiksi eri kansanedustajille sekä mm kaupunginjohtajaksi. Nokian pääjohtajan paikka kiinnostaa myös. Suomi romahtaa jos omaishoitajat lyövät hanskat tiskiin. Tekis yli 3 miljardia vuodessa. 

Siis voiko työtön olla omaishoitaja? Minulle joskus sanottiin että ei voi ilman että lähtee työttömyyskorvaus. En sitten alkanut, läheinen saa avun eri paikoista, käyköhän neljästä eri firmasta porukkaa hänellä. Yksi ns. hoitaa asiota, yksi järjestää ruokailut, yksi huolehtii terveyden ja lääkityksen, yksi siivoaa...olisin joutanut kyllä, läheinen ei vaadi edes käyntiä joka päivä välttämättä, olisi käynyt hyvin minulle kun on mökki siinä lähellä. No, minä käyn mökillä, muut hoitaa hommat, käyn vaan kylässä. Sopii se näinkin mutta kalliiksi tulee.

Vierailija
135/219 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka säästää pitää niin tämä hallitus toimii typerästi ja lyhytnäköisesti.

Näillä toimilla asiat saadaan niin persiilleen että siitä Suomi ei nouse.

Tästä puuttuu järki ja vastuu.

Porvarihallitus toimii ihan odotetusti. Useimmat heistä eivät ikinä olleet oikeissa töissä. Heille työttömät ovat yhtä massaa ja kun eivät osaa tehdä mitään työllisyyttä edistäviä ja työttömyyttä vähentäviä oikeasti vaikuttavia ratkaisuja, he leikkaavat, eivät tietenkään omilta hyvätuloisilta kannattajiltaan vaan pienituloisimmilta. Koska koulutus ja työmahdollisuuksien luominen maksaa eikä niitä noin yksinkertainen porukka pysty toteuttamaan. Periaatteesta en etsi itse yhtään töitä enää kun ei ole pakko. Ja on meillä liian paljon jo nuoria ilman työtä ja tulevaisuutta. Anna työpaikkani heille.

Vierailija
136/219 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae opiskelemaan! Mene töihin paikkakunnalle missä niitä on!! Työttömänä EI tarvitse olla, jos on valmis muuttamaan/tekemään sitä työtä, mitä on tarjolla.

Vierailija
137/219 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ulkomaille ei kai voi hakea vai täydentyykö sillä työnhakuvelvoite?

Hakuvelvoite koskee omaa työnhakualuetta. Jos on valmis muuttamaan jonnekin perähikiälle niin sitten voi hakea.

Vierailija
138/219 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoshuoltajaksi pääsee. En ymmärrä sitä, jos ei työnteko kelpaa. Työttömien avustukset ei kuitenkaan tule tyhjästä, vaan toisten verorahoista.

Vierailija
139/219 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä valmistui tylttömäksi ja alkoi hakemaan mitä vaan, mitä Voi tehdä. Pääsi lähikauppaan kassalle, tuuhka-apulaiseksi. 3 krt viikossa 3 h kerralla. Siitä sitten alkoi tekemään keikkaa 2 muussakin kaupassa ja tänä päivänä on keskon pääkonttorilla, vakivirasss.

Toinen alkoi opisjeluiden aikana tekemään aamiaistöitö hotellissa. Heti valmistumisen jälkeen vakipaikka pääkonttorilla , kummallakin koulutusta vastaava työ

Vierailija
140/219 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että ne tuilla elävät saattavat joskus sinuakin hoitaa vanhainkodissa tai olla koulussa lastesi opettajia. Että vähän voisit myös kunnioittaa muitakin ihmisiä etkä tuijottaa vain omaa napaasi.

Ja mitä tulee tuohon, että haluaisit laittaa lisää rahaa lasten mielenterveyteen, niin tuliko mieleen että työttömilläkin voi ola lapsia. Se miten heidän vanhempiaan kohdellaan yhteiskunnassa niin taloudellisesti kuin muullakin tavalla vaikuttaa myös lapsiin.. Ja kyykyttämisellä ja vanhempien huonolla kohtelulla ei ainakaan näiden lasten mielenterveyttä paranneta, pikemminkin päinvastoin. Juuri sillä tavalla mielenterveysongelmien hoitoon joudutaan laittaamaan jatkossa vain lisää rahaa valtiion verorahoista niin lasten kuin aikuisten kohdaalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme