Onko henkilöstökonsulentteja tms paikalla.
Siis sellaisia henkilöitä jotka rekrytoivat henkilöitä yritykseen tai alihankkijoille. Minkälaista työtä ja millainen palkka?
Kommentit (2)
Mulla akateeminen koulutus (VTM), päätoimisesti olen ollut HR:ssä nyt kuusi vuotta, sitä ennen otona (päätyöni on siis ollut muuta, mutta olen hoitanut henkilöstöasiat siinä sivussa). Rekrytoinut olen päätoimekseni yhteensä 5,5 vuotta muutamassa eri firmassa, en kuitenkaan koskaan henkilöstövuokrausfirmassa. Yritykset, joissa olen ollut töissä, ovat olleet suurehkoja ja rekrytoineet paljon. Työ on kivaa, pidän siitä, mutta toisinaan, tai aika useinkin nykyään ovat samat jutut alkaneet tympiä. Olen haastatellut urallani satoja ja satoja ihmisiä ja standardivastaukset kyllästyttävät. Periaatteessahan rekrytointi on HR:n kivoimpia hommia, mutta on kuitenkin ikävää ilmoittaa hyville kandeille etteivät he tulleet valituiksi. Päivät ovat pitkiä, sillä harva pääsee haastatteluun työajallaan, moni haluaa ilta-ajan. Tein pahimmillani töitä yleensä noin klo 7.30 - 18.30, viikossa varasin yhden tai max kaksi iltaa jolloin lähdin jo viideltä. Työaikoihin ei siis saa välttämättä aina nin vaikutettua, sillä kun duunia on, täytyy joustaa. Palkka pyörii kolmen tonnin hujakoilla pk-seudulla, riippuu tietysti kokemuksesta. Toimialapalveluissa on yleensä pohjapalkka + provisio.
t.ap