Muita, jotka aikoo erota kirkosta, jos nyt kaavailtu avioliittouudistus toteutuu?
Eikä tarvi nyt vääntää asiasta mitään.
Kiinnostaa vaan tietää, onko täällä muita jotka pohtii kirkosta eroamista nyt pinnalla olevan asian vuoksi?
Kommentit (417)
Me olemme luterilaisia ja kirkkomme perustaja Martin Luther piti avioliittoa maallisena järjestelmänä. Hänen omat lapsensa syntyivät sen ajan mittapuun mukaan aviottomina, koska kukaan ei suostunut vihkimään selibaatin jättänyttä pappia ja luostarista lähtenyttä nunnaa.
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto on paitsi naisen ja miehen välinen, niin myös pyhä siten, että kirkon ei tulisi vihkiä ketään, joka on harrastanut avioliiton ulkopuolista seksiä tai onanointia. Raamatussa on selkeästi kielletty nämä synnit.
No niin! Kaikille vaan siveysvyö ja avaimet papille, joka poistaa vyön vihkimisen jälkeen. Loppuu se synnissä ja haureudessa eläminen!
Vierailija kirjoitti:
Nainen vaietkoon seurakunnassa. T. Raamattu.
Miksi tästä ei nosteta samanlaista kiihkoa kuin homoista seurakunnissa?
Mikäli muistan Raamattuni oikein, niin se meni jotenkin näin.
"Nainen vaietkoon seurakunnassa. T. Paavali" Raamatun mukaan Paavalin näkemykset jakoivat jo oman aikansa kristittyjä, mikäli Raamatun kertomukset pitävät paikkansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumman Jeesus sanoi: Rakasta lähimmäistä vai vihaa ja syrji seksuaalivähemmistöjä. Niin? Hmm? Kumman se sanoikaan?
Turhaa saivartelua
Tiedät sen itsekin
Lähimnmäisen rakastamista on myös se, että varoittaa synnistä ja TÄMÄ kuuluu kirkolle
Kirkko ei rakasta lähimmäistä, vaan tuudittaa lähimmäiset synnin uneen
Tämä koskee meitä kaikkia, ei ainoastaan homoja
Homot ovat tasan samanarvoisia lähimmäisiä, mutta homoseksin toteuttaminen on syntiä.
Me kaikki teemme joka päivä syntiä ajatuksin, sanoin ja teoin.
Älä kerro enempää sinun homoeroottisista ajatuksistasi. Äläkä kuvittele, että kaikilla on niitä.
Väärin meni
Minulla ei ole homoeroottisia ajatuksia
Jos tyhmästi vihastuu lähimmäiseensä, on murhaaja
Olen usein vihastunut tyhmästi lähimmäiseeni, en muista olenko tänään
Joka päivä joutuu syntiin, vaikka ei edes haluaisi ja selitys löytyy Raamatusta
Ihmisen kokonaisvalrainen turmelus ja perisynti
Vierailija kirjoitti:
Kirkko osoittaa suurta kypsyyttä hyväksyessään kattonsa alle kaksi erilaista näkemystä. Raamattu on pyhä kirja, mutta sen on kuitenkin kirjoittaneet ihmiset, ei Jumala. Itse näen, että kyse on Jeesuksen hengestä, jos Jeesus eläisi tänään ja tietäisi saman kuin mekin tiedämme hän tuskin tuomitsisi ketään sukupuolisen suuntautumisen vuoksi, kun kuitenkin kyse on aikuisista ihmistä. Kaikki ihmiset eivät vain ole valmiita ajattelemaan näin. Luetaan sanoja, eikä nähdä metsää puilta.
Itseäni ärsyttävät tällaiset ulostulot, missä ajatellaan, että kirkko ei ajattele niin kuin minä asioista ajattelen, niin sitten en halua kuulua kirkkoon. Itse ajattelen, että kyllä Kirkkoon mahtuu erilaisia näkemyksiä, mahtuuhan niitä joka paikkaan, missä ihmiset kokoontuvat. Jos joku haluaa kulkea tätä ei naisia papeiksi, eikä homoja kirkkoon linjaa, niin valinnanvaraa kyllä löytyy.
Ärsyttää. Ei ärsyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumman Jeesus sanoi: Rakasta lähimmäistä vai vihaa ja syrji seksuaalivähemmistöjä. Niin? Hmm? Kumman se sanoikaan?
Turhaa saivartelua
Tiedät sen itsekin
Lähimnmäisen rakastamista on myös se, että varoittaa synnistä ja TÄMÄ kuuluu kirkolle
Kirkko ei rakasta lähimmäistä, vaan tuudittaa lähimmäiset synnin uneen
Tämä koskee meitä kaikkia, ei ainoastaan homoja
Homot ovat tasan samanarvoisia lähimmäisiä, mutta homoseksin toteuttaminen on syntiä.
Me kaikki teemme joka päivä syntiä ajatuksin, sanoin ja teoin.
Älä kerro enempää sinun homoeroottisista ajatuksistasi. Äläkä kuvittele, että kaikilla on niitä.
&
Kovin eroottiselta tuo sinun homomeuhkaamisesi kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkko osoittaa suurta kypsyyttä hyväksyessään kattonsa alle kaksi erilaista näkemystä. Raamattu on pyhä kirja, mutta sen on kuitenkin kirjoittaneet ihmiset, ei Jumala. Itse näen, että kyse on Jeesuksen hengestä, jos Jeesus eläisi tänään ja tietäisi saman kuin mekin tiedämme hän tuskin tuomitsisi ketään sukupuolisen suuntautumisen vuoksi, kun kuitenkin kyse on aikuisista ihmistä. Kaikki ihmiset eivät vain ole valmiita ajattelemaan näin. Luetaan sanoja, eikä nähdä metsää puilta.
Itseäni ärsyttävät tällaiset ulostulot, missä ajatellaan, että kirkko ei ajattele niin kuin minä asioista ajattelen, niin sitten en halua kuulua kirkkoon. Itse ajattelen, että kyllä Kirkkoon mahtuu erilaisia näkemyksiä, mahtuuhan niitä joka paikkaan, missä ihmiset kokoontuvat. Jos joku haluaa kulkea tätä ei naisia papeiksi, eikä homoja kirkkoon linjaa, niin valinnanvaraa kyllä löytyy.
<
Ulostulot ärsyttävät. Samoin kuin tuollainen pilkunnussinta.
Vierailija kirjoitti:
Harkitsen kirkkoon liittymistä jos menee läpi. Omassa tuttavapiirissä moni pohtii asiaa tähän suuntaan. Uskonnollisia olemme ja puhumme melkein päivittäin uskosta, sekä käymme kirkossa. Olen myös edistänyt tätä muutosta takapiruna omissa lähiseurakunnissa.
Takapiruna olikin osuvasti kuvattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Missä kohtaa Raamattua rakastamansa ihmisen kanssa oleminen on määritelty synniksi?"
1 Kor 5:9-10 Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet, eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät
Room 1 25-28 He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa -- olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen. Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan
'Aivokuvissakin nähdään, että homon aivot on erilaiset kuin heteron. '
Siksi homot pistettiinkin oikeutetusti mielisairaaloihin ennen, pää on pipi.
Kertokaapa tämä: Miksi homojen vihkiminen on maailmanloppu, mutta h uorin tekijöiden vihkiminen on ihan ok? Molemmat teothan ovat Raamatun mukaan syntiä.
Vierailija kirjoitti:
Aion erota. Ja mies ja lapset varmaan myös.
Kiitos siitä!
t. aito kristitty, joka ei hyväksy suvaitsemattomuutta
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapa tämä: Miksi homojen vihkiminen on maailmanloppu, mutta h uorin tekijöiden vihkiminen on ihan ok? Molemmat teothan ovat Raamatun mukaan syntiä.
Olet oikeassa
Naimattomat ei-eronneet huorintekijät voi vihkiä minun käsittääkseni
Mutta eronneet eivät saisi mennä uudestaan naimisiin
Raamattu on erittäin tarkka ja hyvin ahdasmielinen näissä asioissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa
"Älä tee huorin" on kyllä hyvin yksiselitteinen käsky. Koskee myös naimattomia. Voisit vielä vastata, miksi homoliitot ovat nounou, mutta huorintekijöiden liitot ok?
Miksi homot pitäisi vihkiä kirkossa? Miksi sitä pidetään merkityksellisenä?
Perusteluja kehiin
Vierailija kirjoitti:
Perusteluja kehiin
Samasta syystä kuin heterotkin. Ne syyt ovat sitten jokaisen henkilökohtaisia. Jollekin uskonnollinen elementti on tärkeä, joku pitää kirkollista kaavaa juhlallisempana, joku haluaa vihille kauniissa kirkossa, jollekin kyse on perinteestä jne. jne.
Vierailija kirjoitti:
Perusteluja kehiin
Ne maksaa siitä, että kirkon palvelut ovat käytettävissä. Ihan samalla tavoin kuin heterotkin.
Miksi Jumala loi homot? Koska kuitenkin niin teki, varmasti hyväksyy homojen välisen rakkauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa
"Älä tee huorin" on kyllä hyvin yksiselitteinen käsky. Koskee myös naimattomia. Voisit vielä vastata, miksi homoliitot ovat nounou, mutta huorintekijöiden liitot ok?
En löydä Raamatusta kohtaa missä kiellettäisiin huorintehneiden heterojen vihkiminen
Ellen väärin muista, huorintehneellä miehellä on velvollisuus ottaa tällainen nainen vaimokseen,
korjatkaa jos muistan väärin
Mutta jos mennään Vanhaan Testamenttiin,
avionrikkojat kivitettiin kuo li aaksi siihen paikkaan, jos heidät yllätettiin itse teossa
Tuossa yksi esimerkki miten Jumala vihaa syntiä ja mitä Hän ajattelee aviorikoksista
Suomessa oli vielä 40-luvulla aviorikoskin ihan oikeasti rikos laissa
Avoliitot olivat myös häpeällisiä
Nytkö sen vasta tajusit? Aika kauan siihen meni. Missä puskassa muuten olet elänyt tähän asti?