Ihmiset ottavat ihan liikaa paineita kauneudesta. Meitä rahastetaan ihan älyttömästi vanhemisella ja "rumuudella".
Vuosien aikana täällä on ollut useapi aloitus ulkonäköön liittyen. Uskaltaisin väittää, että todellisuudessa heistä todella harva on ihan oikeasti ruma. Vaikka meille on opetettu tietyt raamit, joitten perusteella arvioimme ulkonäköä, niin niissä on paljon vaihtelua silti. Vaikka on nämä "raamit", niin ulkonäkö on täysin suhteellista. Toisen mielestä joku on maailman kaunein, mutta toiselle ruma.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Siitä huolimatta mitä me ajatellaan, on kuitenkin tutkittu että esim. työelämässä ulkonäkö korreloi sekä työllisyyden että palkan kanssa.
Työelämähän onkin sieltä sairaimmasta päästä ihmisen elämää. Nähty on ja koettu on monessa eri paikassa sama meininki.
Vierailija kirjoitti:
Siitä huolimatta mitä me ajatellaan, on kuitenkin tutkittu että esim. työelämässä ulkonäkö korreloi sekä työllisyyden että palkan kanssa.
Tietyillä aloilla varmaan näin. Samalla on tullut huomattua, että kauniita, nuoria naisia ei oteta työelämässä tosissaan. Ehkä tietynlainen hyvä ulkonäkö tietyllä alalla toimii.
Mä olen ihmetellyt miten ihmiset menee tuohon. Itse olen aika pirun ruma nainen, mutta ei mulle siitä ole teini-iän jälkeen ollut mitään haittaa. Teininä oli vaikeaa, kun olisi halunnut poikien suosiota ja lapselliset teinit kiusasivat aika julmasti. Mutta aikuiselämässä olen ollut sen verran fiksujen ihmisten parissa, että mitään kiusaamista tai syrjintää rumuuden takia ei ole esiintynyt. Työelämässäkin se on melkeinpä ollut etu nuorempana, on otettu miesvaltaisella alalla vakavasti eikä ole ollut ylimääräistä kohkausta siitä että porukassa on nyt nainenkin. Puolisokin on löytynyt, ja pysyipähän pinnalliset ulkonäkökeskeiset kaukana, mikä on hyvä vaan.
Ihminen voi ihan hyvin olla ruma ja onnellinen. Ei se kauneus niin tärkeää ole.
Vierailija kirjoitti:
Nainen on kauneimmillaan kolmekymppisenä, täyteen kukkaan puhjenneena. Nainen on eri asia kuin tyttö.
Ei tällainen kommentti ole yhtään sen parempi kuin nuo ''nainen on kauneimmillaan alle 25-vuotiaana'' heitot.
Vierailija kirjoitti:
Onko aikuisilla ihmisillä ulkonäköpaineita? Sitä en itse ymmärrä. Minä elän tätä elämää ja nautin. Ulkonäkö on niin pieni osa ihmisen kokonaisuudesta.
Todellakin on. Et varmaankaan ole esim deittaillut hetkeen?
Mulla on tietynlaisia ulkonäköpaineita pelkästään töissä. Ja nekin siis vain pukeutumisen suhteen. Tykkään käyttää mekkoja ja usein ne ovat melko tyttömäisiä. Pelkään ettei mun ammattitaitoa arvosteta jos näytän liian "naiselliselta". Sellaiset kotelomekot ei ole ihan niin mun tyyliä, mutta mietin josko ne antaisi ammatimaisemman kuvan kuin kukallinen hulmuava helma?
Vierailija kirjoitti:
Yli 25-vuotias nainen on järjestään vanha ja ruma. Näin se vain menee.
Yhdentekevää. Tärkeintä on elämänlaatu ja mielenrauha.
Ei se mitä joku mies ajattelee. Suomi miehet ovatkin niin komeita, että huh huh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko aikuisilla ihmisillä ulkonäköpaineita? Sitä en itse ymmärrä. Minä elän tätä elämää ja nautin. Ulkonäkö on niin pieni osa ihmisen kokonaisuudesta.
Deittaillut? Ihan turhaa kuluttaa energiaa semmoseen. Kohti omia unelmia. Perus parisuhde, asuntolaina, koira ja pennut on mennyttä aikaa.
Menkää nuoret ihmiset ulkomaille, nähkää ja kokekaa!
Rumuudesta on tehty jokin tabu, että siitä ei saisi edes puhua, ''kukaan ei ole ruma'' jne. Miksi ei voi myöntää että on ihmisiä jotka ovat hyvin kaukana nykyajan kauneusihanteista, MUTTA he ovat silti yhtä arvokkaita kuin muutkin. Ongelma on minusta siinä että hyvään ulkonäköön yhdistetään perusteetta muita arvoja, kuten älykkyys, kyvykkyys, positiivisia luonteenpiirteitä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset kommentit lisäävät juuri näitä ulkonäköpaineita.
Älkää ruokkiko Allua.
Tottahan se on, että kauneusteollisuus luo meille paineita ja tarpeita, jotta kuluttaisimme enemmän kosmetiikkaa, kauneuskirurgiaa, wellnesshömpötyksiä ja sun muuta. Tätä on tehty vuosikymmeniä ja se uppoaa melkein meihin kaikkiin. Epäeettistä toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen ja ihan Tinderissä. Sieltä löytyi aikuinen, viisas ja hyvä kumppani minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Deittaillut? Ihan turhaa kuluttaa energiaa semmoseen. Kohti omia unelmia. Perus parisuhde, asuntolaina, koira ja pennut on mennyttä aikaa.
Menkää nuoret ihmiset ulkomaille, nähkää ja kokekaa!
Jonkun unelma voi olla se parisuhde. Ei kaikki halua samoja asioita.
Hartiat taakse, kroppa kannatteluun. Näillä pääsee pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset kommentit lisäävät juuri näitä ulkonäköpaineita.
Oikeesti? Jonkun junttikommentti lisää ulkonäköpaineita? No, en suoraan sanoen ymmärrä kyseisiä paineita ollenkaan, kun en ole koskaan tuntenut sellaisia. Ja en todellakaan ole sieltä luonnonkauniista päästä geenipoolia. En vaan välitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri, mutta olen melkoisen ruma ja olen deittaillut. Tavallaan koin ulkonäköni olevan jopa etu. Siinä missä kaunis kaverini aina onnistui löytämään kaikenlaisia ihme kusipäämiehiä, minusta kiinnostuneet yleensä oli mukavia, tavallisia miehiä, ehkä vähän vakavamielisempiä ja syvällisempiä, parempaa perheenisämateriaalia. Ei mitään komeita yleensä, mutta tavallisen näköisiä, ja kunnollisia ja mukavia. Muutenkin kivampi esim. ajatella vanhenemista, kun tietää että sille kumppanille ulkonäkö ei ole ykkösjuttu, että juttu ei ole alkanut ulkonäön takia, ja tuskin siis myös loppuu sen takia kun ulkonäkö alkaa rapistua.
Mies: ikä 45. Käyttänyt koko ikänsä jotain halvinta perusshampoota. Ei harmaita hiuksia.
Nainen: ikä 44. Käyttänyt koko ikänsä kalliimpia mahdollisia shampoita sekä kaiken maailman väri- ja hoitoaineita. Koskeuttavia sitä ja hoitavia tätä. Hiukset lähes täysin harmaantuneet.
Minusta on rasittavaa miten monet yrittävät tyrkyttää omia kauneusihanteitaan muille. Jos joku laittaa kuvansa nettiin, saa kommentteja miten epäimarteleva nykyinen hiusväri on, miten paremmalta henkilö näyttäisi jossain toisessa vaatteessa tai viisi kiloa hoikempana jne. Ihmiset ei tunnu ymmärtävän että kaikille ei ole tärkeintä näyttää tietyn muotin mukaiselta, vaan hiusvärin tai vaatteen valinnassa ovat painaneet muut seikat.
Ja vaikka asia minkä takia henkilö on julkisuudessa ei liittyisi millään tapaa ulkonäköön, se on heti ensimmäinen mihin tartutaan ja mistä haukutaan. Tämä on turhauttavaa.
Sairas yhteisö aiheuttaa pahoin vointia...