Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ajattelet?

Vierailija
13.03.2024 |

Ystäväni kertoi minulle että ajattelee usein sanoina päässään... Minä taas enimmäkseen ajattelen abstraktilla tasolla, enemmän tunteita ja kuvia jne. Vaikuttaa aika isolta erolta meidän päänaisäiset elämät! 

Miten muilla? 

Kommentit (301)

Vierailija
221/301 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ja mitä ajattelet tänä iltana?

Muistin tämän ketjun juuri. 😊

Nyt minäkin muistin tämän ketjun olemassaolon.

Vierailija
222/301 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele koko ajan mutta kun ajattelen, en näe minkäänlaisia kuvia tai kuule puhetta sisäisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/301 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ajattelette asioitanne mielessänne?

Vierailija
224/301 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen ketjua.

Vierailija
225/301 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostelen ketjua.

Uusi nostoyritys. 

Vierailija
226/301 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostelen ketjua.

Uusi nostoyritys. 

Kolmas kerta toden sanoo.

Vierailija
227/301 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen paskalle

Vierailija
228/301 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen paskalle

Yllätys :D

Vierailija
229/301 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvina ja kuulen ajatukseni + aiemmin näin esim kieliä opiskellessa lauseet kirjoitetuna mielessä (nyttemmin taito on kadonnut), tuoksumuistoina ja pystyn kuvitteleman mielessäni miltä mausteyhdistelmät ruuassa yms. maistuvat. Lisäksi musiikillinen ajattelu erinäisinä melodiapätkinä bassokuvioina yms.

Ajatteluni on yhdistelmä eli esimerkiksi, jos muistelen tuttua nousee mieleen heistä kuvavälähdyksiä, se miltä tuntui olla heidän seurassaan, tuoksumuistoja heidän äänensä jne.

Vierailija
230/301 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen enimmäkseen suomeksi, sisäinen ääneni on myös suomenkielinen.

Olen pikkutytöstä asti asunut ruotsissa, paljon ajattelen myös ruotsiksi. Varsinkin sillon kun liikun ruotsalaisissa piireissä, esm työpäivinä.

Vierailija
231/301 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen enimmäkseen suomeksi, sisäinen ääneni on myös suomenkielinen.

Olen pikkutytöstä asti asunut ruotsissa, paljon ajattelen myös ruotsiksi. Varsinkin sillon kun liikun ruotsalaisissa piireissä, esm työpäivinä.

Sillon myös sisäinen ääneni muuttuu ruotsinkieliseksi.

Joskus saatan ajatella jotain sanaa, mietin mikä on myös englanniksi, ruotsin ja suomen lisäksi.

Hyvää aivojumppaa.

Vierailija
232/301 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän siitä, että ajattelen sanoina, kun huomasin Saksassa asuessani ajattelevani saksaksi. Uniakin näin saksaksi. Tämä siinä vaiheessa, kun kieli on niin hyvin hallussa, ettei päivällä puhuessaankaan erityisemmin tajua puhuuko nyt saksaa vai suomea. Kirjoja lukiessa, siis kaunokirjallisuutta, näen silmissäni tapahtumapaikat, henkilöt ja tapahtumien kulun. Se ei kuitenkaan ole samanlaista näkemistä kuin tavallinen silmillä katselu, vaan jotenkin "himmeää". Tietokirjallisuutta lukiessa koetan ihan tietoisesti liittää tai verrata lukemaani ennestään tuttuihin asioihin; jos kirjat käsittelisivät jotain konkretian alaa, näkisin asiat kuvina. Jos aion lähteä jonnekin, näen välähdyksiä autosta, kaupungin keskustasta tms. Jos on jokin tunne päällä, alan usein puhua itselleni mielessäni asioista, jotka vaikuttavat tunteen syntyyn. En siis puhu itselleni, että olen niin surullinen tai vihainen tai olen änkyrärakastunut. Ajattelu voi olla sellaistakin, että muiden puheet tai teot palaavat mieleen pitkienkin aikojen takaa. Silloinkin näen itse tapahtuman, jonka yhteydessä jotakin on sanottu. En pääse tässä puusta pitkään, mutta kysymys oli tosi mielenkiintoinen.

Vierailija
233/301 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatukseni ovat kuin tietynlaisia ketjuja, joiden totuudenmukaisuuden pyrin jollain tapaa aina verifioimaan. Analysoin kaikkea informaatiota ja samalla tavalla pyrin verifioimaan siita sen mika on mielestani totuudenmukaista ja erottamaan oleellisen epaoleellisesta. 

Abstrakti ajattelu kuulostaa haaveilulta, mika ei sinansa johda mihinkaan loogiseen johtopaatokseen missaan ongelmanratkaisussa, joka puolestaan voisi tuoda keskusteluun lisa-arvoa. 

Vierailija
234/301 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatushäiriöistäkin voisi keskustella ketjussa.

Vierailija
235/301 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tänään sais pillua?

t. ratto pojat

Vierailija
236/301 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia ajatuksia saat? Ovatko ne hyviä tai huonoja? Millainen persoona sinulla on, millaisia ajatuksia tästä asiasta sinulla on?

Vierailija
237/301 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen ketjua kommentteja varten.

Vierailija
238/301 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up up

Vierailija
239/301 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskujen maksua.

Vierailija
240/301 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen lähes aina englanniksi.

Minulle oili suuri oivallus ja järkytyskin lapsena tajuta että kaikki eivät ajattele suomeksi, luulin englannin kielistenkin siis ajattelevan suomeksi :D Nyt kun osaan itse englantia hyvin huomaan usein ajattelevani englanniksi. Suomeksi ajatellaan kaikki ikävät ja tylsät asiat, englanti on mukavien asioiden kieli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan