Muita, jotka aikoo erota kirkosta, jos nyt kaavailtu avioliittouudistus toteutuu?
Eikä tarvi nyt vääntää asiasta mitään.
Kiinnostaa vaan tietää, onko täällä muita jotka pohtii kirkosta eroamista nyt pinnalla olevan asian vuoksi?
Kommentit (417)
Vastaan sivusta;
en ainakaan minä.
Erosin kirkosta v. 2014, mutta liityin takaisin 2022.
Ei tuollaisessa kirkossa voi hyvällä mielellä olla, pakko lähteä lopullisesti sieltä
Meinaatko, että 2022 ei kukaan kirkkoherra harrastanut avioliiton ulkopuolisia suhteita? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa että nämä homofoobikot lähtee kirkosta pois. Saadaan vihdoinkin kirkko jossa näkyy se lähimmäisen Rakkaus ei lähimmäisen syrjintä.
Semmoisella kirkolla ei ole mitään virkaa, missä ihmiset "toinen toisiaan rakastaen" marssivat yhdessä helvettiin.
Älä tuomitse ettei sinua tuomittaisi, sanoi Jeesus
Sinulla ei ole valtaa tuomita ketään helvettiin.
Ei ole minun tuomioni vaan Raamatun tuomio, joka on yhtä kuin Jumalan tuomio.
Jeesus sanoo Älä tuomitse ettei sinua tuomittaisi. Se joka tuomitsee, tuomitaan. Niin kertoo Jeesus ja Jumala.
Jos
Kyllä on. Aika monikin tuomari on tuomittu rikoksesta.
Kirkko osoittaa suurta kypsyyttä hyväksyessään kattonsa alle kaksi erilaista näkemystä. Raamattu on pyhä kirja, mutta sen on kuitenkin kirjoittaneet ihmiset, ei Jumala. Itse näen, että kyse on Jeesuksen hengestä, jos Jeesus eläisi tänään ja tietäisi saman kuin mekin tiedämme hän tuskin tuomitsisi ketään sukupuolisen suuntautumisen vuoksi, kun kuitenkin kyse on aikuisista ihmistä. Kaikki ihmiset eivät vain ole valmiita ajattelemaan näin. Luetaan sanoja, eikä nähdä metsää puilta.
Itseäni ärsyttävät tällaiset ulostulot, missä ajatellaan, että kirkko ei ajattele niin kuin minä asioista ajattelen, niin sitten en halua kuulua kirkkoon. Itse ajattelen, että kyllä Kirkkoon mahtuu erilaisia näkemyksiä, mahtuuhan niitä joka paikkaan, missä ihmiset kokoontuvat. Jos joku haluaa kulkea tätä ei naisia papeiksi, eikä homoja kirkkoon linjaa, niin valinnanvaraa kyllä löytyy.
Minusta kirkon pitäisi pakottaa kaikki ainakin kerran kokeilemaan homoseksiä ennen avioon menemistä, että kulissiavioliitot karsiutuisivat pois. Rakkauden tähdenhän sitä avioon pitää mennä, eikä mitään peitelläkseen.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon työtön säästää vuodessa, jos eroaa kirkosta?
Katso verotiedoistasi. Siellä on kirjattu kirkollisveron määrä.
Vierailija kirjoitti:
Kumman Jeesus sanoi: Rakasta lähimmäistä vai vihaa ja syrji seksuaalivähemmistöjä. Niin? Hmm? Kumman se sanoikaan?
Turhaa saivartelua
Tiedät sen itsekin
Lähimnmäisen rakastamista on myös se, että varoittaa synnistä ja TÄMÄ kuuluu kirkolle
Kirkko ei rakasta lähimmäistä, vaan tuudittaa lähimmäiset synnin uneen
Tämä koskee meitä kaikkia, ei ainoastaan homoja
Homot ovat tasan samanarvoisia lähimmäisiä, mutta homoseksin toteuttaminen on syntiä.
Me kaikki teemme joka päivä syntiä ajatuksin, sanoin ja teoin.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan sivusta;
en ainakaan minä.
Ei tuollaisessa kirkossa voi hyvällä mielellä olla, pakko lähteä lopullisesti sieltä
Meinaatko, että 2022 ei kukaan kirkkoherra harrastanut avioliiton ulkopuolisia suhteita? :D
En kyylää kenenkään suhteita, mutta tietenkään kirkkoherra ei saa harrastaa avioliiton ulkopuolisia suhteital
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumman Jeesus sanoi: Rakasta lähimmäistä vai vihaa ja syrji seksuaalivähemmistöjä. Niin? Hmm? Kumman se sanoikaan?
Turhaa saivartelua
Tiedät sen itsekin
Lähimnmäisen rakastamista on myös se, että varoittaa synnistä ja TÄMÄ kuuluu kirkolle
Kirkko ei rakasta lähimmäistä, vaan tuudittaa lähimmäiset synnin uneen
Tämä koskee meitä kaikkia, ei ainoastaan homoja
Homot ovat tasan samanarvoisia lähimmäisiä, mutta homoseksin toteuttaminen on syntiä.
Me kaikki teemme joka päivä syntiä ajatuksin, sanoin ja teoin.
Älä kerro enempää sinun homoeroottisista ajatuksistasi. Äläkä kuvittele, että kaikilla on niitä.
Kirkko on Wanhaa sontaa... suosittelen eroamista.
Kaikki sodat johtuu uskonnoista.
Kaikki viiitun papit, pastorit ja piispat on yhteiskuntamme kirottuja, kuvottavia L-O-I-S-I-A.
Iilimatoja, verenimijöitä, siis ihan oikeita vampyyreita piikikkäine torahampaineen. YÖK!
He VALEHTELEVAT kansalle ammatikseen rahasta. Aina kun he aukaisevat suunsa, ulos tulee
iso liuta saastaisia valheita. Jotkut typerykset eli aivo-orjat kustantavat pappien makean elämän.
Vain karu totuus, ei mitään muuta, hah hah hah!
PS. Verovaroin rahoitettu YLE on lailla velvoitettu lähettämään uskonnollista paskaa radiosta ja televisiosta. Kiitos poliitikot!
PPS. Erotkaa kaikki kirkosta ja tulkaa vapaiksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan sivusta;
en ainakaan minä.
En kyylää kenenkään suhteita, mutta tietenkään kirkkoherra ei saa harrastaa avioliiton ulkopuolisia suhteital
Mutta harrasti kuitenkin. Ja ihan julkisesti jopa retostelee niillä nykyisin.
Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.
Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)
Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!
Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.
Jesaja 45:5-7
"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."
Vierailija kirjoitti:
Kirkko osoittaa suurta kypsyyttä hyväksyessään kattonsa alle kaksi erilaista näkemystä. Raamattu on pyhä kirja, mutta sen on kuitenkin kirjoittaneet ihmiset, ei Jumala. Itse näen, että kyse on Jeesuksen hengestä, jos Jeesus eläisi tänään ja tietäisi saman kuin mekin tiedämme hän tuskin tuomitsisi ketään sukupuolisen suuntautumisen vuoksi, kun kuitenkin kyse on aikuisista ihmistä. Kaikki ihmiset eivät vain ole valmiita ajattelemaan näin. Luetaan sanoja, eikä nähdä metsää puilta.
Itseäni ärsyttävät tällaiset ulostulot, missä ajatellaan, että kirkko ei ajattele niin kuin minä asioista ajattelen, niin sitten en halua kuulua kirkkoon. Itse ajattelen, että kyllä Kirkkoon mahtuu erilaisia näkemyksiä, mahtuuhan niitä joka paikkaan, missä ihmiset kokoontuvat. Jos joku haluaa kulkea tätä ei naisia papeiksi, eikä homoja kirkkoon linjaa, niin valinnanvaraa kyllä löytyy.
Kirkko on valinnut harhaoppineisuuden tien ja ellei se käännä suuntaa niin se tuhoutuu ja sen tuhosivat sinun kaltaiset ihmiset. Usko ei kuitenkaan häviä mihinkään, se jatkaa eteenpäin aivan normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis kuitenkin hyväksyt orjuuden koska se on Raamatussa? Ja pyhität aina sunnuntain lepopäiväksi? Et anna miesten kasvattaa pitkiä hiuksia? Et syö äyriäisiä? Et käytä kahdesta langasta tehtyä vaatetta? Ja noudatat muutenkin Raamattua kirjaimellisesti etkä vain tiettyjä valitsemiasi kohtia?
Jösses uusateisti, et opi koskaan? Jonkinlainen autisti?
Eikö ole tuon parempaa argumenttia? Menikö pupu pöksyyn kun tajusit ettet noudata Raamattua?
Miksi Raamattua pitäisi noudattaa? Sehän ei ole kummempi kirja kuin vaikkapa Grimmin sadut.
t. eri
Sielun autuuden takia
Koska ihmisellä on kuolematon sielu, itse puhuisin hengestä
Ikuinen kuolematon henki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
<
Höpö höpö. Kirkko mihinkään tuhoudu. Onhan se vieläkin pystyssä, vaikka homoja on kirkoissa vihitty jo monta vuotta :D
Avioliitto on paitsi naisen ja miehen välinen, niin myös pyhä siten, että kirkon ei tulisi vihkiä ketään, joka on harrastanut avioliiton ulkopuolista seksiä tai onanointia. Raamatussa on selkeästi kielletty nämä synnit.
Luultavasti siitä on aikoinaan noussutkin-löytyy varmasti aineistoa.