Miten ajattelet?
Ystäväni kertoi minulle että ajattelee usein sanoina päässään... Minä taas enimmäkseen ajattelen abstraktilla tasolla, enemmän tunteita ja kuvia jne. Vaikuttaa aika isolta erolta meidän päänaisäiset elämät!
Miten muilla?
Kommentit (301)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla soi musa päässä koko ajan niin en ehdi ajatella!
Kuinka lujaa pitää musiikkia kuunnella ettei ehdi ajatella...
Mulla musiikin kuuntelu ei valitettavasti estä / haittaa ajattelua.
Usein /aina havahdun että musiikki / äänikirja on pyörinyt ja samalla olen ajatellut ihan omiani.
Taisi aiemmalla olla päässä se musiikki, ei siis kuuntele korvilla. Minullakin on usein korvamatoja.
Apua, piti Ihan alkaa miettimään miten ajattelen vai ajattelenko mitään😄. Musiikki soi usein päässäni, käyn myös kuviteltuja keskusteluja ihmisten kanssa. Jotakin tajunnan virtaa, en kyllä mielestäni ajattele kuvina, en edes oikein ymmärrä mitä se tarkoittaa.
Pistän silmäni kiinni ja seuraava tapahtuu:
Loppu.
Tämä loppu. kuului naisen äänellä mutta ei omallani.
Kokeilen uudestaan pistää silmäni kiinni ja katsotaan mitä tapahtuu.
Kuulin: Syö jäätölösi rauhallisemmassa energiassasi.
Tuo kuului miehen äänellä.
Vierailija kirjoitti:
Loppu.
Ai sulla on ihan ääni, enpä osannu tuotakaan hoksata! Mulla on joskus keskustelua päässä mut ei varsinaista ääntä... Kuvia enimmäkseen.
Okei ei mun tarvitse sulkea silmiä mutta kokeilin nyt kuitenkin kun pyydettiin oppaiden toimesta. Tätäkin näpytellessä puhuvat tätä mitä minä kirjoitan. Se ärsyttää välillä. Joskus he saattavat tulla kälättämään päälleni kun yritän kirjoittaa. He harhauttavat minua joten en aina huomaa virheitä tekstissäni tai tulee jokin ajatusvirhe. Sillain tämä menee meillä kaikilla jos sikseen tulee. Kivaa iltaa kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppu.
Ai sulla on ihan ääni, enpä osannu tuotakaan hoksata! Mulla on joskus keskustelua päässä mut ei varsinaista ääntä... Kuvia enimmäkseen.
Ei omia ääniä mutta oppaat puhuvat omalla äänellänsä. Kuvatkin on kivoja!
Sain nyt silmät auki näyn punaisesta ruususta. Se lisäksi näkyi pyörivän sormien välissä ojennettaessa. Ottaisiko tuota nyt sitten vastaan, enpä tiedä. Olen ehkä hieman vielä loukkaantunut tästä kaikesta.
Pientä suhinaa kuuluu nyt vasemmalla puolellani. On muuten inhoittava tunne kun yhteyksiä katkaistaan, se saattaa myös hieman sattua. Pikkujuttuja. Mitähän tämä tilanne nyt tarkoittaa taas? Erikoisia asioita. Jokohan olisi pian aika löytää kanava nolla? Onko sinulla radio vieläkin päällä?
Vierailija kirjoitti:
Pientä suhinaa kuuluu nyt vasemmalla puolellani. On muuten inhoittava tunne kun yhteyksiä katkaistaan, se saattaa myös hieman sattua. Pikkujuttuja. Mitähän tämä tilanne nyt tarkoittaa taas? Erikoisia asioita. Jokohan olisi pian aika löytää kanava nolla? Onko sinulla radio vieläkin päällä?
Kunhan nyt kirjoitin vain terveisiä tutuille tänne ketjuun. Some on suljettuna. Näin on ohjeistettu oppaiden toimesta. Kiitos kuulemiin. xoxo
Mulla on aina joku taustamusiikki soimassa taustalla. Yleensä joku yks kohta joka on toistolla (loop).
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina joku taustamusiikki soimassa taustalla. Yleensä joku yks kohta joka on toistolla (loop).
Eikö häiritse yhtään?
Jaahas. Se on ajatukset loppuneet joiltakin ja joillakin alkaa olla pää jo selvä. Se on mukava huomata. 😊
Eikö tämä ketju nyt kiinnostanutkaan ketään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö häiritse yhtään?
Ei yleensä. Jos joku ärsyttävä biisi soi tai jos on liian menevä biisi ennen nukkumaanmenoa (silloin yritän vaihtaa sen jotenkin).
Ihan molemmilla tavoilla.
Tää pinnallinen ajatus puetaan usein puheeksi. Joskus ulkomailla ajatus kieli voi vaihtua, eikä tarvitse enää kääntää.
Sitten se syvällisempi ajattelu tapahtuu abstraktisti, tai loogisena päättelynä, matemaatikkana, 3D visualisointina. Ihan miten vaan sen haluaa kuvailla.
Jotkut asiat tulee selkärangasta, tai kuten differentiaalin proffan sanoi että terve näkee suoraan.
Tunteet taas eivät oikeestaan ole ajattelua vaan ehkä vaistojen/hormonien viemää virtaa.
Parhainta ajattelua on kutsuttu flow-tilaksi.
Viikossa pystyy kehittymään asiantuntijaksi alalle kuin alalle, jollain tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö häiritse yhtään?
Ei yleensä. Jos joku ärsyttävä biisi soi tai jos on liian menevä biisi ennen nukkumaanmenoa (silloin yritän vaihtaa sen jotenkin).
Puhelimesta?
Vierailija kirjoitti:
Ihan molemmilla tavoilla.
Tää pinnallinen ajatus puetaan usein puheeksi. Joskus ulkomailla ajatus kieli voi vaihtua, eikä tarvitse enää kääntää.
Sitten se syvällisempi ajattelu tapahtuu abstraktisti, tai loogisena päättelynä, matemaatikkana, 3D visualisointina. Ihan miten vaan sen haluaa kuvailla.
Jotkut asiat tulee selkärangasta, tai kuten differentiaalin proffan sanoi että terve näkee suoraan.
Tunteet taas eivät oikeestaan ole ajattelua vaan ehkä vaistojen/hormonien viemää virtaa.
Parhainta ajattelua on kutsuttu flow-tilaksi.
Viikossa pystyy kehittymään asiantuntijaksi alalle kuin alalle, jollain tasolle.
Hemmetin hyviä asioita! Flow on perusajatus. Viisas proffa, suoraan on hyvä nähdä. Onnea kaikille narsisteillekin!
Hyvä ketju! Mä joskus kuulin tästä että porukka ajattelee myös sanoilla. Tämän jälkeen olen harjoitellut kuvittelemaan sanoilla ajattelua päässäni. Ollut vaikeaa mutta olen onnistunut ja ehkä vielä kehityn. Olen aina ollut sellainen "taivaanrannan maalari" ajatellut enemmän visuaalisina kuvina ja kaavioina. Joskus kun olen sanonut että aivot lyö tyhjää niin silloin tosiaan lyö enkä välttämättä ajattele mitään. Siihenkin pystyn ettei ajatuksia vain tule. Silloin yleensä olen hyvin väsynyt.
Joskus mietin menneitä tapahtumia ja saatan hymähtää kun muistan jonkun hauskan jutun. Se on jännä että äänet joita olen kuullut niin noissa syvissä ajatuksissa pystyn muistamaan miltä nekin todennäköisesti kuulostivat.
Vähän sellainen outo olen aina ollut. Vahvoja ajatuksia ja välillä vaikea elää hetkessä.
En edes ajattele mitään. Olen vain.