Alkaa v_tuttaa tämä työnhakupakoite joka kuukaisi ja vaihtoehdot etsiä työpaikkaa loppumassakin!!!!
kun ei ole mitään mistä hakisi töitä, rupeenko hakemaan kaupunginjohtajaksi tai Stubbin avustajaksi?
mulla on muutenkin alennettu tuo pakkovankeus eli työnhaku 2 kpl kuussa kun muilla se voi olla 4 kpl
mistä sitten "hakee" töitä kun ei ole työpaikkoja ja kaikki hemmetin rekrytointifirmat on käyty jo läpi?
tää on ihan sairas systeemi, jättäkää meidät työttömät rauhaan ja harrastamaan ruokajonoa! ja
LISÄÄ RAHAA TYÖTTÖMYYTEEN!
Kommentit (219)
Vierailija kirjoitti:
Laajenna hakualuettasi koko maan rajojen sisäpuolelle ja tarvittaessa ulkopuolelle. Mukavan ja leppoisan kotikuntaoleskelun aika on ohi.
Hallitus tekee kyllä kaikkensa että ihmiset joutuvat jatkamaan sitä oleskelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkallista työtä ei nykymaailmassa olekaan kaikiöle halukkaille. 8€/h leffateatterin kassatyöntekijän tehtäväänkin haki lähemmäs tuhat epätoivoista.
Aktivointitoimenpiteiden pointti onkin se että Rydmanin kaltaisest sosiopaattiset narsistit saavat mielihyvää siitä kun voivat murtaa sinut henkisesti vuosikausia kestävällä terrorisoinnilla ja kiusaamisella.
Miksi? Siksi, koska se on sadistisen yksilön elämän suola. Nämä oikein virnuilevat ja nauravat kun toinen ihminen voi huonosti. Se on heille rahaakin arvokkaampaa elämässä.
Tällaisia kokoomuslaiset todellisuudessa ovat. Muista, että Rydman ei ole persu kuin nimellisesti. Hänet potkittiin kokoomuksesta siksi, koska kertoi liian julkisesti kaikki kokoomuksen haaveet ja tavoitteet köyhien, naisten, sairaiden, duunarien vahingoittamisesta.
Kuka tahansa voi perustaa yrityksen ja ryhtyä rikkaaksi. M
Jättitulot? Hyvin on kokoomuksen mantra purrut.
Vierailija kirjoitti:
HS: Hallitus aikoo poistaa työttömien hakemuspakon
Hallitus aikoo purkaa edellisen hallituksen aikana luodun mallin, jossa työttömien on ollut pakko hakea tiettyä määrää työpaikkoja kuukaudessa. Asiasta kertoo Helsingin Sanomien haastattelussatyöministeri Arto Satonen (kok.).
- Työnantajille tulee paljon hakemuksia, joista näkee, että ne on lähetetty vain hakemuspakon vuoksi. Tämän tilanteen muuttaminen on ymmärtääkseni aika laajalti toivottu asia, Satonen sanoo haastattelussa.
Tarkoitus on, että työnhakupakko poistuu vuoden päästä. 22.9.2023
Ei poistunut. Tuskin edes poistuu.
Hae niitä ulkomaan työpaikkoja, ei kai se haku ole rajoitettu Suomeen. Jossain Kiinassa voi olla työpaikkoja, käytä käännösohjelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei oo kukaan ollu työkkäristä yhteydessä varmaan vuoteen eikä oo tarvinnu hakea mitään paikkoja. Varmaan unohtaneet mun olemassaolon. Eipä kyllä haittaa kun rahaa kuitenki tulee
Miten tämä on mahdollista?
ehkä niitä resursseja ei sitten tosiaan yksinkertaisesti ole. Kolmen kuukauden välein muka soittavat :D
Vierailija kirjoitti:
Aina sama virsi. Ei kelpaa mikään neuvo, aina on selitys valmiina miksei se käy.
- muuta isommalle paikkakunnalle, varmasti on jotain töitä
- mene kausityöläiseksi metsään, mansikkamaalle tai talveksi Lappiin, lähes kaikki otetaan
- opiskele amistutkinto, menee aikuisella vuosi tai aivan max pari.
- tarjoilija, päiväkodin työntekijät, siivoojat, postinjakajat, bussikuskit, wolt-kuski, kaupan ala, torimyynti, puhelinmyynti, lehdenjakelu, mainosten jakelu... kaikki aloja joihin ei vaadita koulutusta tai koulutus on todella lyhyt ja olisi jo käyty tuon ruikutuksen aikana.
- kelpuuta huonokin työpaikka, saat jalan oven väliin ja yhteyttä cv:hen
- kelpuuta sijaisuudet, vaikka tukien vuoksi ei kannattaisi. Ks. yllä. Jalkaa oven väliin... jostain on aloitettava.
Alapeukkujen määrän jo voi arvata. Mutku, mutku, mutku. En voi sitä, en voi tätä.
Muuttaminen ei ole kaikille mahdollista.
Aloitetaanko kierros sitten vaan alusta kun on kaikki paikat kyselty tuloksetta läpi että kelan tädit ovat tyytyväisiä?
Vaikka työnhakuvelvoite poistuisi, tulisi tilalle jotain samantyylistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HS: Hallitus aikoo poistaa työttömien hakemuspakon
Hallitus aikoo purkaa edellisen hallituksen aikana luodun mallin, jossa työttömien on ollut pakko hakea tiettyä määrää työpaikkoja kuukaudessa. Asiasta kertoo Helsingin Sanomien haastattelussatyöministeri Arto Satonen (kok.).
- Työnantajille tulee paljon hakemuksia, joista näkee, että ne on lähetetty vain hakemuspakon vuoksi. Tämän tilanteen muuttaminen on ymmärtääkseni aika laajalti toivottu asia, Satonen sanoo haastattelussa.
Tarkoitus on, että työnhakupakko poistuu vuoden päästä. 22.9.2023
Ei poistunut. Tuskin edes poistuu.
Onkohan tästä tehty minkäänlaista selvitystä, että minkä verran pakkohaku on tuonut uusia työpaikkoja? Hakupakon poisto on kokoomuksen vappusatanen, lupaus jota ei sitten pidetty
Vierailija kirjoitti:
Aloitetaanko kierros sitten vaan alusta kun on kaikki paikat kyselty tuloksetta läpi että kelan tädit ovat tyytyväisiä?
Kyllä.
Minä en ainakaan muuta enää työpaikkojen perässä. Meneehän hulluksi meno, muutto kustannukset, asunnon etsiminen, kaiken uuden opettelu. Entäs jos koeajalla tulee purku? Kaikki mennyt hukkaan ja päälle karenssi. Kukahan on valmis tälläiseen riskiin?
"mistä sitten "hakee" töitä kun ei ole työpaikkoja ja kaikki hemmetin rekrytointifirmat on käyty jo läpi?"
Laitat neljään eri rekryfirmaan avoimen hakemuksen joka kuukausi. Jos siis oiekasti ei mitään muuta ole tarjolla.
Eihän tuossa mitään ihmeellistä. Laitan aina jakso alussa nuo neljä hakemusta satunnaisiin paikkoihin ja sen jälkeen vain niihin joihin oikeasti haluan töihin. Toki olen jo sen ikäinen ettei kukaan palkkaa mutta pitää leikkiä tätä leikkiä eläkeikään asti. Järjestelmä on typerä mutta noudattamalla sitä saa ainakin perustuslain takaamaan perusturvan. Tuulimyllyjä vastaan on aika turha lähteä sotaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulle virkailija itse ehdotti 2 työn hakemista vain, olisin halunnut hakea 4. Paikkoja on vähemmän kuin ennen mutta etsimällä löytää, eri asia sitten ketkä ottava eli ne joilla eniten kokemusta.
Oletko vähän yksinkertainen? Mikään ei estä sua hakemasta vaikka 40 paikkaa kuukaudessa jos niin monta paikkaa löydät. Vähimmäismäärä on vain minimimäärä haettavia työpaikkoja.
Mun on haettava edelleen 4 paikkaa joka kuukausi vaikka ikää on jo päälle 60v. Työkkäri tietää ja minä tiedän etten minnekään enää tule työllistymään. Turhaa työtä kaikin puolin. Ei mun hakemuksia kukaan edes katso, automatiikka löytää vuosiluvut (työkokemus esimerkiksi, tutkintojen osalta valmistumisvuoden olen jo jättänyt poiis) ja lähettää standardi eikiitos-vastauksen. Ajanhukkaa kaikille. Ei auta vaikka on kaksi korkeakoulututkintoa ja mittava työkokemus. Mut voisi siivota eläkkeelle, ehkä silloin kelpaisin jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Hae opiskelemaan, jos et työllisty nykyisellä koulutuksella.
Ei kannata. Lähihoitajatkin korvattu filippiinoilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei oo kukaan ollu työkkäristä yhteydessä varmaan vuoteen eikä oo tarvinnu hakea mitään paikkoja. Varmaan unohtaneet mun olemassaolon. Eipä kyllä haittaa kun rahaa kuitenki tulee
Miten tämä on mahdollista?
ehkä niitä resursseja ei sitten tosiaan yksinkertaisesti ole. Kolmen kuukauden välein muka soittavat :D
Asiointiaikaa on muutettu automaattisesti ja vastuuvirkailijalle on ilmoitettu. Tämä luki edellisessä järjestelmässä. Monta kertaa. Jos vastuuvirkailija ei soittele vuoteen. Ja uudista suunnitelmaa. Voi työtön halutessaan ottaa itse yhteyttä. Mut odotellaan. Haen edelleen itselleni sopivia töitä joita pystyn kuntoni puolesta tekemään. Niitä, ei vain tarvitse järjestelmään ilmoittaa.
Entäs kun tulet valituksi toiseen kaupunkiin töihin, johon et ole muuttamassa, ja kun omasta puolesta kieltäydyt työstä, lähtee etuudet! Ei kiitos.
Mitäpä tuosta. Minä lähettelen ihan huvikseni nuo pakolliset minne sattuu sen enempää miettimättä. Samaankin paikkaan ole lähetellyt useamman ja varmaan ihmettelevät että onpas sinnikäs papparainen. Kiusa se on pienikin kiusa tuollainen pakkohaku mutta eihän se aikaa vie kuin sen kymmenen minuuttia kuussa. Mitään hyötyä siitä ei ole kellekään mutta leikitään nyt kun kerta on pakko.
Just näin. Samaan työpaikkaan voi hakea niin monta kertaa, kun se yritys on uusia paikkoja hakuun laittanut.