Alkaa v_tuttaa tämä työnhakupakoite joka kuukaisi ja vaihtoehdot etsiä työpaikkaa loppumassakin!!!!
kun ei ole mitään mistä hakisi töitä, rupeenko hakemaan kaupunginjohtajaksi tai Stubbin avustajaksi?
mulla on muutenkin alennettu tuo pakkovankeus eli työnhaku 2 kpl kuussa kun muilla se voi olla 4 kpl
mistä sitten "hakee" töitä kun ei ole työpaikkoja ja kaikki hemmetin rekrytointifirmat on käyty jo läpi?
tää on ihan sairas systeemi, jättäkää meidät työttömät rauhaan ja harrastamaan ruokajonoa! ja
LISÄÄ RAHAA TYÖTTÖMYYTEEN!
Kommentit (219)
Vierailija kirjoitti:
Lähärin papereilla aukeaa ties kuinka monta tuhatta työpaikkaa ja aikuiskoulutus kestää osa-aikaisena ehkä vuoden, puolitoista. Kaiken ikäiset saa töitä, koska näillä aloilla on hirvittävä pula työntekijöistä ja pahenee vain koko ajan.
Mutta kun ei tietenkään käy. Koska en tykkää työstä, en tykkää siitä, en voi, ei oo mun juttu ja niin päin pois. Onko sun juttu nukkua sillan alla? Entä solukämpässä? Koska mun juttu ei ole maksaa veroja, jotta sinä voit nirsoilla ja valita ettei tuokaan työnkuva oikeen huvita. Tuet ja niillä katettavat olosuhteet on välttämätöntä saada niin alas, että a) mikä tahansa palkka on parempi ja b) ylitetään kynnys tämän nirsoilun suhteen, mikä tahansa työ on parempi kuin joutua tuen varaan. Koska harva meistä muistakaan on unelma-alalla ja voi välttää tylsiä tai epämukavia töitä, hyvin kaukana siitä suurin osa. Silti sinne töihin vain mennään, koska aikuisen kuuluu ottaa
Pitää olla vaihtoehto lähärille. Mun kaltaiset ihmiset olisivat alalle pakotettuina vaaraksi potilaille.
Pk seudulla on menty siihen, että matalapalkka-aloilla on vain pari ulkoistettua firmaa, jotka hoitavat rektyn, että ei ole ikään kuin muutama paikka, mitä työtä voi hakea, kun kaikki firmat ovat ulkoistaneet työhakunsa näihin samoihin paikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Pk seudulla on menty siihen, että matalapalkka-aloilla on vain pari ulkoistettua firmaa, jotka hoitavat rektyn, että ei ole ikään kuin muutama paikka, mitä työtä voi hakea, kun kaikki firmat ovat ulkoistaneet työhakunsa näihin samoihin paikkoihin.
Mulle sanottiin, että älä laita uutta hakemusta (vaikka eri työpaikka), että heillä on minun tiedot ja ilmoittavat kyllä jos töitä ilmaantuu.
Selitäpä tuo nyt sitten työkkärille, jos tyrkytän tuonne väkisin koko ajan itseäni, ne eivät varmasti palkkaa minua koskaan mihinkään, saan vain hankalan ihmisen maineen.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin hakemaan sinne kaupunginjohtajaksi, niin näyttää moni muukin tehneen ainakin Oulun kaupunginjohtajahaussa:
https://www.munoulu.fi/kaupunki/26-henkiloa-haki-oulun-kaupunginjohtaja…
Heh, peruskoulupohjalta koittaa yks ja toinen on puutarhuri 🤣🤣🤣.
No mikäänhän ei kiellä hakemasta tuollaista, mutta sitä hakemusta ei välttämättä hyväksytä velvoitehauksi selvän alikoulutuksen vuoksi. Kyselin tätä omalta te-yht.henkilöltäni ja hän sanoi että sellaiset hyväksytään mihin on edellytyksiä koulutuksen tai työkokemuksen puolesta.
Mutta itsellä ei olis pokkaa hakea tuollaisiin virkoihin.
"Raportin karua kertomaa: Sipilän aktiivimalli kuritti pahiten iäkkäämpiä työttömiä - TE-toimistojen työntekijöiltä kovat moitteet
Aktiivimallin leikkuri osui erityisesti vanhimpiin työttömiin: yli 55-vuotiaista työttömistä päiväraha pieneni noin puolella."
Orpon aktiivimalli:
Eli sä et viitsisi enää hakea edes tuota naurettavaa kahta paikkaa kuukaudessa?
Mutta rahaa pitäisi saada lisää?
Ei minkäänlaista sympatiaa tuollaiselle kotona makaajalle.
Petteri Orpon nuuka nelikko patistaa työttömiä, laittaa Suomen matokuurille ja on oikeistolaisin hallitus sitten sotien.
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään se, ettei oman koulutuksen töitä ole ei poista työnhakuvelvollisuutta.
https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2021/2021137999
Ihmisillä on myös velvollisuuksia.
Nykyäään valitettavasti suurin osa työttömistä olettavat, ettei heillä ole kuin oikeuksia.
Valitetaan max. neljästä hausta kuukaudessa ja sitä vastaan saa 580€ rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähärin papereilla aukeaa ties kuinka monta tuhatta työpaikkaa ja aikuiskoulutus kestää osa-aikaisena ehkä vuoden, puolitoista. Kaiken ikäiset saa töitä, koska näillä aloilla on hirvittävä pula työntekijöistä ja pahenee vain koko ajan.
Mutta kun ei tietenkään käy. Koska en tykkää työstä, en tykkää siitä, en voi, ei oo mun juttu ja niin päin pois. Onko sun juttu nukkua sillan alla? Entä solukämpässä? Koska mun juttu ei ole maksaa veroja, jotta sinä voit nirsoilla ja valita ettei tuokaan työnkuva oikeen huvita. Tuet ja niillä katettavat olosuhteet on välttämätöntä saada niin alas, että a) mikä tahansa palkka on parempi ja b) ylitetään kynnys tämän nirsoilun suhteen, mikä tahansa työ on parempi kuin joutua tuen varaan. Koska harva meistä muistakaan on unelma-alalla ja voi välttää tylsiä tai epämukavia töitä, hyvin kaukana siitä suurin osa. Silti sinne
No tämä juuri. Lähärin työ ei ole rakettitiedettä. Kyse ei ole ydinfysiikasta. Jokainen pystyy siihen (työnkuvia on niin paljon) ja oppii työt kun vain viitsii. Sen sijaan, että ihmisen tarvitsisi ryhdistäytyä tai kehittää itseään ja osaamistaan, laittaa itsensä ottamaan vastuuta ja pärjäämään, alkaa aina tämä selittely. Mun kaltainen ei voi sitä eikä tätä, en pysty tuohonkaan, enkä kestä sitä enkä halua tätä, olisin sellainen ja tällainen lapsille ja vanhuksille myös. Ei. Et sinä ole kun otat sen asenteen, että olet töissä ja työtehtävät hoidetaan asiallisesti tykkäsi niistä tai ei, jos siis palkan mielii saada. Ja jos et palkkaa saa, saat niin pienen tuen, että vaihtoehto on esim. solukämppä. Kummasti löytyy motivaatiota hoitaa työt aaiallisesti kun on pakko ja huonosti hoidetusta työstä ikävä seuraus. Työelämässä ollessa on sitten varaa alkaa viilaamaan työnkuvaa mieltymysten mukaan ja hakea itselle mielekkäitä paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juuri tuli meille hakemus "mitään en oikein osaa, en ole sosiaalinen, työmatka on pitkä, jne."
Tämmösiä työnhakijoita on aika iso osa
On tietenkin koska pitää hakea työpaikkoja tietty määrä kuukaudessa. Selväähän se on.
Niin, noin ajattelee suurin osa työttömistä, hakee paikkoja, koska on pakko.
Pieni osa hakee töitä sen takia, että työllistyisi.
No tämä juuri. Lähärin työ ei ole rakettitiedettä. Kyse ei ole ydinfysiikasta. Jokainen pystyy siihen (työnkuvia on niin paljon) ja oppii työt kun vain viitsii. Sen sijaan, että ihmisen tarvitsisi ryhdistäytyä tai kehittää itseään ja osaamistaan, laittaa itsensä ottamaan vastuuta ja pärjäämään, alkaa aina tämä selittely. Mun kaltainen ei voi sitä eikä tätä, en pysty tuohonkaan, enkä kestä sitä enkä halua tätä, olisin sellainen ja tällainen lapsille ja vanhuksille myös. Ei. Et sinä ole kun otat sen asenteen, että olet töissä ja työtehtävät hoidetaan asiallisesti tykkäsi niistä tai ei, jos siis palkan mielii saada. Ja jos et palkkaa saa, saat niin pienen tuen, että vaihtoehto on esim. solukämppä. Kummasti löytyy motivaatiota hoitaa työt aaiallisesti kun on pakko ja huonosti hoidetusta työstä ikävä seuraus. Työelämässä ollessa on sitten varaa alkaa viilaamaan työnkuvaa mieltymysten mukaan ja hakea itselle mielekkäitä paikkoja.
Söpöä uskoa, ettei ihmisillä ole ns bottom linea. Lähärin työstä pääsisi äkkiä pysyvästi pois laiminlyömällä tai vahingoittamalla jotakuta, mutta parempi kaikille, ettei siihen tarvitse mennä, eikö? Ja kyllä, olen työssä, aina ollut ja hoidan nekin hommat asiallisesti, joista en tykkää. Työni ei myöskään ole ydinfysiikkaa. Tätä syteen tai saveen -asennetta vaan ei voi käyttää ihmisläheisiin ammatteihin hyvällä tuloksella, parempi valita niihin ne, joille se ei ole täysin luonteen vastaista. Siis jos nyt ylipäätään kukaan enää välittää potilaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juuri tuli meille hakemus "mitään en oikein osaa, en ole sosiaalinen, työmatka on pitkä, jne."
Tämmösiä työnhakijoita on aika iso osa
No, tähän on tultu. Itse en puolestaan pääse edes haastatteluihin 20 vuoden työkokemuksella , 100% korvattaviudella yliopistotutkinnolla, koska olen +50-vuotias
Tuo ei ole mikään este.
Sinulla/sinussa on jokin muu, mikä estää saamasta paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Mene TÖI-HIN.
Etkö tajua että ap hakenut töitä eikä ole saanut.
Vierailija kirjoitti:
En ota kantaa tuohon työnhakuvelvoitteeseen, mutta kerro ihmeessä mistä sitä rahaa tulisi työttömille lisää tässä valtion taloustilanteessa? Lisää velkaako pitäisi ottaa, että teille saataisi tukia korotettua, jotta jaksatte makoilla sohvalla ja spämmätä vauvapalstalla.
Miksi oletat että työtön makoilisi sohvalla??
Vierailija kirjoitti:
Mene TÖI-HIN.
Ei töihin mennä, niihin päästään, jos päästään. Läheskään kaikille ei riitä töitä eikä tule koskaan riittämään. Lisääntyvän automaation myötä tulevaisuudessa on vielä suurempi joukko ihmisiä, joille ei ole töitä.
Vierailija kirjoitti:
Eli sä et viitsisi enää hakea edes tuota naurettavaa kahta paikkaa kuukaudessa?
Mutta rahaa pitäisi saada lisää?
Ei minkäänlaista sympatiaa tuollaiselle kotona makaajalle.
Se hakeeko joku työtön paikkaa, jota ei ole mitään mahdollisuuksia saada, ei vähennä yhtään sinun tuskaa, että joudut heräämään 5 kertaa viikossa aikaisin aamulla puuduttavan ja sielun hitaasti näivettävän työn takia.
Etkö sä AP voi hakeutua töihin vaikka siivoojaksi tai ruokakauppaan myyjäksi? Ruokakaupoissa on aina työvoimapula.
Mutta kun ei tietenkään käy. Koska en tykkää työstä, en tykkää siitä, en voi, ei oo mun juttu ja niin päin pois. Onko sun juttu nukkua sillan alla? Entä solukämpässä? Koska mun juttu ei ole maksaa veroja, jotta sinä voit nirsoilla ja valita ettei tuokaan työnkuva oikeen huvita. Tuet ja niillä katettavat olosuhteet on välttämätöntä saada niin alas, että a) mikä tahansa palkka on parempi ja b) ylitetään kynnys tämän nirsoilun suhteen, mikä tahansa työ on parempi kuin joutua tuen varaan. Koska harva meistä muistakaan on unelma-alalla ja voi välttää tylsiä tai epämukavia töitä, hyvin kaukana siitä suurin osa. Silti sinne töihin vain mennään, koska aikuisen kuuluu ottaa vastuu elämästään itse.