Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ajattelet?

Vierailija
13.03.2024 |

Ystäväni kertoi minulle että ajattelee usein sanoina päässään... Minä taas enimmäkseen ajattelen abstraktilla tasolla, enemmän tunteita ja kuvia jne. Vaikuttaa aika isolta erolta meidän päänaisäiset elämät! 

Miten muilla? 

Kommentit (301)

Vierailija
261/301 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla on pääasiassa päänsisäinen puhe se ajattelutapa. Joskus ajattelen vain kuvina, mutta harvemmin. Yleensä "kuulen" ajatukset sanoina.

Juuri luen kirjaa ajattelusta. Kun taas itse kirjoittaa jotain, silloin sanoja oikein pyörittelee ajatuksissaan, kun valikoi, miten asian oikein kirjoittaisi.

Vierailija
262/301 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla on pääasiassa päänsisäinen puhe se ajattelutapa. Joskus ajattelen vain kuvina, mutta harvemmin. Yleensä "kuulen" ajatukset sanoina.

Juuri luen kirjaa ajattelusta. Kun taas itse kirjoittaa jotain, silloin sanoja oikein pyörittelee ajatuksissaan, kun valikoi, miten asian oikein kirjoittaisi.

Joskus täytyy oikein keskittyä ilmaisuun sekä ilmaisun muotoiluun.

Heitä ketjuun hyviä ajatuksiasi kirjasta niin pohditaan yhdessä lisää. Luin joskus muutamia kirjoja sieltä täältä mutta en oikein jaksanut keskittyä ja muutenkin ne jutut tuntui kummallisilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/301 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea! Ajatukseni ovat elokuva, jossa on keskustelua, kuvia, tunnetiloja, musiikkia, mutta myös fyysisiä tuntemuksia, kuten lämpö, tuuli, kipu, kutina... Kaikkea mahdollista.

Siksi en pystyisi kirjoittamaan kirjaa. Jos kertoisin jonkun kävelevän huoneesta toiseen, pelkästään se veisi sivukaupalla aikaa selittää miltä kävely hänestä tuntuu, mitä ajattelee, millaisia mielikuvia/muistoja/ideoita/toiveita/tuntemuksia(esim vaatteet ympärillä) jne hänellä on mielessä, millainen ympäristö on, esim lämpö, tuoksu, ilmavirta, valo.... Ihan loputon suo, koska tarina olisi totaalisen vajaa ja tyhjä ilman kaikkia noita.    

Ja on melko turhauttavaa jutella ihmisten kanssa, jotka ei osaa kertoa edes jotain näistä. Esim jos kysyy oliko lukemasi kirja hyvä ja vastaus on ihan ok. Haluaisin kuulla vähän enemmän, miksi, tai mikä.   Jos kyselen lisää, mistä pidit kirjassa ja vastaus on s

Eikö kirjaa kirjoittaessa nimenomaan pyritäkin kuvailemaan mahdollisimman tarkkaan sitä miltä siitä kirjan henkilöstä tuntuu ja mitä hän ajattelee jne... 

Vierailija
264/301 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea! Ajatukseni ovat elokuva, jossa on keskustelua, kuvia, tunnetiloja, musiikkia, mutta myös fyysisiä tuntemuksia, kuten lämpö, tuuli, kipu, kutina... Kaikkea mahdollista.

Siksi en pystyisi kirjoittamaan kirjaa. Jos kertoisin jonkun kävelevän huoneesta toiseen, pelkästään se veisi sivukaupalla aikaa selittää miltä kävely hänestä tuntuu, mitä ajattelee, millaisia mielikuvia/muistoja/ideoita/toiveita/tuntemuksia(esim vaatteet ympärillä) jne hänellä on mielessä, millainen ympäristö on, esim lämpö, tuoksu, ilmavirta, valo.... Ihan loputon suo, koska tarina olisi totaalisen vajaa ja tyhjä ilman kaikkia noita.    

Ja on melko turhauttavaa jutella ihmisten kanssa, jotka ei osaa kertoa edes jotain näistä. Esim jos kysyy oliko lukemasi kirja hyvä ja vastaus on ihan ok. Haluaisin kuulla vähän enemmän, miksi, tai mikä.   Jos ky

Ei aina, riippuu täysin omasta tyylistä.

Vierailija
265/301 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te ajattelette päivärytmiänne tai järjestelette asioita mielessänne siihen liittyen?

Vierailija
266/301 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up up

Vierailija
267/301 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ihan hyväksikin on välillä miettiä sitä asioiden muotoilua. Asiakaspalvelussa kehittyy hyvin tässäkin asiassa kohteliaampaan suuntaan.

Vierailija
268/301 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma Profiili kirjoitti:

Ääntä enimmäkseen ja kuvaa jos on silmät kiinni.

Minkälaisia kuvia sinä näet ja mihin ne siis liittyvät oikein?

Minulla on iltaisin tapana ajatella että lennän vuoristoisen kuusimetsän yllä... Vähän kuin 3D-leffaa katsoisi mutta parempaa! On rentoutusharjoitus minulle ja valmistaa unille menoon todella hyvin. 😊

Joskus muitakin maisemia mutta tuo on suosikkini. 

Hohto -leffan alku

Vierailija
269/301 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ihan hyväksikin on välillä miettiä sitä asioiden muotoilua. Asiakaspalvelussa kehittyy hyvin tässäkin asiassa kohteliaampaan suuntaan.

Aitoa kohteliaisuutta pyytäisin. Keskittymistä asioihin ja niiden hoitamiseen. Asiakaspalvelutyössä ei saa koko ajan ottaa itseensä kaikesta ja osoittaa taas omaa pahaa mieltänsä sinne asiakkaiden suuntaan. Käytöstapoja.

Vierailija
270/301 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä päänsisäisenä puheena, eri kielillä tilanteesta riippuen.

Vierailija
271/301 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä päänsisäisenä puheena, eri kielillä tilanteesta riippuen.

Käytätkö siis eri kieliä jotenkin enemmänkin vai mistä tämä johtuu?

Vierailija
272/301 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
273/301 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivolla olen yrittänyt ja mahdollisimman vähän. Jo pentuna aina opetettiin " ajattelisit nyt vähän !"

Vierailija
274/301 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea selittää. Tavallaan kuin puhuisin itsekseni pääni sisällä, mutta ilman että kuulen mitään.

Vierailija
275/301 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea selittää. Tavallaan kuin puhuisin itsekseni pääni sisällä, mutta ilman että kuulen mitään.

Lisään vielä, että jos mietin jotain mennyttä tapahtumaa tai kuvittelen tulevan tapahtuman, niin se on vähän kuin katsoisin elokuvaa mielessäni. 

Vierailija
276/301 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filmit pyörii  voi valita haluaako katsella ajatella vanhaa filmiä vai uutta vai tulevaa filmiä, ohjelmat ei lopu  edes yölläkään.

Yleensä ajattelen ja suunnittelen asioita.

Vierailija
277/301 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajanaisesti tunnelmia, ajatustenvirtaa.

Joskus sanallisesti ikään kuin puhuen tai kirjoittaen.

Vierailija
278/301 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävyttömiä...

Vierailija
279/301 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuu ajattelemaan sanoilla ja käsitteillä, jos vaikka suunittelee uusi keittiökaappeja. Muuten voi kyllä ihan zombeilla.

Vierailija
280/301 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko lukeneet Urantia-kirjaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme