Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaa v_tuttaa tämä työnhakupakoite joka kuukaisi ja vaihtoehdot etsiä työpaikkaa loppumassakin!!!!

Vierailija
14.03.2024 |

kun ei ole mitään mistä hakisi töitä, rupeenko hakemaan kaupunginjohtajaksi tai Stubbin avustajaksi?

mulla on muutenkin alennettu tuo pakkovankeus eli työnhaku 2 kpl kuussa kun muilla se voi olla 4 kpl

mistä sitten "hakee" töitä kun ei ole työpaikkoja ja kaikki hemmetin rekrytointifirmat on käyty jo läpi?

tää on ihan sairas systeemi, jättäkää meidät työttömät rauhaan ja harrastamaan ruokajonoa! ja 

LISÄÄ RAHAA TYÖTTÖMYYTEEN!

Kommentit (219)

Vierailija
81/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos alkaisit yrittäjäksi ja työllistäisit itse itsesi? 

Vierailija
82/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae opiskelemaan, jos et työllisty nykyisellä koulutuksella.

Eipä kannata enää kun hallitus oikoo poistaa aikuiskoulutustuen. Itse ehdin onneksi jo valmistumaan uuteen ammattiin. Mutta eipä silläkään näytä töitä saavan, vaikka oli työvoimakoulutus.

Aina kannattaa kouluttautua, jos se auttaa työllistymään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene TÖI-HIN. 

totta tee niin. se miksi et pääse minnekään,kysy syy ellet itse tajua,korjaa syyt, jo  alkaa pelittää duunit. oma syy . töitä on,ulkomailta pitää tuotattaa sakkia kun te ette niitä tee. ja ihanaa kun on rahaaa hoitaa asioita ja elää eikä vain pysytellä hengissä

Vierailija
84/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa voi perustaa yrityksen ja ryhtyä rikkaaksi. Miksi työttömät tyytyvät valittamaan, kun pari lomaketta täyttämällä voi saada jättitulot?

Muistelen, että Rydman ei ole saanut tuomiota, koska esitutkinnassa selvisi, että väitettyjä asioita ei ole tapahtunut.

Tähän sellainen korjaus että Rydman ei saanut siksi syytettä, ja siten ei myöskään tuomiota, koska epäillyt rikokset olivat vanhentuneet. Eli esitutkinnassa ei selvinnyt etteikö niitä olisi tapahtunut. Ja jos useat eri henkilöt kertoo yhden henkilön käytöksestä samalla tavalla toisistaan riippumatta, niin silloin kyllä suurella todennäköisyydellä käytös on kerrotun kaltaista. T. Ohis

Vierailija
85/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti millaista OSAAMISTA sinulla on tarjottavana työnantajille ja tuo sitä esille. 

Vierailija
86/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota kantaa tuohon työnhakuvelvoitteeseen, mutta kerro ihmeessä mistä sitä rahaa tulisi työttömille lisää tässä valtion taloustilanteessa? Lisää velkaako pitäisi ottaa, että teille saataisi tukia korotettua, jotta jaksatte makoilla sohvalla ja spämmätä vauvapalstalla.

Itse olen ihmetellyt suuresti sitä keskustelua osa-aikaisen työn suojaosan poistamisesta sovitellussa työttömyyspäivärahassa.

Porukka ei ymmärrä, että työttömyysvakuutusmaksu on nimenomaan sitä: vakuutusmaksu. Korvaus on korvaus siitä, ettei yhteiskunta ole pystynyt järjestämään työtä. Jos silloin käyt kuitenkin osa-aikaisessa työssä niin miksi ihmessä olisit tältä ajalta oikeutettu työttömyyskorvaukseen. Porukka sanoo, ettei kannata mennä osa-aikaiseen työhön kun ei siitä jää mitään käteen kun tuet pienenee. Ihan kuin se työttömyyskorvaus olisi joku saavutettu etu, ikään kuin kansalaispalkka, jonka päälle voi sitten jotain puuhata jos haluaa enemmän kulutusvaraa. Ei ole, se on korvaus työttömyydestä!!

Vierailija
87/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain vakiohakemuksellani kuukaudessa 300 työpaikkaa, pääsin 10 haastatteluun ja sain 2 työtarjousta. Kas näin!

Vierailija
88/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti työn hakeminen on  nykyään todella helpppoa, kun sen voi tehdä sähköisesti. Ja itse kirjoittelen tätä kirjaston tietokoneella, eli omaa nettiyhteyttäkään ei tarvitse.

valtiolle.fi

mol.fi

Nuo sivustot ovat ihan helppoja työnhaun suhteen ja lisää löytyy kyllä, Duunitori, Rekrytointi.com jne. Tosin samat ilmoitukset toistuvat monilla näistä, mutta haettavaa löytyy silti.

Hakeminen ei ole mikään ongelma, sen sijaan haastatteluvaiheeseen saakka pääseminen  on.

Mikä on siis aloittajan  ongelma? Tietoteknisten taitojen puute, vai mikä?

Työn saaminen ON vaikeaa, sen myönnän, varsinkin jos syntymävuosi on ns. väärä, mutta se itse työn hakeminen, se on todella helppoa.

En siis ymmärrä aloittajan ongelmaa lainkaan.

Vierailija
89/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei oo kukaan ollu työkkäristä yhteydessä varmaan vuoteen eikä oo tarvinnu hakea mitään paikkoja. Varmaan unohtaneet mun olemassaolon. Eipä kyllä haittaa kun rahaa kuitenki tulee 

Vierailija
90/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoden syyskuussa pakkohaku loppuu. Sitä odotellessa tehtailen avoimia hakemuksia satunnaisten firmojen avoimeen yhteydenottoon.

Vierailija
91/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti työn hakeminen on  nykyään todella helpppoa, kun sen voi tehdä sähköisesti. Ja itse kirjoittelen tätä kirjaston tietokoneella, eli omaa nettiyhteyttäkään ei tarvitse.

valtiolle.fi

mol.fi

Nuo sivustot ovat ihan helppoja työnhaun suhteen ja lisää löytyy kyllä, Duunitori, Rekrytointi.com jne. Tosin samat ilmoitukset toistuvat monilla näistä, mutta haettavaa löytyy silti.

Hakeminen ei ole mikään ongelma, sen sijaan haastatteluvaiheeseen saakka pääseminen  on.

Työn saaminen ON vaikeaa, sen myönnän, varsinkin jos syntymävuosi on ns. väärä, mutta se itse työn hakeminen, se on todella helppoa.

Samaa mieltä muuten, mutta kyllä monelle on henkisesti raskasta kun hakee ja hakee mutta ei millään työllisty. 

Vierailija
92/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

valtiolle.fi

mol.fi

Ongelma tulee siinä että on haettava paikkoja mihin ei ole realistiset mahdollisuudet päästä. 

Vierailija
93/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim mol.fi Helsingissä on nyt avoimina työpaikkoina sähköauton taksinkuljettaja, F2F varainhankkija, myyntiedustaja, siivooja sekä vartija (johon erittäin lyhyt vartijakurssi vaatimuksena). 

Uskon, että sinulla on hyvät mahdollisuudet päästä tuollaisiin vaikkei olisi minkäänlaista koulutusta. Ja riippuen koulutuksestasi tietysti lisäksi voit hakea oman alan töihin. Ymmärrän, että työttömyys ja jatkuvaa työnhaku voi tuntua turhauttavalta rankalta ja masentavalta, mutta kannustan positiiviseen ajatteluun ja yritteliäisyyteen. 

Vierailija
94/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laajenna hakualuettasi koko maan rajojen sisäpuolelle ja tarvittaessa ulkopuolelle. Mukavan ja leppoisan kotikuntaoleskelun aika on ohi.

Huonosti olet asioista perillä, sillä täysin päinvastoinhan tuo tilanne nykyisin on! Kuntakokeilu nimensä mukaisesti vaatii pysymään omalla paikkakunnalla hälytysvalmiudessa 24/7 siltä varalta, jos kuntakokeilutätilllä on asiaa, niin kunnantalolle pitää salamana singahtaa. Entisajan valtakunnallinen työvoimatoimisto oli se, joka tarjosi työpaikkoja ihmisille, ihan palkkatöitä, eikä mitään huuhaata. Ei sellaista laitosta ole ollut enää olemassakaan sitten vuosituhannen vaihduttua. Tämä nykyinen laitos on ihan käsittämätön, mitään tuottamaton byrokratiahärdelli. Päivitä tietosi.

Vierailija
95/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei oo kukaan ollu työkkäristä yhteydessä varmaan vuoteen eikä oo tarvinnu hakea mitään paikkoja. Varmaan unohtaneet mun olemassaolon. Eipä kyllä haittaa kun rahaa kuitenki tulee 

Olen ymmärtänyt että on yleistä se et "unohdetaan" piilotyöttömät ja nämä toivottomat tapaukset sekä joitakin vähemmistön edustajia. Tietenkin kiistävät asian ja vetoavat resurssien puutteisiin.

Vierailija
96/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juuri tuli meille hakemus "mitään en oikein osaa, en ole sosiaalinen, työmatka on pitkä, jne."

Tämmösiä työnhakijoita on aika iso osa 

Ai, minkäslaisia töitä olisi tarjolla ja millä palkalla? Kiinnostaa, voin aloittaa vaikka heti jos täytän kriteerit. (En toki pidätä hengitystä odottaessani tarkempia tietoja.) 

Perusmyyjän töitä kaupassa. Kaupan alan TES 

Vierailija
97/219 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä pääse perusmyyjäksikään, jos ei ole nuori opiskelija.  Sitä ei suoraan sanota, mutta ilmoituksessa lukee, että työt alkaa 1.6. ja 3 kk:n määräaikaisuuden jälkeen on mahdollisuus jatkaa syksyllä tuntityöntekijänä. 

Vierailija
98/219 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä pääse perusmyyjäksikään, jos ei ole nuori opiskelija.  Sitä ei suoraan sanota, mutta ilmoituksessa lukee, että työt alkaa 1.6. ja 3 kk:n määräaikaisuuden jälkeen on mahdollisuus jatkaa syksyllä tuntityöntekijänä. 

Mä aikoinani, pari vuotta sitten, laitoin muutaman kerran hakemuksen paikalliseen S-ryhmään tyyliin "vaikka hyllyjen täyttöä, kaikki työvuorot käy", ei pääse edes haastatteluun koska ikää siinäkin vaiheessa oli jo 55+. 

Vierailija
99/219 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa ihan järjettömän tyhmä ja yksinkertainen olla jos ei mistään saa töitä. Epäpäteviä sijaisiakin palkataan nykyään ties minne ja kouluttautuminen ylipäätään amistasolla on nopeaa. Jos ei kelpaa vanhustyöhön, varhaiskasvatukseen, postiin, varastotyöhön, tarjoilijaksi tai edes puhelinmyyntiin niin herää kysymys mikä vika sinussa on. Oletko kehitysvammainen? Silloin sen vielä ymmärtää. 

Vierailija
100/219 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin poliitikot ja työmarkkinaosapuolet ovat kiinni vanhan teollisuusyhteiskunnan normeissa ja käytännöiissä, työntekijät joutuvat taistelemaan epävarmuuuden ja heille työnantajiin nähden epäedullisen riiippuvuusduhteen kanssa. Globaalin kasvutalouden piirissä työskentelevät ovat jo pitkäään tunteneet nahoissaan työn tuottavuuden kasvattamisen pakon. Jatkuvaa tuottavuuden paranemista pyritään samaaan aikaan mahdollisimman pienellä ihmisjoukolla niin, että työntekijät pusketaaan samassa ajassa tuottamaan enemmän tulosta. Tuottavuuuden rajat ovat kuitenkin tulleet vastaan, ja palveluyhteiskuntaan siirtyminen on tarkoiittanut työn tuottavuuden kasvun hidastumista.Kun työllisyysaste laskee ja työn tuottavuuus ei parane, myös hyvinvointivaltion rahoiituspohja natisee - etenkin kun julkisten palvelujen kustannustaso nousee. Palveluissa tarvittavan ihmistyön kallistuminen johtuu siitä, että tavaratuotannon tuotttavuus kasvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä