Mies valitti mulle kirppistelystä
Eli tosiaan, oon itse melko pihi luonteeltani valmiiksi ja ostelen melkein kaiken kirpputoreilta edullisesti/saan tuttavilta vanhoja lastenvaatteita jne. Pyrin pitämään silti tavaramäärän pienenä, eli en hamstraile yms.
Meillä on miehen kanssa kaksi yhteistä lasta. Nyt yhtäkkiä mies on alkanut valittaa, että käyn liian usein kiertelemässä kirpputoreilla (oon kotiäiti, ja se on ainoa asia johon mulla sinällään on varaa kävelyn lisäksi) ja rahaa menee liikaa kuulemma. Voin sanoa, että toki pienituloisena perheenä ja kotiäitinä ei ole mitenkään liikaa tietenkään, mutta emme missään ahdingossa elä, vaan maltillisesti ja harkiten jos tulee isoja menoja.
Loukkaannuin tästä miehen kommentista ja maininnoista asiasta todella paljon, sillä mies maksaa exällensä lasten uudet vaatteet kokonaan elatusmaksun lisäksi, ja niihin menee jopa tuhansia vuosissa (kaikki sisävaatteet, kengät, haalarit jne ja merkkivaatteina ja uusina, kaikki lähestulkoon on esim. Gugguuta, Metsolaa jne mitä nyt pinnalla on) ja minä itse yritän etsiä siistejä 5-10e haalareita ja 1-2e sisävaatteita uusille lapsille ja saan nuhtelua En käytä rahaa käytännössä mihinkään muuhun, en käytä päihteitä, meikkeihin yms. ei mee rahaa kuin parikymppiä vuodessa, ostan huonekalutkin kirpparilta/roskalavoilta ja kaikkeen tähän menee 0-100e/kuukaudessa ja ostan vain tarpeeseen.
En sanonut vielä mitään Mutta tuntuuhan tämä tosi naurettavalta nyt kun mietin.
Kommentit (34)
Oliko tämä provo? Ap ei kommentoi miehen tuloja.
Vastaako ap itselleen vai onko tosiaan osa porukasta niin helvetin tyhmiä ettei tätä typerää tekelettä poroksi tajua?
Et sanonut vielä mitään ... noin nöyrästikö sinä siedät sen, että sinun lapsesi ovat jotenkin vähäarvoisempia kuin lastesi isän muut lapset? Tuon voi tietenkin ymmärtää niin, että mies ei halua lastensa kulkevan kirppisvaatteissa ja käytetyissä vaan - > tilaa reippaasti yhteisille lapsillenne uudet vaatteet ja anna silmää räpäyttämättä laskun miehen maksettavaksi. Ei sitten tarvitse sinun enää ainakaan lastenvaatteita kirpparilta ostaa.
Huonekalutkin SINÄ ostat KIRPPARILTA YHTEISEEN KOTIINNE?
Kerro nyt vielä , että ostat sen kaiken omilla rahoillasi. Taivas varjelkoon aloittajan kaltaisia joutumasta tuollaiseen tilanteeseen.
Naisen genetiikkaan kuuluu että pakko päästä shoppailemaan ja tuhlaamaan rahaa vaikka itse ei kotiäitinä tienaa perheelle senttiäkään. Naisten ainoa tavoite miehen varallisuudelle on se että se pitää tuhlata että saa syyn jättää köyhän miehen jolla ei ole rahaa elättää ja hankkii uuden varakkaa miehen kenen rahoja aletaan tuhlaamaan
Eli sinä käytännössä tuhlaa kaikki pienet tulosi shoppailemalla ja vastuuta/pakotat miehen elättämään sekä maksamaan sinun ja lasten elämä kokonaisuudessaan?
Vierailija kirjoitti:
Oliko tämä provo? Ap ei kommentoi miehen tuloja.
Ehkä on, ehkä ei. Olen lähes viikottain tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, jotka toimivat aloittajan tapaan, myös miehiä. Joillakin on kummallinen käsitys siitä, toisen vanhemman ei tarvitse millään tavalla osallistua yhteiselämän kustannuksiin syistä x, y, z, ym.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt oonko kauhee nipo??? Alanko ostamaan itse vaatteet uutena (sit oltais oikeesti köyhiä) vai mitä ihmettä?
En oo hirveesti tätä miettinyt, kun yhteinen talous, mutta nyt tämä kuvio tuntuu epäreilulta.
Mikä pakottaa ostelemaan ja tuhlaamaan rahaa asioihin jota ilmankin pärjäisit?
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi mua ihmetyttää se, että miehen exä sai sisustaa kotiaan ja mies kehui vuolaasti ja rahaa paloi kuulemma jatkuvasti.
Musta tuntuu, että itse elän läävässä ja mies maksaa elareilla ja vaatteilla exän leveää elämää edelleen
Olet siis vain kateellinen ja mustasukkainen kun joku toinen nainen hyötyy miehen rahoista kun ajattelet niiden kuuluvan yksin sinulle sinun tuhlattavaksi
Hyh, minun kotiini ei nainen toisi mitään ludevaatteita.
Nyt vaan aapee kunnon komento. Ilmoita miehelle, että lopetat kirppareilla käynnit ja ostat tästä lähtien vaatteet lapsille normaaleista kaupoista. Jos mies elarien lisäksi kustantaa vaatteet lapsilleen, sama koskemaan myös uuden liiton lapsia.
Minähän aloituksessa kommentoin, että rahaa menee yleensä 0-100e/kk ja oon tykännyt säästää rahaa kirppareilla kiertämisen avulla, kun tarvetta on.
Ja joku tuolla ihmetteli, että käykö miehen exä töissä. No ei käy eikä ole koskaan käynyt, kun mieheni on hänet elättänyt ja kaiken kustantanut. Tällä hetkellä tämä ei ole tilanne meillä, vaikka olen äitiyslomalla ja mies tienaa ihan ok ja siksi on suhteettoman suuret elatusmaksutkin.
Siis täh? Eikö miehes maksa sulle senttiäkään lapsen vaatteista? Ja valitat kun et saa rahaa ja siksi käyt kirppiksellä? En tarkota exän juttuja nyt tässä. Mutta on outoa ettet saa mitään.
Miehellä rahat lopussa, mutta ei voi myöntää exälle, joten ainoa keino on karsia nykyisen olemattomista ostoksista?
Ylhäällä oli hyvä neuvo jo: kaikki lasten vaate- ja varustehankinnat ilmi ja tasapuolisiksi. Mies kertomaan exälleen, että jatkossa avustaa summalla x. Onhan exälläkin lasten elatusvastuu.