Muita, jotka aikoo erota kirkosta, jos nyt kaavailtu avioliittouudistus toteutuu?
Eikä tarvi nyt vääntää asiasta mitään.
Kiinnostaa vaan tietää, onko täällä muita jotka pohtii kirkosta eroamista nyt pinnalla olevan asian vuoksi?
Kommentit (417)
Vierailija kirjoitti:
Miksi homot pitäisi vihkiä kirkossa? Miksi sitä pidetään merkityksellisenä?
Perusteluja kehiin
Mikäli homo on maksanut jäsenmaksun hänellä on yhtäläinen oikeus kirkolliseen vihkimiseen kuin heterollakin. Ei sitä muissakaan yhteisöissä erotella ihmisiä seksuaalisen suuntautumisen mukaan, vaan jäsenmaksun maksamalla saa etuudet käyttöönsä.
En löydä Raamatusta kohtaa missä kiellettäisiin huorintehneiden heterojen vihkiminen
Ei siellä myöskään kielletä homoseksuaalien vihkimistä. Eli miksi homoja ei saisi vihkiä?
Suosittelen kaikille kirkosta eroamista ihan sen vuoksi, että se ei enää toteuta sen alkuperäistä tehtävää, vaan vääristelee Jumalan sanaa. Monet asiat voivat muuttua aikojen saatossa ja niitä voi sopeuttaa ajan mukaan, mutta Raamattu on määritelmän mukaan muuttumaton. Nykykirkko johtaa ihmiset kadotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen kaikille kirkosta eroamista ihan sen vuoksi, että se ei enää toteuta sen alkuperäistä tehtävää, vaan vääristelee Jumalan sanaa. Monet asiat voivat muuttua aikojen saatossa ja niitä voi sopeuttaa ajan mukaan, mutta Raamattu on määritelmän mukaan muuttumaton. Nykykirkko johtaa ihmiset kadotukseen.
Miksi huorintekijöiden vihkiminen ei ole ollut sinulle kynnyskysymys?
Vierailija kirjoitti:
Miksi Jumala loi homot? Koska kuitenkin niin teki, varmasti hyväksyy homojen välisen rakkauden.
Miksi Jumala loi heterot?
Että harrastaisivat irtosuhteita?
Ei
On erotettava ihminen ja ihmisten teot
Ne ovat 2 eri asiaa
Me olemme kaikki ansainneet kadotuksen ja siksi Jeesus Kristus tuli maailmaan
pelastamaan meidät synnistä, kuolemasta ja helvetistä
Tuon asian kirkastaminen ja saarnaaminen kuuluu kirkolle
Kaikki viiitun papit, pastorit ja piispat on yhteiskuntamme kirottuja, kuvottavia L-O-I-S-I-A.
Iilimatoja, verenimijöitä, siis ihan oikeita vampyyreita piikikkäine torahampaineen. YÖK!
He VALEHTELEVAT kansalle ammatikseen rahasta. Aina kun he aukaisevat suunsa, ulos tulee
iso liuta saastaisia valheita. Jotkut typerykset eli aivo-orjat kustantavat pappien makean elämän.
Vain karu totuus, ei mitään muuta, hah hah hah!
PS. Verovaroin rahoitettu YLE on lailla velvoitettu lähettämään uskonnollista paskaa radiosta ja televisiosta. Kiitos poliitikot!
PPS. Erotkaa kaikki kirkosta ja tulkaa vapaiksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Jumala loi homot? Koska kuitenkin niin teki, varmasti hyväksyy homojen välisen rakkauden.
Ei
Ne ovat 2 eri asiaa
Jos me kaikki kerran ansaitaan kadotus, miksi homoja pitää vainota ja syrjiä?
Vierailija kirjoitti:
En löydä Raamatusta kohtaa missä kiellettäisiin huorintehneiden heterojen vihkiminen
Ei siellä myöskään kielletä homoseksuaalien vihkimistä. Eli miksi homoja ei saisi vihkiä?
No vaikka siksi, että se olisi älyllisesti rehellistä
On älyllisesti epärehellistä vihkiytyä kirkossa joka on perustettu Raamatun varaan
ja Raamattu kieltää homoseksin, siinäkin on hyvä syy
Piispat eivät vaivaudu edes olemaan millään tavoin älyllisesti rehellisiä
Vierailija kirjoitti:
Juuri siksi kuulun kirkkoon, että pääsisin kadotukseen. Kuulostaa paljon kivemmalta paikalta kuin tekopyhien ahdasmielisten taivasta :)
On älyllisesti epärehellistä vihkiytyä kirkossa joka on perustettu Raamatun varaan
Raamattu kieltää myös huorintekemisen. Eli miksi huorintekijöiden vihkiminen on sinulle ok, mutta homojen ei? Vastaa kysymykseen tällä kertaa äläkä vääntelehdi ohi.
Mä olen itse kristitty ja aina ihmetellyt, että miksi uskovaisten mielestä homous on pahempi synti kuin muut synnit. Voisiko joku perustella?
Täälläkin moni on tuomitsemassa homot helvettiin. Jeesus ristillä armahti vielä ryövärin, sekä omat murhaajansa. Miksi homo ei voisi pyytää anteeksi syntejään ja saada ne anteeksi? Miksi uskovaisten mielestä homous johtaa automaationa helvettiin, mutta muut rikokset tai murhat ei, vaan ne on mahdollista saada anteeksi? Mihin Raamatun jakeeseen tämä perustuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei
Ne ovat 2 eri asiaa
Jos me kaikki kerran ansaitaan kadotus, miksi homoja pitää vainota ja syrjiä?
Minä en syrji homoja eikä ole oikein syrjiä heitä
He ovat yhtä rakkaita lähimmäisiä, mutta homoseksuaalisuuden toteuttaminen on syntiä
Samoin kaikki muutkin synnit ja tämä koskee kaikkia ihmisiä
Kaikki olemme ansainneet kadotuksen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri siksi kuulun kirkkoon, että pääsisin kadotukseen. Kuulostaa paljon kivemmalta paikalta kuin tekopyhien ahdasmielisten taivasta :)
Älä leiki vakavilla asioilla vaan ajattele sielusi autuutta
Minä en syrji homoja eikä ole oikein syrjiä heitä
He ovat yhtä rakkaita lähimmäisiä, mutta homoseksuaalisuuden toteuttaminen on syntiä
Nuo kaksi lausetta kumoavat toisensa. Sehän on syrjintää, jos luokittelet homot syntisiksi. Millä oikeudella teet sen?
Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.
Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)
Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!
Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.
Jesaja 45:5-7
"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."
Vierailija kirjoitti:
Miksi homot pitäisi vihkiä kirkossa? Miksi sitä pidetään merkityksellisenä?
Perusteluja kehiin
Mä uskon Jumalaan. Mä en usko vähemmistöjen syrjimiseen. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä leiki vakavilla asioilla vaan ajattele sielusi autuutta
En tietenkään leiki. Ja sieluni on paljon autuaampi kadotuksessa kuin tekopyhien taivaassa.
Vierailija kirjoitti:
Raamattu kieltää myös huorintekemisen. Eli miksi huorintekijöiden vihkiminen on sinulle ok, mutta homojen ei? Vastaa kysymykseen tällä kertaa äläkä vääntelehdi ohi.
Vastasin jo
En muista yhtään kohtaa Raamatusta, miksi huorintekijä-heteropari ei saisi vihkiytyä,
jos kumpikin on vapaa
Jos muistat, kirjoita tähän
Avionrikkojat eivät saa vihkiytyä Raamatun mukaan
Kaikki viiitun papit, pastorit ja piispat on yhteiskuntamme kirottuja, kuvottavia L-O-I-S-I-A.
Iilimatoja, verenimijöitä, siis ihan oikeita vampyyreita piikikkäine torahampaineen. YÖK!
He VALEHTELEVAT kansalle ammatikseen rahasta. Aina kun he aukaisevat suunsa, ulos tulee
iso liuta saastaisia valheita. Jotkut typerykset eli aivo-orjat kustantavat pappien makean elämän.
Vain karu totuus, ei mitään muuta, hah hah hah!
PS. Verovaroin rahoitettu YLE on lailla velvoitettu lähettämään uskonnollista paskaa radiosta ja televisiosta. Kiitos poliitikot!
PPS. Erotkaa kaikki kirkosta ja tulkaa vapaiksi
Hep