Alkaa v_tuttaa tämä työnhakupakoite joka kuukaisi ja vaihtoehdot etsiä työpaikkaa loppumassakin!!!!
kun ei ole mitään mistä hakisi töitä, rupeenko hakemaan kaupunginjohtajaksi tai Stubbin avustajaksi?
mulla on muutenkin alennettu tuo pakkovankeus eli työnhaku 2 kpl kuussa kun muilla se voi olla 4 kpl
mistä sitten "hakee" töitä kun ei ole työpaikkoja ja kaikki hemmetin rekrytointifirmat on käyty jo läpi?
tää on ihan sairas systeemi, jättäkää meidät työttömät rauhaan ja harrastamaan ruokajonoa! ja
LISÄÄ RAHAA TYÖTTÖMYYTEEN!
Kommentit (219)
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt puoli vuotta hakenut ihan hulluna töitä. En pääse edes haastatteluihin. Ikä 50+ ja akateeminen koulutus. Jokaiseen paikkaan on ollut vähintään 60 hakijaa, yleensä yli sata. Alkaa tosissaan syömään itsetuntoa jatkuva hylkäys. En saa hanttihommiakaan, ilmeisesti koska ikä ja koulutus. Nyt kun lapsikorotus häipyy työmarkkinatuesta, en tajua miten selvitään. Kaikki kulutus on minimissä ja olen myynyt tavaraa kirpparilla, mutta kohta myytävätkin loppuu. Että just joo, kauhea työvoimapula vallitsee.
Mikä ala? Mikset perusta omaa toiminimeä? Oletko ilmoittautunut kaikkien alueesi koulujen sijaislistalle? Nykyään kelpaa liki kuka vaan.
Mikä sinulla estää työnsaannin? Monen vuoden työttömyyden jälkeen bongasin vuorotteluvapaan sijaisuuden supermarketissa ja satuin saamaan paikan. Tarjosivat sijaisuuden jälkeen vakkaripaikkaa, nyt olen ollut 2v tuolla töissä.
Sote-alalla on töitä jokaiselle halukkaalle. Jos tosissasi haluat töihin, hoida itsesi sinne.
Vierailija kirjoitti:
Sote-alalla on töitä jokaiselle halukkaalle. Jos tosissasi haluat töihin, hoida itsesi sinne.
Ja kaikistahan on sote-alalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikistahan on sote-alalle.
Kyllä, kaikista työttömistä on.
Tästä on täällä väännetty sen tuhannen kertaa että haluatko omaa lastasi/vanhempaasi hoitavan jonkun joka ei todella yhtään sovi alalle, empatiakyvyttömän, vuorovaikutustaidottoman.
Porukka huutaa kilpaa "mikset ala yrittäjäksi". Tänään oli YLEn txtTVssä uutinen, että konkurssien määrä lisääntynyt viime vuodesta, (tänään 2 rakennusalan firmaa konkkaan). Kertokaa hyvä yritysala idea, mikä EI olisi vuoden sisällä konkassa (verotuksen takia) ja niskassa kauheat velat??? Helppo se täällä on huudella työttömille, että menkää töihin. Missä niitä hallituksen "lupaamia" KOKOAIKAISIA töitä on???? Itse olen vuosia hakenut Hanko-Utsjoki välillä töitä, eikä ole tärpännyt. Viime viikolla laitoin Ruotsiin hakemuksia, saas nähdä tärppäiskö sieltä minun ikäiselle (myös +50) hommia.
Oulun kaupunginjohtajan paikkaa haki kuulemma ilahduttavan paljon ihmisiä. Joukossa oli kokkeja, somevaikuttajia ja muita alalle pätevöityneitä.
Työnhakupakko on ministeriöiden pullamössä-talousnastien keksintöä. On niin kiva potkia työttömiä päähän, kun on itse saanut isopalkkaisen eläkeviran suhteilla ja jäsenkirjalla. Nyt persutkin ovat päässet mukaan tähän potkimiseen. Kovasti tuntuu olevan kiinnostavaa ja kivaa hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitan kyllä suurinta osaa ihmisistä, mutta on tullut elämäni aikana nähtyä kaikenlaisia ihmisiä, joten en voi sanoa, että kaikki kunnioitusta ansaisisivat. Se on ikävää, että työttömille syntyy lapsia ja nämä tilanteeseen syyttömät pienet joutuvat jo lapsuudestaan tutustumaan köyhyyteen ja monesti vanhempien alkoholismiin.
Kyllä vastuu elatuksesta on aikuisilla, järjestää sellainen itselleen, sekä mahdollisille lapsilleen.
Voi että mä niin toivon että karma iskee tuohon yllä kirjoittavaan. Toivon ihan tosissani, vaikka yleensä kyllä olen ystävällinen ihminen. Missä helkkarin pumpulissa nämä ihmiset elää, jotka kuvittelee kaikkien työttömien olevan alkoholisoituneita ja olleen ikänsä köyhiä??!!
Tuskin kukaan luulee, että kaikki työttömät on aina olleet työttömiä.
Mutta on tuossa aivan selkeä pointti, että aikuinen ihminen on vastuussa omasta toimeentulostaan.
-eri
AY-pomot pelkäävät hillotolppiensa puolesta, jokainen saa yli 20k€/kk palkkaa
Vierailija kirjoitti:
Mene TÖI-HIN.
Moni työtön menisi jos niitä olisi tarjolla, olen 1,5v hakenut, ollut 2 haastattelua, vain sijaisuuksia olisi mutta ei kuulunut niistäkään mitään. Voit lopettaa mene töihin jauhamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sä et viitsisi enää hakea edes tuota naurettavaa kahta paikkaa kuukaudessa?
Mutta rahaa pitäisi saada lisää?
Ei minkäänlaista sympatiaa tuollaiselle kotona makaajalle.
Se hakeeko joku työtön paikkaa, jota ei ole mitään mahdollisuuksia saada, ei vähennä yhtään sinun tuskaa, että joudut heräämään 5 kertaa viikossa aikaisin aamulla puuduttavan ja sielun hitaasti näivettävän työn takia.
Mä nousen kyllä ihan mielellään töihin, maksetaanhan tästä kuitenkin se 90t€ vuodessa.
Siitä riittää rahaa tehdä kaikenlaista perheen kanssa ja sijoituksiin menee kivasti kuukausittain.
En miellä tätä tuskaiseksi.
Jos elämäsi on mukava
Eli kyllä sinulla on piilevää tuskaa, kuten ajattelinkin. Koska se ei vaikuta sinuun mitenkään, hakeeko joku työtön paikkaa, jota se ei voi saada. Ts. haluat että työttömän elämä on epämukavaa, koska sinun elämäsi ei ole mukavaa. Tuo on se todellinen syy yleensä, kun joku ulisee siitä, että työttömät ns. makoilee sohvalla tms. Haluat siirtää omaa epämukavuuden taakkaasi muille.
Minä vähän luulen että näillä jotka jankkaa tuota menkää töihin ja että työttömyys on oma syy ("perusta toiminimi", no aivan varmasti, niin kela saa hyvän syyn olla maksamatta sitä muutaman satasen työttömyyspäivärahaakin 👍), niin heillä on vahvat defenssit päällä.
Kuvittelemalla että työttömäksi joutuminen ja se, ettei uutta työpaikkaa saa, johtuu jotenkin siitä työttömistä itsestään ("ei ole varmaan kouluttautunut tai kursittanut itseään tai vain hakenut töitä tarpeeksi ahkerasti") henkilö pystyy ajattelemaan ettei hänelle itselleen voi vastaavaa tapahtua. Kun hänhän kouluttaa itseään ja on muutenkin niin "pätevä", että eihän hän voi työttömäksi joutua. Se on psykologinen suojamekanismi, kieltäytyy ajattelemasta sitä mahdollisuutta, että itsekin voi joutua työttömäksi. Siksi niitä työttömiä pitää haukkua ja halveksia, jotta ei tarvitse kohdata sitä pelottavaa todellisuutta, että kuka tahansa voi milloin tahansa joutua työttömäksi ja pudota paaria luokkaan. Säälittävää kyllä siinä vaiheessa kun se nakki napsahtaa omalle kohdalle.
Kuka tahansa meistä voi sairastua tai joutua onnettomuuteen. Ja aivan samoin nykyisessä globaalissa maailmassa ei voi olla varma yritysten ja organisaatioiden taloudellisesta kestävyydestä, mitä tahansa voi tapahtua. Voi esim tulla koronaakin pahempi pandemia, joka saa maailmantalouden sekaisin. Eikä edes tarvitse olla mikään pandemia, paljon pienemmätkin tapahtumaketjut saattavat vaikuttaa yksittäisen firman tai alan loppumiseen. Mutta jatkakaa toki työttömien syyllistämistä, kyllä se jossain vaiheessa kolahtaa omaan nilkkaan.
AY-pomot pelkäävät hillotolppiensa puolesta, jokainen saa yli 20k€/kk palkkaa
Vierailija kirjoitti:
paras vaan laittaa että "olen suullisesti hakenut töitä tai että olen tehnyt hakurobotin kanssa haastattelun jollain sivulla"
Pitää olla tarvittaessa esittää todisteet, että mistä.
Töitä vaan ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Mikäköhän estää. Öööö jos ei ole koulutusta alalle.
Vierailija kirjoitti:
Oulun kaupunginjohtajan paikkaa haki kuulemma ilahduttavan paljon ihmisiä. Joukossa oli kokkeja, somevaikuttajia ja muita alalle pätevöityneitä.
Työnhakupakko on ministeriöiden pullamössä-talousnastien keksintöä. On niin kiva potkia työttömiä päähän, kun on itse saanut isopalkkaisen eläkeviran suhteilla ja jäsenkirjalla. Nyt persutkin ovat päässet mukaan tähän potkimiseen. Kovasti tuntuu olevan kiinnostavaa ja kivaa hommaa.
Minä hain 100% korvattavaa työtä joka oli monisteiden kopiointia ja tenttien valvontaa , minulla on yliopistotutkinto ja yli 20 vuoden työkokemus, mutta koska olen +50 vuotias ja pitkäaikaistyötön,niin en päässyt edes haastatteluun😂🤣😅👍👍👍👍
Tällä hetkellä töitä on näille pilipalifirmoille jotka järjestää näitä TE- toimiston työllistämiskursseja. Ihan täysiä P -A -S- K- O -J - A . Täyttä rahastusta ja pilipaleja.
Vierailija kirjoitti:
Minä vähän luulen että näillä jotka jankkaa tuota menkää töihin ja että työttömyys on oma syy ("perusta toiminimi", no aivan varmasti, niin kela saa hyvän syyn olla maksamatta sitä muutaman satasen työttömyyspäivärahaakin 👍), niin heillä on vahvat defenssit päällä.
Kuvittelemalla että työttömäksi joutuminen ja se, ettei uutta työpaikkaa saa, johtuu jotenkin siitä työttömistä itsestään ("ei ole varmaan kouluttautunut tai kursittanut itseään tai vain hakenut töitä tarpeeksi ahkerasti") henkilö pystyy ajattelemaan ettei hänelle itselleen voi vastaavaa tapahtua. Kun hänhän kouluttaa itseään ja on muutenkin niin "pätevä", että eihän hän voi työttömäksi joutua. Se on psykologinen suojamekanismi, kieltäytyy ajattelemasta sitä mahdollisuutta, että itsekin voi joutua työttömäksi. Siksi niitä työttömiä pitää haukkua ja halveksia, jotta ei tarvitse kohdata sitä pelottavaa todellisuutta, että kuka tahansa voi milloin
Tiedätkö kun olen kuudesti jäänyt työttömäksi. Ensin heti valmistumisen jälkeen 25v., sitten lasten ja töiden väleissä ja viimeisellä kerralla olin työttömänä 52v. Ja ihan joka kerta on töitä löytynyt kun ei ole jäänyt kotiin itsesäälissä piehtaroimaan. Olen vaihtanut kertaalleen alaa ja opiskellut myös avoimessa yliopistossa lisää. En enää edes varsinaisesti etsi ns. oman alan töitä.
Pisin jakso työttömänä kesti 9 viikkoa. Ja kyllä, hyväksyin myös vähän vähemmän kannattavat ja tylsät työnkuvat, koska koin että sillä tavoin ei kuitenkaan jää aukkoa cv:hen ja pysyy työelämässä kiinni. Aina sitä jotain on löytynyt ja olen myös itse irtisanoutunut kun on löytynyt parempi paikka. On tullut jos jonkin sortin hommaa kokeiltua. Viimeisimpänä kesätyö jäätelömyyjänä (oli muuten yllättävän mukavaa, suosittelen) ja syksyllä jatkoin siitä 1.lk oppilaan henk.koht. avustajana. Kesällä taas jätskihommia. Avustajan työ jatkunee ja jos ei jatku niin uutta matoa koukkuun vaan. Tämäkin on ollut antoisa työ. Eihän näillä paikoilla juhlita, mutta minusta on hienoa päästä kokeilemaan kaikenlaista hommaa. En usko, että edes viihtyisin enää missään eläkevirassa. Puistattava ajatus! Eikä ikä ole vielä ainakaan ollut este.
Vierailija kirjoitti:
Mene TÖI-HIN.
Harvinaisen tyhmä kitjoitustaitoinen eliö.
Olet kouluttautunut? Päivittänyt osaamista? Kurssittautunut? Suorittanut töitä odotellessa hygieniapassin yms? Soitellut paikkoihin? Jättänyt avoimia hakemuksia? Hakenut jokaisen Suomen kunnan varhaiskasvatukseen/postiin/kauppaan/lehdenjakeluun/puhelinmyyntiin/kioskiin/kuppilaan/pubiin/mansikkatilalle/mainosjakeluun? On siinä mahtanut olla hommaa! Vai ettei olisi niin, että olet itsepintaisesti pitänyt kiinni siitä ettet ainakaan muuta omasta pitäjästä minnekään ja siellä et autoa hanki, joten töiden pitää olla peräpöpelikössä parin kilometrin säteellä kotiovelta. Etkä ainakaan tee yötöitä, iltatöitä, liian aikaisia aamuja? Etkä myöskään mitään ihmisten parissa? Etkä jos on pitkä työmatka julkisilla? Tai jonkun pitäisi se maksaa. Samoin työvaatteet, muuten et voi edes haastatteluun mennä. Etkä varsinkaan ala mihinkään jos et saa 3500€/kk?